تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815013118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجراي طرح ساماندهي و كنترل سيل مسيل روستاي توآباد در استان قزوين آغاز شدخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: اجراي طرح ساماندهي و كنترل سيل مسيل روستاي توآباد در استان قزوين آغاز شدخبرگزاري موج -


۲۵ بهمن ۱۳۹۰ (۱۶:۲۰ب.ظ)

اجراي طرح ساماندهي و كنترل سيل مسيل روستاي توآباد در استان قزوين آغاز شد
خبرگزاري موج - عمليات ساماندهي و كنترل سيل مسيل عبوري روستاي توآباد در بخش آب گرم بوئين زهرا با حضور استاندار قزوين، فرماندار و نماينده مردم بوئين زهرا در مجلس شوراي اسلامي، امام جمعه آب گرم و جمعي از مسئولان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي شركت آب منطقه اي قزوين، مهندس كيومرث دانشجو مدير عامل اين شركت، در اين مراسم اظهار داشت: در نظام اسلامي خدمت گزاري به مردم يك وظيفه است و همه توان خود را براي خدمت صادقانه به مردمي كه حامي نظام هستند، به كار گرفته ايم.
وي افزود: مجموعه مديران و كاركنان شركت آب منطقه اي قزوين تلاش مي كنند تا نيازهاي بحق مردم را در حد توان پاسخگو باشند و با اجراي طرح هاي مهم زيربنايي، خدمتي ماندگار در استان انجام دهند.
دانشجو با اشاره به مشكلات روستاي توآباد و نگراني ساكنان اين روستا از سيلاب هاي رودخانه همجوار، گفت: به علت عبور رودخانه توآباد از داخل روستا، در برخي از موارد وقوع بارندگي هاي شديد موجب بروز سيلاب و وارد شدن خسارت هايي به كشاورزان و روستاييان مي شود كه با پيگيري اين شركت و مساعدت مقامات استاني، اعتبار لازم براي ساماندهي رودخانه مصوب شد و با اجراي اين طرح نگراني مردم برطرف خواهد شد.
اين مسئول بيان كرد: براي اجراي طرح كنترل سيلاب رودخانه توآباد، حدود شش ميليارد ريال از محل اعتبارات حوادث غير مترقبه استان در سال 90 تامين شده است كه اميدواريم اجراي آن موجبات رضايت مردم روستا را فراهم كند.
وي درخصوص مشخصات و اهداف اين طرح اظهار داشت: اين طرح مشتمل بر احداث كالورت به طول 610 متر و احداث ديواره هدايت كننده جريان آب به طول 64 متر در بالادست روستاست كه به منظور عبور ايمن جريان سيلابي از داخل روستا و جلوگيري از آب گرفتگي و تخريب خانه ها و تاسيسات حاشيه رودخانه به هنگام وقوع سيل و همچنين جلوگيري از ورود خسارت به باغات و مزارع و كاهش آلودگي هاي محيطي - بهداشتي، اجرا خواهد شد.
دانشجو در ادامه تصريح كرد: در دور دوم و سوم سفر هيأت دولت به استان، تصميمات ارزشمندي در بخش آب مصوب و ابلاغ شد كه از آن جمله مي توان به اجراي سد بالاخانلو و شبكه آبياري و زهكشي دشتابي اشاره كرد.
مدير عامل شركت آب منطقه اي قزوين يادآور شد: سد بالاخانلو با برآورد هزينه اجرايي بالغ بر 74 ميليارد تومان و با هدف تنظيم 15 ميليون متر مكعب آب كه 9 ميليون متر مكعب آن براي تامين آب شرب پنج شهر و 30 روستا اختصاص خواهد يافت، مصوب شده كه با احداث آن ضمن تامين آب شرب مردم شهرها و روستاهاي شهرستان بوئين زهرا، زمينه بهبود آبياري اراضي كشاورزي منطقه نيز فراهم خواهد شد.
دانشجو بيان كرد: سد بالاخانلو دومين سد مخزني بزرگ استان قزوين است كه اجراي آن در رونق اقتصادي مردم منطقه نقش مهمي ايفا خواهد كرد.
وي تصريح كرد: شبكه آبياري و زهكشي دشتابي هم از ديگر طرح هاي مهمي است كه با استفاده از پساب تصفيه خانه هاي قديم آباد و البرز توسط شركت آب منطقه اي قزوين اجرا خواهد شد و با اجراي اين طرح زمينه بهبود آبياري حدود دو هزار هكتار از اراضي كشاورزي منطقه و كاهش برداشت از منابع آب زيرزميني فراهم خواهد شد .
وي سپس يادآور شد: در اجراي طرح هاي ذكر شده بيش از 100 ميليارد تومان توسط شركت آب منطقه اي قزوين هزينه خواهد شد و با اجراي اين طرح هاي زيربنايي زمينه رونق اقتصادي هزاران نفر از بهره برداران و ساكنان منطقه فراهم خواهد شد.
روح الله عباسپور، نماينده مردم بوئين زهرا در مجلس شوراي اسلامي، هم با تقدير از خدمات مدير عامل شركت آب منطقه اي قزوين، گفت: اجراي اين طرح براي مردم متعهد روستاي توآباد در دهه فجر، هديه دولت است كه اميدواريم نگراني مردم را برطرف كند.
احمد عجم، استاندار قزوين، در اين مراسم ضمن قدرداني از زحمات دلسوزانه مهندس دانشجو و مجموعه مديريتي و كاركنان شركت آب منطقه اي قزوين، اظهار داشت: مردم صاحبان اصلي انقلاب هستند و بايد با جان و دل از دستاوردهاي انقلاب كه حاصل خون شهداست، صيانت كنيم.
عجم نگراني مردم روستاي توآباد از طغيان رودخانه منطقه و وارد شدن خسارت هاي مالي در طول سال را مهم ترين دليل اجراي طرح ساماندهي رودخانه روستا ذكر كرد و اظهار داشت: از شركت آب منطقه اي قزوين كه با اجراي اين طرح مهم زمينه ايجاد آرامش مردم اين روستا و كاهش نگراني مردم را موجب شده، تقدير كرده و تلاش مي كنيم تا انجام خدمات زيربنايي و رفاهي در همه مناطق استان گسترده شود.
وي از مدير عامل شركت آب منطقه اي قزوين خواست با تسريع در اجراي اين طرح مهم، موجب آسودگي خاطر مردم روستاي توآباد و جلب رضايت آنان شود.
روستاي توآباد در بخش آبگرم بوئين زهرا داراي 170 خانوار ساكن است.

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 507]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن