تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815596159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آشنايي 43 هزار دانش آموز در استان بوشهر با طرح ملي دانش آموزي نجات آب(داناب)خبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: آشنايي 43 هزار دانش آموز در استان بوشهر با طرح ملي دانش آموزي نجات آب(داناب)خبرگزاري موج -
۲۵ بهمن ۱۳۹۰ (۱۶:۱۰ب.ظ)

آشنايي 43 هزار دانش آموز در استان بوشهر با طرح ملي دانش آموزي نجات آب(داناب)
خبرگزاري موج - 43 هزار دانش آموز مقطع راهنمايي سراسر استان بوشهر با طرح ملي دانش آموزي نجات آب(داناب) آشنا مي شوند.

به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي شركت آب منطقه اي بوشهر، مهندس شاهپور رجايي در كارگاه آموزشي طرح ملي دانش آموزي نجات آب(داناب) ويژه نمايندگان ادارات آموزش و پرورش استان بوشهر كه در اين شركت برگزار شد، گفت: به علت كاهش بارندگي و استمرار خشكسالي، منابع آب استان در وضعيت بحراني قرار دارد.
وي ادامه داد: بررسي آمار بارندگي استان نشان مي دهد كه متوسط تداوم خشكسالي هواشناسي استان 2 ساله بوده، ولي اين تداوم طي سال هاي اخير افزايش يافته و به 6 سال رسيده است.
رجايي با اشاره به اينكه در حال حاضر از 32 دشت استان 3 دشت بوشكان، جم و ريز به علت افت شديد منابع آب زير زميني و برداشت بي رويه به عنوان دشت هاي ممنوعه تلقي مي شوند؛ تصريح كرد: وزارت نيرو در حال بررسي وضعيت بيلان دشت هاي استان است و به نظر مي رسد تا پايان سال آبي جاري (شهريور ماه 91) 10 دشت ديگر استان نيز دشت هاي ممنوعه اعلام شود.
مدير عامل شركت آب منطقه اي بوشهر اذعان داشت: حدود 520 ميليون متر مكعب برداشت آب از دشت هاي استان انجام مي گيرد كه در سال هاي خشك اين برداشت به حدود 350 ميليون متر مكعب نيز مي رسد.
رجايي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر لزوم صرفه جويي در مصرف آب و اصلاح الگوي مصرف در بخش كشاورزي، افزود: بيش از 90 درصد آب در بخش كشاورزي مصرف مي شود كه اگر بتوانيم 10درصد در بخش كشاورزي صرفه جويي كنيم، نياز مصارف ديگر در بخش هاي شرب و صنعت تامين مي شود.
وي فرهنگ سازي، اصلاح الگوي مصرف و الگوي كشت را از راهكارهاي بسيار مهم در مصرف بهينه آب در بخش كشاورزي دانست و افزود: صرفه جويي در مصرف آب بسيار حايز اهميت بوده و عدم استفاده بهينه و اصولي از منابع آب در دراز مدت سبب كاهش سطح آب سفره هاي زيرزميني در استان خواهد شد.
در ادامه اين كارگاه معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش معتقد است آنچه تحت عنوان ارزش به رشد فردي و اجتماعي و مهارت هاي زندگي دانش آموز براي برخورداري از زندگي سالم كمك مي كند را بايد در دستور كار خود قرار دهد.
ايرج نظري ادامه داد: اين آموزش ها شايد جدا از كار كلاسيك آموزش و پرورش باشد و لذا ما علاوه بر اينكه با سازمان ها و ادارات مختلفي مثل نيروي انتظامي، كميته امداد و بهزيستي و... در زمينه هاي آموزشي و پژوهشي همكاري مي كنيم، از اطلاعات آنها بهره مي گيريم.
نظري تصريح كرد: مشتاق هستيم كه در زمينه اطلاع رساني و ايجاد حساسيت و آگاهي مباحث آب نيز با شركت آب منطقه اي بوشهر با توجه به شرايط و ضوابط موجود در آموزش و پرورش همكاري لازم را انجام دهيم تا دانش آموزان بتوانند نهايت بهره برداري را از منابع آب در حال و آينده ببرند.
وي با اشاره به برخورداري 43 هزار نفر دانش آموزان مقطع راهنمايي استان از اين طرح، افزود: در مرحله اول با اجراي اين طرح 3 نفر از دانش آموز فعال و علاقه مند به منظور گسترش فرهنگ حفاظت بهتر از منابع آب و نيز ايجاد حس مسئوليت در دانش آموزان و نيز همياري به معلم رابط در اجراي هر چه بهتر طرح را به عنوان "ناجي آب" انتخاب مي شوند.
نماينده شركت مشاور آب كاوان آبانگاه (مشاور طرح)نيز در ادامه اين كارگاه با تشريح روند اجراي طرح داناب، ابراز داشت: مديريت منابع آب در بعد غير سازه اي معنا و مفهوم خاصي را در اين خصوص در اذهان متبادر مي سازد و با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در نوروز سه سال پياپي در حرم مطهر رضوي با مفهوم نگراني در مورد وضعيت آب به خصوص آب كشاورزي، اهميت اين موضوع بسيار روشن و واضح مي گردد كه مديريت غير سازه اي و فرهنگي منابع آب نقش بسيار حياتي در حفظ منابع آب بازي خواهد كرد.
محمد فشايي بخش آموزش، مشاركتي، ارتباطي، رسانه اي، انگيزش و تشويقي، ارزيابي و ارشيابي، مستند سازي و گزارش ها را از بخش هاي هفت گانه طرح داناب عنوان كرد و افزود: مطالعه و بررسي تجارب كشورهاي پيش رو در عرصه بهبود فرهنگ نشان مي دهد كه جامعه دانش آموزي مناسب ترين بستر براي فعاليت هاي آموزشي در جهت بهبود فرهنگ عمومي است.
وي آگاهي بخشي، حساس سازي و ارائه راهكار را از عوامل موثر در فرايند آموزش و بهبود فرهنگ در طرح داناب دانست و ابراز اميدواري كرد: با روند اجراي مناسب اين طرح در استان خوش بين هستيم در پايان سال تحصيلي 90-91 مراسم اختتاميه اين طرح را در يكي از مدارس بوشهر برگزار كنيم.

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن