تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815359679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اگر اين مطلب را بخوانيد ديگر نوشابه گازدار نمي خوريد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اگر اين مطلب را بخوانيد ديگر نوشابه گازدار نمي خوريد
يك بطري نوشابه را در كاسه توالت ريخته بگذاريد يك ساعت بماند ؛ سپس آن را با آب شستشو دهيد. اسيد سيتريك موجود در نوشابه ، لكه هاي ظرف چيني را از بين مي برد ، حالا اگر دوست داريد ، نوشابه گازدار بخوريد .
اگر مي خواهيد وزن خود را كاهش دهيد ، به جاي نوشابه هاي گازدار يا شربت هاي شيرين ، آب بنوشيد .

پژوهشگران با بررسي بيش از 310 نفر از افراد چاق ؛ اثر مصرف آب به جاي نوشابه را بر وزن آنان ارزيابي كردند .

اين بررسي كه 6 ماه طول كشيد ، نشان داد ، اگر اين افراد ، مصرف نوشابه را به طور كامل كنار بگذارند ، مي توانند وزن خود را كاهش دهند .

شواهد اين بررسي همچنين نشان داد ، با حذف نوشابه از رژيم غذايي ، موفقيت اين افراد در باقي ماندن در وزن خود و جلوگيري از بازگشت اضافه وزن نيز بيش از ديگران است .

مضرات نوشابه هاي گازدار

1- پـوسيدگي دندان ها : تمام نوشابه هاي گازدار خاصيت اسيدي داشته و سبب فرسايش ميناي دندان ها مي شود . همچنين مقدار قند بالاي اين محصولات ، پوسيدگي دندان ها را تسريع مي كنند .

2- چاقي : نوشابه هاي گازدار از آب تصفيه شده ، افزودني هاي مصنوعي و شكر تصفيه شده تهيه مي شود . بنابراين بدون هر گونه ارزش تغذيه اي ، و فقط به علت مقدار قند بالايشان ، كالري زيادي دارند كه سبب چاقي فرد مصرف كننده مي شود . در نوشابه هاي رژيمي نيز جاي شكر معمولي ، از آسپارتام استفاده مي كنند كه افزون بر اينكه يك ماده اشتهاآور است ، براي سلامتي نيز زيان دارد و مصـرف آن ميگرن ، سرگيجه و كاهش توان حافظه را در پي دارد .

3- سوء تغذيـــه : افرادي كه به مصرف نوشابه هاي گازدار اعتياد دارند و از طرفي از آنجا كه اين محصولات ، سبب كاهش اشتها مي شوند ، بنابراين فرد معتاد ، فقط به مصرف نوشابه هاي گازدار روي مي آورد و به سوء تغذيه دچار مي شود .

هنگامي كه شما در بطري يك نوشابه گازدار را باز مي كنيد ، فوري حباب ها و گازهاي موجود در آن به بيرون جهيده و ظاهر مي شود . گاز اين محصولات به علت وجود اسيد فسفريك و دي اكسيد كربن در تركيباتشان ، سبب اسيدي شدن اين محصولات نيز مي شود .

PH نوشابه هاي گازدار ، بين 2.5 تا 3.5 است كه سبب پديد آمدن محيطي اسيدي در معده مي شود . در كل مسير دستگاه گوارش ، فقط معده توان مقاومت در برابر چنين محيط اسيدي را دارد ، اما در ديگر اعضاي دستگاه گوارش بدن از جمله دهان ، گلو و مري ، در پي مصرف نوشابه هاي گازدار ، محيط اسيدي ناهنجاري ايجاد مي شود . مخاط دهان ، گلو و مري در برابر اسيد ، بسيار حساس و آسيب پذير است .

اسيد فسفريك موجود در اين نوشابه ها نيز با رقابت با اسيد هيدروكلريك معده عملكرد صحيح معده را تحت تاثير قرار مي دهد . هنگامي كه معده ناكارآمد مي شود ، غذاي مصرفي گوارش نيافته باقي مانده و سبب سوء هاضمه و نفخ مي شود . افرادي كه از زخم معده و سوزش سر سينه رنج مي برند ، بايد از مصرف نوشابه هاي گازدار خودداري كنند .

4 - تاثير مخرب روي كليه ها : هنگامي كه ميزان اسيد فسفريك خون افزايش مي يابد كليه ها قادر به دفع سريع آن نيستند بنابراين فشار مضاعفي روي كليه ها تحميل مي شود. مصرف نوشابه هاي گازدار موجب مي شود تا كلسيم از استخوان ها برداشته شود و درون خون جريان يابد اين امر موجب رسوب كلسيم اضافي در كليه ها و در نهايت منجر به سنگ كليه مي شود.

5 - تاثير مخرب روي پوست : خون اسيدي روي عملكرد گلوتايتون تاثير مي گذارد . گلوتايتون يك آنزيم با خاصيت آنتي اكسيداني است . افزون بر آن ، نوشابه هاي گازدار بدون هر مواد معدني و ويتامين هستند . افرادي كه نوشابه مصرف مي كنند معمولا مصرف آب ميوه ، شير و حتي آب را كاهش مي دهند و بدن خود را از ويتامين ها و مواد معدني كه براي سلامتي پوست ضروري است ، محروم مي كنند . بنابراين پوستشان بيشتر دچار چين و چروك مي شود .

6 - تاثير روي استخوان ها : اسيد فسفريك موجود در نوشابه هاي گازدار ، ماده اي بسيار سمي است . در صنعت ، از اسيد فسفريك به عنوان سختي گير آب استفاده مي شود . به اين طريق كه اسيد فسفريك سبب زدودن كلسيم و منيزيم از آب سخت مي شود . اسيد فسفريك در بدن نيز داراي عملكرد مشابهي است . يعني يــون كلسيم را از استخوان ها بر مي دارد و سبب پوكي استخوان ها مي شود .

7 - تاثير كافئيـــن : به نوشابه هاي گازدار ، كافئين افزوده مي شود تا در مصرف كنندگان اعتياد و وابستگي ايجاد كند . كافئين موجود در نوشابه هاي گازدار ، با سرعت بيشتري در مقايسه با نوشيدني هاي ديگر حاوي كافئين مانند قهوه و چاي جذب بدن مي شود . كافئين سبب بر هم خوردن نظم خواب مي شود ، نشانه هاي پيش از قاعدگي را تشديد مي كند و سبب كم آبي بدن مي شود .

متخصصان امور تغذيه بر اين باورند كه نوشابه هاي گازدار سبب چسبندگي خــون ، و افزايش غلظت خون و كند شدن حركت خون در رگ ها مي شود . افزون بر اين ، اين پديده ممكن است سبب لخته شدن خون و بروز مشكلات قلبي و مغزي شود .

نوشابه هاي خنك ، حس چشايي را نيز از بين مي برد و در مصرف كننده اشتهاي كاذب ايجاد مي كند كه به چاقي مي انجامد .

براي همه آنهايي كه نوشيدن نوشابه هاي گازدار را دوست دارند و فكر مي كنند همه چيز را درباره آنها مي دانند ...

موارد استفاده از نوشابه هاي گازدار

▪ تميز كردن توالت

يك بطري نوشابه را در كاسه توالت ريخته بگذاريد ، يك ساعت بماند . سپس آن را با آب شستشو دهيد . اسيد سيتريك موجود در نوشابه ، لكه هاي ظرف چيني را هم از بين مي برد .

▪ پاك كردن زنگ زدگي روي قشر كروميومي سپر خودرو

يك آلومينيم فول مچاله كرده و به نوشابه آغشته كنيد ، روي سپر خودرو بماليد ؛ زنگ زدگي از بين مي رود .

▪ تميز كردن زنگ زدگي از زواياي باتري خودرو

يك بطري نوشابه را روي زواياي باتري خودرو بريزيد تا زنگ زدگي ها و فرسودگي ها را جوشانده و بيرون ريزد .

▪ برطرف كردن زنگ زدگي پيچ و مهره

يك پارچه را در نوشابه آغشته كرده و چند دقيقه روي پيچ و مهر بماليد ؛ زنگ زدگي از بين مي رود .

▪ پاك كردن چربي از لباس

يك بطري نوشابه را روي لباس ها چرب ريخته و مقداري پاك كننده را هم به آن اضافه كرده و آن را شستشو دهيد .
نوشابه ها لكه هاي چربي را از بين مي برد و گرد و غبار را از شيشه اتومبيل پاك مي كند .

حال چه بايد بكنيم

نخستين نوشيدني شيرين و غير الكلي در جهان ، به شكل يك پاك كننده چند منظوره در آمده است ؛ آيا بايد آن را يك پاك كننده چند منظوره بدانيم كه به عنوان يك نوشيدني مصرف مي شود ؟

افزون بر اين ؛ اگر كمي نوشابه را روي يك تكه گوشت خوك بريزيم و كمي صبر كنيم ، خواهيم ديد كه كرم ها از درون آن به بيرون مي لولند .

و اما حقايق خطرناك ديگري درباره اين نوشيدني هاي متداول ، pH متوسط نوشيدني هاي غير الكلي ۳/۴ است .

اين محيط اسيدي به حدي قوي است كه مي تواند دندان و استخوان را حل كند . جالب است بدانيد ، رشد استخوان در بدن انسان ، پس از ۳۰ سالگي متوقف مي شود . پس از آن ، حدود ۸ تا ۱۸ درصد استخوان ها هر ساله از طريق ادرار بسته به اسيديته اي كه جذب بدن مي شود ، تحليل مي رود ( اسيديته به پتاسيم ، كلسيم ، منيزيم ، فسفر بستگي دارد ، نه طعم غذا ) .

اين نوشابه ها همچنين تاثير آنزيم ها را كم كرده و در دستگاه هاضمه استرس به وجود مي آورد .

اگر يك دندان شكسته را در يك بطري نوشابه گازدار بيندازيد ، پس از 10 روز خواهيد ديد كه دندان حل مي شود . دندان و استخوان تنها اعضاي بدن هستند كه سال ها پس از مرگ انسان به جا مي ماند ؛ حال فرض كنيد كه اين نوشابه ها چه بر سر روده و معده نرم و ظريف مي آورند ؛ آنهايي كه نوشابه هاي گازدار دوست دارند ، اين بار پيش از خوردن اين نوشابه ها ، كمي فكر كنند .

به ياد داشته باشيد كه بيماري ها ، يك شبه ايجاد نمي شوند ، بلكه در طي سال ها و بر اثر پيروي از رژيم هاي غذايي نامناسب ايجاد مي شوند . بنابراين مصرف نوشابه هاي گازدار را به كمترين برسانيد و به جاي آن ، به نوشيدن آب و آب ميوه هاي طبيعي روي آوريد .

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن