تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814658814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار خراسان جنوبي/كاهش 53 درصدي كشته‌ هاي تصادفات / ارائه آموزش هاي امدادي به 15 هزار نفر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار خراسان جنوبي/كاهش 53 درصدي كشته‌ هاي تصادفات / ارائه آموزش هاي امدادي به 15 هزار نفر
كاهش 53 درصدي كشته‌ هاي تصادفات / ارائه آموزش هاي امدادي به 15 هزار نفر
بيرجند – خبرگزاري مهر: كاهش 53 درصدي كشته هاي تصادفات در استان، ارائه آموزش هاي امدادي به 15 هزار نفر و ... از مهم ترين عناوين خبري خراسان جنوبي است.

به گزارش خبرگزاري مهر، مديركل پزشكي قانوني خراسان‌ جنوبي از كاهش 53.8 درصدي كشته ‌هاي ناشي از تصادفات ارجاعي به اداره كل پزشكي قانوني استان در دي ‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

محمدرضا نورس اظهار داشت: در دي ‌ماه امسال شش نفر در تصادفات رانندگي استان خراسان‌ جنوبي جان خود را از دست دادند كه از اين تعداد چهار نفر مرد و دو نفر زن بودند.

كاهش 17.9 درصدي مصدومان ناشي از تصادفات

وي بيان كرد: در اين ماه 119 نفر از هموطنان نيز در حوادث رانندگي مصدوم شدند كه 87 نفر از آنان مرد و 32 نفر زن بودند.

مديركل پزشكي قانوني خراسان‌ جنوبي افزود: اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 17.9 درصد كاهش داشته است.

نورس تصريح كرد: از كل فوتي‌هاي تصادفات دي ‌ماه امسال، سه مورد در جاده‌هاي برون‌ شهري، دو مورد درون شهري و يك مورد در جاده‌هاي روستايي و خاكي رخ داده است.

ارائه آموزش هاي امدادي به بيش از 15 هزار نفر در استان

مدير عامل جمعيت هلال احمر خراسان جنوبي از برگزاري ۵۳۸دوره آموزشي از سوي اين نهاد خبر داد و گفت: در اين آموزش ها بيش از ۱۵هزار و ۹۲نفر در هشت دوره آموزشي مهارتهاي لازم را فرا گرفتند.

محمد رحيم شهرياري اظهار كرد: اين دوره ها شامل امداد و كمك هاي اوليه، پايه داوطلبي، مبتني بر نياز محلي، نجات و امداد و دوره هاي تخصصي اسكان و سرپناه و جستجو در آوار بوده است.

مدير عامل جمعيت هلال احمر خراسان جنوبي از برگزاري مانورهاي زلزله و امداد و نجات در مدارس استان خبر داد و گفت: ارسال پيامك آموزشي و اطلاع رساني از طريق رسانه ها براي آموزش همگاني نيز اقدام كرده كه در اين مدت 90 هزار نفر از مردم با مباحث امداد و نجات آشنا شدند.

وي با بيان اينكه هم اكنون نيز سه دوره تخصصي نجات در جاده، جستجو و نجات در سيلاب و جستجو در ارتفاع در حال برگزاري است، افزود: اين دوره ها با هدف تحقق هر چه بيشتر شعار " هر خانواده يك امدادگر" و افزايش توان امدادي مردم در زمان بروز حوادث پيش بيني نشده برگزار مي شود.

وي ادامه داد: در اين بين دوره عمومي 35 ساعته امداد و كمك هاي اوليه با شش هزار و 718 نفر آموزش ديده كه وي‍ژه تمامي اعضاي جديد است، بيشترين آمار را به خودش اختصاص داده است.

شهرياري از راه اندازي واحد علمي و كاربردي هلال احمر استان خبر داد و يادآور شد: اين دانشگاه امسال براي اولين بار به صورت پودماني اقدام به پذيرش دانشجو در رشته امداد و سوانح كرد كه در حال حاضر 33 نفر در اين دانشكده در حال تحصيلند تا آموزشهاي هلال احمر را به صورت تخصصي فرا گيرند.

بازديد از موزه‌هاي خراسان ‌جنوبي رايگان است

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسا‌ن ‌جنوبي گفت: به مناسبت فرا رسيدن ايام مبارك دهه فجر بازديد از موزه‌ هاي استان رايگان است.

محمدرضا رضايي اظهار داشت: در راستاي ترغيب، تشويق و جذب بيشتر مخاطبان مردمي و به مناسبت بزرگداشت اين ايام از تاريخ 12 تا 22 بهمن بازديد از تمامي موزه‌هاي سطح استان براي عموم رايگان است.

وي عنوان كرد: بازديد تمامي افراد زير پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي، آزادگان، جانبازان، بسيجيان و خانواده‌هاي شهدا در تمام ايام سال با ارائه كارت شناسايي و يا معرفي از مراجع ذي ‌ربط به صورت نيمه بها است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع ‌دستي و گردشگري خراسان‌ جنوبي همچنين از برگزاري مسابقه خاطره‌ نويسي با موضوع انقلاب در سرايان خبر داد و افزود: از علاقه‌ مندان به شركت در اين مسابقه دعوت مي ‌شود آثار خود را به دفتر نمايندگي ميراث فرهنگي واقع در محل كاروانسراي تاريخي سرايان تحويل دهند.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن