تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805333317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمد توكلي: مجلس دچار خُردگرايي و منطقه‌گرايي شده است


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: احمد توكلي: مجلس دچار خُردگرايي و منطقه‌گرايي شده است
رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس با اشاره به اينكه مجلس دچار خُردگرايي و منطقه‌گرايي است، گفت: اگر مجلس قرار است به فكر مردم باشد بايد دغدغه اصلي‌اش را مسائل ملي قرار دهد.


به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از مشهد، احمد توكلي شب گذشته در مسجد العلي مشهد با اشاره به ايام انتخابات و نحوه انتخاب نمايندگان تصريح كرد: مردم بايد به كساني راي بدهند كه اطمينان داشته باشند نگاه كلان دارند.

وي تصريح كرد: اگر به جاي مسائل خرد و منطقه اي سياست هاي نفتي درست تنظيم شود، ضررهاي وابستگي به نفت دامن همه ما از مشهد و بردسكن تا بندر عباس را كمتر مي گيرد.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس افزود: مسائلي هست كه براي مثال مربوط به شهري مانند مشهد مي شود و اين مسائل مربوط به شوراي شهر و شهرداري است و اگر نماينده اي به سراغ مسائل شهري برود از مسائل ملي غافل مي شود.

نماينده اي كه پشت درب اتاق وزرا برود، ديگر نماينده نظارتي نيست

توكلي با اشاره به سخن امام علي (ع) گفت: اميرالمومنين مي فرمايند كه خداوند كارهاي بزرگ را دوست دارد نه خرد و ريز را.

وي با بيان اينكه نماينده اي كه پشت درب اتاق وزرا برود، ديگر نماينده نظارتي نيست، ادامه داد: اعتدالي بين شهرهاي مختلف مثل مشهد، ساري و زاهدان بايد باشد؛ اما نمايندگاني كه به دنبال مسائل حاشيه اي كاري مي روند مجبور مي شوند كه به پشت اتاق وزرا بيايند.

رئيس مركز پژوهش هاي مجلس درباره تفاوت نگاه كلان و خرد عنوان كرد: به طور نمونه نماينده مشهد اصرار مي كند راه آهن مشهد تربيت حيدريه در بودجه وارد شود و همچنين نماينده بجنورد نيز اصرار مي كند راه آهن گرگان بجنورد وارد بودجه شود و به همين ترتيب اين موارد تبديل به جدول 12 بودجه مي شود كه اساسا غلط است.

توكلي ادامه داد: طرحي قانوني است كه مطالعات اجتماعي، اقتصادي و زيست محيطي آن قبلا انجام شده باشد كه اگر اين كار نشود، تبعات اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي را به دنبال دارد.

وي با اشاره مجدد به خردگرايي و كلان نگري تصريح كرد: من به آقاي احمدي نژاد پيغام دادم نه شما و نه هيچ دولت ديگري نمي تواند هفت ميليون نامه را جواب بدهد؛ اما يك دولت عاقل مي تواند با حل دو مسئله كلان پنج ميليون از اين نامه ها را حذف كند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در خصوص بودجه گفت : اگر شما طرحي را نسنجيده وارد بودجه كنيد، قانون اساسي را نقض كرده ايد و اگر قوانين حاكم بر نوشتن بودجه رعايت نشود بي انضباطي مالي مي شود و اين باعث فساد مي شود.

توكلي با اشاره به تحولات اقتصادي گفت: در اقتصاد و بازرگاني وضع ما خيلي لطمه خورده است و حدود 70 تا 80 درصد رقابت خارجي ما افت كرده است؛ يعني ارزش پولي كشور در خريد كالاهاي خارجي افت كرده كه اين امر باعث تغيير نسبي قيمت ها مي شود.

وي ادامه داد: آن وقت نماينده بدون در نظر گرفتن پول به مردم حوزه انتخابي اش مي گويد كه من راه آهن را در بودجه آوردم؛ اگر حساب بكنيم به هركدام از اين طرح ها حدود يك ميليارد و 800 ميليون اختصاص داده مي شود.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اين مقدار را فقط صرف كاغذ بازي و تهيه اسناد اين طرح ها دانست و بيان كرد: بدين ترتيب كاري كه قرار بوده در دو سال انجام شود در 15 سال انجام مي شود.

توكلي با اشاره به مشكلات اين گونه طرح ها گفت: اگر كسي بخواهد راي جمع كند اين كار را مي كند و نمايندگان حق ندارند وعده اي بدهند كه مي دانند نمي توانند انجامش بدهند.

وي در ادامه عنوان كرد: دولت در مورد طرح هاي عمراني بر خلاف قانون، اطلاعات نمي دهد و همچنين خواب سرمايه بعضي از طرح ها بيشتر از كل بودجه عمراني است.

نگاه كلان باعث پشت سر گذاشتن اتفاقات مهم در انقلاب اسلامي بود

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حوادث سي و سه سال انقلاب اسلامي گفت: اتفاقاتي در انقلاب افتاد كه هركدامشان اگر در يك دولت معمولي مي افتاد حتما سرنگون مي شد.

توكلي با اشاره به تاريخ ايران گقت: در يك كنفرانس ظاهرا علمي در خارج كشور يكي از سخنرانان در ارائه مطلبش ابتدا گفته بود كه مي دانيد من با حكومت آخوندي هيچ ارتباطي ندارم و همچنين تعلقات زندگي من هم ربطي به آنها ندارد.

وي ادامه داد: نمي توان اين حقيقت را كتمان كرد كه در همه جنگ هاي تاريخ ايران تكه اي از ايران جدا شده است، جز در هشت سال جنگ ايران و عراق؛ چراكه آخوندها با توسل به دين توانستند اين كار را بكنند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فشارهايي كه بر انقلاب آورده شده است، گفت: انقلاب خيلي از اتفاقات را پشت سر گذاشته است و همچنين تحريم بانك مركزي عدم جابجايي دارايي هاي كشور از فروش نفت است.

توكلي خاطرنشان كرد: اگر مجلس دغدغه اصلي اش مردم باشد، هزينه هاي بالاتر از اين را هم ملت از سر انقلاب مي گذرانند.

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن