تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803025524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند نمايه‌ي جديد در دهه‌ي فجر رونمايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: چند نمايه‌ي جديد در دهه‌ي فجر رونمايي شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب

چند نمايه جديد در ايام دهه فجر رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار بخش فرهنگ و ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مراسمي كه امروز بعدازظهر (شنبه، 15 بهمن‌ماه) در سالن اجتماعات دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي برگزار شد، نمايه‌هاي «قند پارسي»، «هبوط در كوير»، «مفاخر ايران‌زمين»، «انقلاب فرهنگي» و «پيشرفت و عدالت» رونمايي شدند.

در بخشي از اين برنامه، مجري با ارائه توضيحات و معرفي اين نمايه‌ها، بخش‌هايي از آن‌ها را براي حاضران اجرا كرد.

در ادامه، حجت‌الاسلام محمدجواد ادبي، رييس انجمن آثار و مفاخر فرهنگي، در سخناني درباره مفاخر فرهنگي گفت: مفاخر علمي و فرهنگي مرداني هستند كه خدمت مردان بزرگ‌تري را كرده‌اند و رفته رفته خود به مردان و مفاخري بزرگ بدل شده‌اند؛ اما پرسش اين‌جاست كه نسل جوان امروز ما تا چه حد با مفاخر علمي - فرهنگي آشنايي دارند. بايد گفت متأسفانه جوانان آن‌طور كه بايد، مفاخر فرهنگي كشور را نمي‌شناسند و مگر معدود چهره‌هايي مانند حافظ‌، مولانا‌ و ديگر بزرگان ادب كهن با مفاخر فرهنگي معاصر كم‌تر آشنايي دارد و از آن طرف مي‌بينيم كه بسياري از بازيگرهاي سينماي هاليوود يا رمان‌نويسان معاصر را مي‌شناسند و اين ناشي از تبليغات گسترده درباره آن‌هاست.

او در ادامه عنوان كرد: توليد چنين نمايه‌ها و نرم‌افزارهايي فرصت خوبي است براي اين‌كه اين حلقه مفقوده پر شود و به نوعي جوانان از طريق اين امكانات رسانه‌يي بيش‌تر با مفاخر علمي - فرهنگي ايران آشنا شوند و البته ضرورت دارد كه اين دسته توليدات در فضاها و مراكز آموزشي ارائه شوند. مفاخر فرهنگي و علمي ايران فقط ارزش تاريخي ندارند و اين نيست كه تجربه‌هاي زيست علمي - فرهنگي آن‌ها معطوف به زماني باشد؛ بلكه مي‌توان از آن‌ها الگوبرداري كرد.

ادبي با استناد به دغدغه مقام معظم رهبري درباره مسأله هويت، تأكيد كرد: اين نوع فعاليت‌ها و توليد چنين نمايه‌ها و نرم‌افزارهايي مي‌تواند خلأهاي هويتي نسل جوان را پاسخ دهد. آن چيزي كه در اين نمايه‌ها ديدم، اختيار كردن زباني مناسب و ساده براي معرفي مفاخر فرهنگي از امتيازهاي اين كار بود؛ برخلاف پاره‌اي از آثار كه درباره مفاخر تدوين مي‌شود و زباني دشوار دارد.

رييس انجمن آثار و مفاخر فرهنگي در پايان گفت: مفاخر فرهنگي - علمي ايران‌زمين تفاوت هويتي مهمي با ديگر اقليم‌ها دارند. در واقع، مفاخر فرهنگي ايران نگاهي جامع و همه‌شمول دارند و حوزه‌هاي مختلف علم را آموخته‌اند. در واقع در بين مفاخر ما جامعيت مفروض است و ضرورت دارد با بهره‌گيري از روش‌هاي آن‌ها، اين مسائل را به نسل جديد منتقل كنيم.

همچنين منصور واعظي، دبير شوراي فرهنگ عمومي و دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي، در سخناني با بازخواني بخشي از خطبه‌هاي روز گذشته مقام معظم رهبري درباره دستاوردهاي انقلاب اسلامي، به طرح ديدگاه‌هايش در اين‌باره پرداخت و از انقلاب اسلامي به عنوان عصري جديد ياد كرد.

او تأكيد كرد:‌ تبيين و بازخواني دستاوردهاي انقلاب شكوهمند اسلامي از مطالبات مهم مقام معظم رهبري است و واقعيت اين است كه دوران انقلاب اسلامي با هيچ دوره‌اي از تاريخ ايران قابل مقايسه نيست و دستاوردهاي شگرفي را به همراه داشته است.

واعظي گفت:‌ رهايي از تحقيرشدگي تاريخي و رسيدن به عزت ملي‌، رسيدن به استقلال، از بين رفتن روحيه‌ي خودكم‌بيني و افزايش اعتماد به نفس، بيرون آمدن از انفعال و انزواي سياسي در جهان و تبديل شدن به يكي از بازيگران مهم عرصه مناسبت‌هاي سياسي جهاني و افزايش رفاه عمومي از عمده دستاوردهاي انقلاب اسلامي است.

در پايان اين مراسم، مهدي چمران، رييس شوراي عالي استان‌ها، به صورت نمادين از نمايه‌هاي جديد مؤسسه نمايه رونمايي كرد.

انتهاي پيام

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن