تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804612143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رمان‌هاي برتر آسيا بدون حضور ايران


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: رمان‌هاي برتر آسيا بدون حضور ايران


ماه آينده بزرگترين رويداد ادبي آسيا با برگزاري مراسم اهداي جايزه به برترين رمان آسيايي با عنوان «جايزه بوكر» كليد مي‌خورد.

از چند ماه قبل 90 رمان براي رقابت نهايي اين رويداد ادبي بزرگ آسيا آغاز شد و رمان «كلنل» محمود دولت‌آبادي هم در ميان آنها قرار گرفت، اما در هفته گذشته 7 رمان انتخاب شده براي حضور در رقابت‌ نهايي جايزه بوكر معرفي شدند كه اثري از آخرين نوشته محمود دولت‌آبادي در ميان آنها نبود.

گفتني است كه جايزه بوكر آسيا كه در سال 2006 متولد شد، آثار ادبي نويسندگان آسيايي را مورد توجه قرار مي‌دهد.

هفت رمان راه يافته به مرحله نهايي «بوكر» كه 25 اسفند برنده نهايي آن مشخص خواهد شد چنين است: رمان «باز سرگردان» نوشته جميل احمد از پاكستان، «نوزايي» نوشته چهناوي باروئا از هند، رمان «تجمع پنهاني مردمي كه اهميت مي‌دهند» نوشته راهول باتاچاريا از هند، رمان «رودخانه دود» نوشته آميتا وگش از هند، رمان «روياي روستاي دينگ» نوشته يان‌ليانكه از چين، رمان «درياچه» نوشته بنانايوشيموتو از ژاپن، رمان «لطفاً از ما مراقبت كن» نوشته كيونگ سوك‌شين از كره‌جنوبي.

در سال 2007 رمان «نماد گرگ» نوشته جيانگ‌رونگ از چين، در سال 2008 رمان «ريلوسترادو» نوشته ميگوئل سيجوكو از فيليپين، در سال 2009 رمان «قايقي به سوي رهايي» نوشته سوتونگ از چين و در سال 2010 رمان «سه خواهر»‌نوشته «بي‌فيو» از كره جنوبي برنده جايزه بوكر آسيا شدند، از سوي ديگر اعراب هم ليست نهايي و شش نامزد جايزه بوكر عربي را اعلام كردند.

نامزدهاي بوكر عربي به اين شرح معرفي شده‌اند: رمان «بيكار» نوشته ناصر عراق از كشور مصر، رمان «آغوش در پل بروكلين» نوشته عزالدين شكري فشير از كشور مصر، رمان «خانواده‌هاي بي‌خانمان» نوشته جبورالدوبهي از كشور لبنان، رمان «دروزي‌هاي بلگراد» نوشته ربيع جابر از كشور لبنان، رمان «عروسك آتش» نوشته بشير مفتي از كشور الجزاير، رمان «زنان باغ‌ها»‌نوشته حبيب‌السالمي از كشور تونس. رمان برنده بوكر عربي قرار است هفتم فروردين 91 در جريان برپايي نمايشگاه كتاب ابوظبي معرفي شود.

****

نقد كتاب

مراسم نقد مجموعه داستاني «چتر كبود» نوشته جواد افهمي، روز ششم بهمن و در ادامه سلسله نقدهاي ادبي روزنه كتاب در فرهنگسراي اخلاق به نقد گذاشته شد.

در اين نشست محسن حكيم معاني و فرحناز عليزاده به همراه نويسنده براي حاضران سخنراني كردند.

افهمي در مجموعه «چتر كبود» تعداد 11 داستان را روايت كرده، مضامين اين داستان‌ها بيشتر موضوعات اجتماعي را تشكيل داده و نويسنده در پرداخت روايي آنها سعي داشته از تنوع و شادابي بهره بگيرد و از اين طريق خواننده كتاب را در مسير خواندن داستان‌ها تا به انتها ثابت‌قدم نگه مي‌دارد.

***

مجموعه پنج جلدي «بهترين داستان‌هاي كوتاه جهان» كه توسط احمد گلشيري گردآوري شده است روز 25 بهمن در بنياد ادبيات داستاني رونمايي خواهد شد.

احمد گلشيري مترجم ايراني ادبيات داستاني است كه از جمله آثار ترجمه شده وي مي‌توان به رمان «سال‌هاي سگي» ماريو بارگاس يوسا، «ساعت شوم» گارسيا ماركز و بهترين‌هاي ارنست همينگوي اشاره كرد.

***

رمان «شاهين و بشكه‌هاي باروت» نوشته محمدرضا اصلاني در بيستمين نشست نگاهي ديگر، در فرهنگسراي انقلاب، مورد نقد قرار گرفت.

در اين مراسم مرجان جامي و محمدرضا گودرزي به نقد رمان اصلاني پرداختند و نويسنده هم به بيان رويكردها در اين رمان پرداخت.

***

مجموعه شعر «پرواندامي از متن خارج مي‌شود» سروده عليرضا عباسي ميهمان نشست ماهانه نقد ادبي بود.

اين كتاب شامل 56 قطعه شعر كوتاه سروده شده در فاصله سال‌هاي 85 تا 88 شاعر آن است.

اين مراسم با حضور مهمانان ويژه‌اي چون محمد شمس لنگرودي،‌هوشنگ چالنگي و گروس عبدالملكيان برگزار شد.

***

مجموعه شعر «حفره‌ها» سروده گروس عبدالملكيان در ششمين نشست باشگاه كتاب تهران در فرهنگسراي ارسباران مورد نقد قرار گرفت.

محمدعلي سپانلو در اين نشست گفت: امروزه فكر مي‌كنم كسي كه شعر كلاسيك حفظ مي‌كند، لذت بيشتري از آن مي‌برد زيرا گوش به موسيقي شعر عادت دارد و لذت خواندن آن را بالاتر مي برد.

وي اضافه كرد: كساني كه نه از بودن وزن و نه از عروض در شعر خبر دادند چطور مي‌توانند از خواندن شعري كه موسيقي دارد، لذت ببرند؟ اكثر شاعران جديد كه شعر آنها مورد اقبال جامعه واقع شده، وزن و موسيقي شعر را رعايت مي‌كنند.

سپانلو سپس به مجموعه شعر حفره‌ها اشاره كرد و گفت: شعر در اين مجموعه با اين كه وزن عروضي ندارد امام گه‌گاه موسيقي شعر در آن حس مي‌شود، آن چيزي كه شعر معاصر ما را بي‌جان مي‌‌كند نداشتن وزن و موسيقي است، اميدوارم در اين نشست مسأله حفظ موسيقي و وزن در اشعار،‌سينه به سينه نقل شود. سپانلو در ادامه با اشاره به نزديكي فضاي شعر «حفره‌ها» به آثار خيام، به خواندن برخي از شعرهاي عبدالملكيان پرداخت.

***

رمان «تالار پذيرايي پايتخت» نوشته محمدعلي گوديني، در سالن شماره دو تالار انديشه حوزه هنري مورد نقد ميهمانان قرار گرفت.كار نقد اين كتاب را فيروز زنوزي جلالي، كامران پارسي‌نژاد و محمد محمودي نورآباد انجام دادند.

رمان «تالار پذيرايي پايتخت» كه عنوان داستان برتر جشنواره داستان انقلاب را كسب كرده به معضلات مهاجرت روستاييان به شهرها پرداخته است.

***

مجموعه داستاني «اين برف كي آمده» نوشته محمود حسيني‌زاد در كتابسراي روشن به نقد گذاشته شد.

در اين نشست سيروس نفيسي، حسين سناپور، ميترا الياتي، قباد آذر آيين، پوريا فلاح و ابراهيم مهدي‌زاده به واكاوي كتاب «اين برف كي آمده» پرداختند.

***

مجموعه سروده‌هاي منتشر نشده الهام اسلامي و همسرش غلامرضا بروسان به‌زودي چاپ و منتشر مي‌شود.

غلامرضا بروسان و الهام اسلامي از شاعران ادبيات كشورمان روز 14 آذر بر اثر سانحه تصادف در جاده قوچان ـ شيروان به همراه دخترشان ليلا، جان خود را از دست دادند.

كتاب‌هاي در راه

نشر چشمه به‌زودي چاپ تازه مجموعه قصه‌هاي قديم كار محمدعلي سپانلو را زير چاپ خواهد برد. نويسنده در اين باره گفته است: اين مجموعه شامل 111 قصه قديمي تا زمان مشروطيت است، طراح جلد و ويرايش و صفحه‌آرايي كتاب انجام شده و چاپ آن به‌زودي آغاز مي‌شود.

وي تأكيد كرده است: قبلاً كتاب «قصه‌هاي قديم» در دو جلد منشتر شده بود كه جلد نخست آن يك بار و جلد دوم دوبار منتشر شده بود و اينك آن دو جلد در يك كتاب منتشر مي‌شود.

سپانلو يادآور شد: قصه‌هاي اين مجموعه پايه رئاليستي دارند.

***

نخستين مجموعه داستاني «علي ترابي‌پور» با نام «حباب شيشه‌اي» از سوي انتشارات نظري در 1100 نسخه منتشر شد.

علي ترابي‌پور پس از كسب تجربه در ساخت چند فيلم كوتاه، ترانه‌سرايي، نمايشنامه‌نويسي و فيلم‌نامه نويسي، مجموعه داستاني «حباب شيشه‌اي» را به بازار كتاب عرضه كرد.

***

رمان «اسير خشكي» نوشته «دوريس لسينگ» با ترجمه سهيل سمي زير چاپ رفت. رمان «اسير خشكي» بحراني‌ترين دوران زندگي يك زن را به تصوير مي‌كشد.

انتشارات ققنوس «اسير خشكي» را به ويترين كتابفروشي‌ها آورده است.

***

نشر چشمه به‌زودي رمان «دنياي بلور» نوشته «جي.جي بالارد» نويسنده معروف آمريكا را با ترجمه علي‌اصغر بهرامي به بازار كتاب عرضه مي‌كند.اين رمان درباره جنگلي در كشور كنگو مي‌باشد كه آرام آرام به بلور تبديل مي‌شود.

رمان «دنياي بلور» نخستين جلد از سه گانه مشهور اين نويسنده درباره بحران جهاني آب است.

***

رمان معروف «اتحاديه ابلهان» اثر «جان كندي تول» نويسنده مطرح آمريكايي با ترجمه پيمان خاكسار به‌زودي چاپ مي‌شود. رمان «اتحاديه ابلهان» يكي از آثار مطرح در ادبيات معاصر است كه نويسنده آن هرگز موفق به رويت كتاب نشد چرا كه در سال 1969 و يك سال قبل از چاپ كتاب خودكشي كرده بود.

***

نشر قطره، مجموعه داستاني با نام «فارسي بخند» نوشته سپيده سياوشي را منتشر كرد.

اين مجموعه شامل 9 داستان كوتاه است كه در فاصله سالهاي 86 تا 88 نوشته شده و نوعي جزئي‌نگري بر زندگي و روابط انسان‌ها را به تصوير قلم درآورده است.

***

انتشارات نيلوفر دومين كتاب «ونه‌گات» نويسنده آمريكايي را با ترجمه علي‌اصغر بهرامي منتشر مي‌كند.

اين كتاب كه «افسونگران تابستان نام دارد در سال 1959 نوشته شده اثري علمي ـ تخيلي» بوده و نگاهي به آينده جهان و جنگ ميان اهالي زمين و مريخ دارد.

***

رمان معروف «عقايد يك دلقك» نوشته «هاينريش بل» با ترجمه شريف لنكراني پس از 50 سال توسط انتشارات اميركبير دوباره تجديد چاپ شد. اين رمان يك بار در سال 1349 چاپ شده بود و اينك با ويرايش تازه منتشر مي‌شود. رمان «عقايد يك دلقك» داستان دو انسان ناكام يعني يك دلقك و همسرش را شرح مي‌دهد تا به يكي از برترين داستان‌هاي عاطفي ادبيات جهان تبديل شود.

***

در تازه‌ترين همكاري فرهنگي ميان ايران و تركيه، رمان «مسابقه دات‌كام» نوشته حسين بكايي توسط نشر چشمه در ايران و نشر «مورپا» در تركيه منتشر مي‌شود. رمان «مسابقه دات كام» را «غدد توربوث» استاد دانشگاه استانبول و دكتراي ادبيات فارسي تركيه به زبان تركي ترجمه كرده است.

***

كتاب داستاني «خنده لهجه ندارد» نوشته «فيروزه جزايري اوما» با ترجمه ناتالي چوبينه توسط نشر حوض نقره منتشر شد.

اين كتاب به روايتي از كودكي تا بزرگسالي نويسنده به زبان طنز است.بخشي از داستان به حضور نويسنده در ايران و بخشي ديگر هم به حضورش در خارج اختصاص دارد.

***

داستان «سفر به سوي صبح» نوشته «هرمان هسه» به ترجمه سروش حبيبي توسط نشر ماهي منتشر شد.

داستان «سفربه سوي صبح» روايت سفر انسان به خويشتن خويش است به طوري كه «من» در سفري به سوي صبح و حلقه «ما» گرفتار آمده است.هرمان هسه نويسنده مطرح آلماني بوده و سروش حبيبي چندين كتاب اين نويسنده را ترجمه كرده است.

***

رمان «پريباد» نوشته محمدعلي علومي از سوي نشر آموت با همكاري بنياد ادبيات داستاني ايرانيان منتشر شد.

نويسنده رمان 544 صفحه‌اي «پريباد» مي‌گويد: اين كتاب، داستان شهري است كه ناقافل دريك شب ناپديد شده گويي طوفان آن را با خود برده و شايد هم طوفان با خود آورده باشد.پريباد داستاني اسطوره‌اي و رماني زنانه است.

***

رمان «دفتر بزرگ» نوشته «آگوتا كريستوف» نويسنده فرانسوي با ترجمه اصغر نوري به زودي از سوي نشر نيلوفر منتشر مي‌شود.

به گفته اصغر نوري، كتاب «نوشتن مادام بوواري» نوشته «گوستاو فلوبر» و مجموعه داستان «صبح يكشنبه» حاوي 11 داستان از 11 نويسنده معاصر فرانسوي ترجمه شده و براي چاپ آماده است.

***

دومين مجموعه شعر علي اسدالهي به نام «چشم به راه ابريشم» توسط انتشارات نگاه به بازار عرضه مي‌شود.اسدالهي در اين مجموعه سروده‌هاي سال‌هاي 88 و 89 خود را به چاپ سپرده است.مجموعه شعر نخست اين شاعر«الف‌تاي» نام داشت كه مورد تقدير قرار گرفته بود.

***

انتشارات بوتيمار مجموعه شعرهاي سميرا چراغپور با نام «وقتي خوابها بيدار شوند» را منتشر كرد.

به گفته سميرا چراغپور، اين مجموعه شامل 30 قطعه شعر كلاسيك سروده شده طي هفت سال گذشته است.

***

پنجمين مجموعه شعر «اكبراكسير» با نام«مالاريا» پس از كسب مجوز، روانه چاپخانه شد.

اين شاعر طنزپرداز گفت: مجموعه شعر «مالاريا» شامل 67 قطعه شعر كوتاه طنز به همراه چند مصاحبه درباره شعر امروز است.

به گفته وي شعرهاي اين مجموعه، نگاه طنز به زندگي انسان امروز دارد.

***

انتشارات اميركبير كتاب معرفي و گزيده شعر ولايي با نام «سجده بر محراب» را به كوشش سعيد بيابانكي منتشر كرد.

اين كتاب به معرفي و بيان اشعار ولايي زنده‌ياد محمدرضا آقاسي به همراه احمد عزيزي پرداخته است.

***

چاپ سوم مجموعه شعر «روزهاي چوبي» سروده «رسول يونان» توسط نشر افكار منتشر شد.

به گفته رسول يونان، چاپ پنجم مجموعه شعر «من يك پسر بد بودم» هم روانه بازار كتاب شده است.

اين شاعر همچنين مجموعه شعر«مواظب باش مورچه‌ها مي‌آيند» را زير چاپ دارد.

***

مجموعه شعر «و تن فروشي نيست» سروده فرياد شيري به زودي از سوي نشر نگاه منتشر مي‌شود.

اين مجموعه به گفته فرياد شيري شامل سه دفتر است كه دفتر اول بدون نام بوده و شامل سروده‌هاي عاشقانه و فلسفي، دفتر دوم به نام عاشقانه‌هاي كوهي كه از پشت مرد آمده بود و دفتر سوم به نام هزار و يكمين شب شهرزاد و هفت عاشقانه تلخ، است.





دوشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن