تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815508194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در نشست خبري- 4اجازه تنفس به ويروس‌هاي خرابكار بين كشورهاي اسلامي نمي‌دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: لاريجاني در نشست خبري- 4اجازه تنفس به ويروس‌هاي خرابكار بين كشورهاي اسلامي نمي‌دهيم
خبرگزاري فارس: رئيس مجلس با اشاره به برخي اقدامات خرابكارانه بين كشورهاي اسلامي گفت: اجازه نمي‌دهيم كه بين ايران و كشورهاي اسلامي اين ويروس‌هاي خرابكارانه تنفس داشته باشند.


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي بعد از ظهر امروز در ادامه كنفرانس خبري در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي كه در ساختمان مشروطه مجلس در حال برگزاري است، در پاسخ به سئوال خبرنگار شبكه الجزيره مبني بر ايجاد فتنه ميان گروه‌هاي اسلامي كه از سوي وزارت خارجه مصر و حركت الفتح مطرح مي‌شود، ‌گفت: بعضي از مطالبي كه گفته مي‌شود همين خصوصياتي است كه شما مطرح مي‌كنيد عده‌اي فرافكني مي‌كنند و اين مسائل حلال مشكلات نيست.
وي با بيان اينكه سياست جمهوري اسلامي دامن زدن به اختلافات ميان گروه‌هاي فلسطيني نيست، گفت: معتقديم كه فلسطينيان بايد با هم روابط اتحادگونه‌اي داشته باشند و اين موضوع به نفع فلسطين است، منتها اين روابط بايد در چارچوب‌هاي امروز و شرايط واقعي صحنه باشد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: بعضي از كساني كه در خرابكاري بين كشورهاي اسلامي فوق تخصص دارند، اخيرا فعال شده‌اند و مثل يك ويروسي كه در شكاف‌ها هستند مي‌خواهند مشكل ايجاد كنند، اما بايد بدانند كه ما اجازه نمي‌دهيم بين ايران و كشورهاي اسلامي اينگونه ويروس‌هاي خرابكارانه بتوانند تنفس داشته باشند.
لاريجاني با تاكيد بر اينكه تئوري جمهوري اسلامي ايران، وحدت و برادري كشورهاي اسلامي است، خاطرنشان كرد: در تفكر اسلامي به كشورهاي همسايه توجه كافي مي‌شود و كشورهاي اسلامي بايد اين رشد اسلامي را داشته باشند تا اجازه ندهند فتنه‌گران به اختلافات دامن بزنند.
وي تصريح كرد: سياست جمهوري اسلامي ايران ايجاد روابط منطقي و وحدت‌بخش ميان كشورهاي اسلامي است.
لاريجاني با اشاره به اظهارات شيمون پرز نخست‌وزير رژيم صهيونيستي مبني بر اينكه "رهبران برخي كشورهاي اسلامي به ما فشار وارد مي‌كنند تا حماس را سرنگون كنيم "،‌گفت: سوال من اين است كه چرا پرز اين حرف را بيان كرد اگر اين حرف درست بود وي چرا آن را اظهار داشت.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: به نظر من اظهارات شيمون پرز حركت شيطنت‌آميزي بود تا بين كشورهاي اسلامي اختلاف ايجاد شود من نمي‌خواهم بگويم اين حرف درست است يا غلط. اگر چنين حرفي مطرح بود كار غلطي بود چون حماس چيزي نيست كه چنين تصور معامله‌گرايانه‌اي روي وي انجام شود.
لاريجاني افزود: فكر مي‌كنم آمريكا و رژيم صهيونيستي دنبال اين هستند تا هيزم بياورند و به اين آتش دامن بزنند.
وي افزود:‌ حرفهاي تند زدن مشكلات را حل نمي‌كند بايد به درستي مسائل را حل كرد.
رئيس مجلس در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار نيويورك تايمز مبني بر اينكه اگر اوباما اقدام نظامي عليه ايران و پافشاري بر توقف غني‌سازي ايران دست بكشد ايا اين دو اقدام گام‌هاي عملي باري مذاكره با ايران محدود مي‌شود گفت: فكر نمي‌كنم اوباما چنين گرانفروشي داشته باشد مساله نظامي يك چيز دروغي بود و اينكه اين اقدام روي ميز است ما به اين موضوعات توجه نمي‌كنيم و شرايط اقتضا نمي‌كند كه روي ميز باشد.
لاريجاني افزود: وزير خارجه آمريكا قبلا يك موضوعي را مطرح كرد و يك سنگي را انداختند و بعدا نتوانستند خود را از سنگلاخ نجات دهند، اگر خودشان را از سنگلاخ نجات دهند كار عاقلانه‌اي است.
رئيس مجلس در پاسخ به سوال ديگر اين خبرنگار مبني بر اينكه جديت با امپرياليسم در 30 سال گذشته ايران همواره مطرح بوده آيا در آينده نيز مطرح خواهد بود؟ گفت: اين موضوع به رفتار آمريكا برمي‌گردد و اينكه انقلاب اسلامي سياست ضد زور را دنبال مي‌كند موضوع درستي است و آمريكا بايد رفتار خود را اصلاح كند.
وي با تاكيد بر اينكه رئيس‌جمهور جديد آمريكا بايد درك درستي از فضاي افكار عمومي جهان داشته باشد، بيان داشت: فضاي نفرت‌آوري كه نسبت به بوش وجود داشت، درك شد، اما اين موضوع را بايد در عمل و صحنه ديد.
رئيس مجلس هشتم خاطرنشان كرد: جا داشت تا رئيس‌جمهور جديد آمريكا بعد از فجايع غزه موضع درستي مي‌گرفت .
لاريجاني افزود: مردم جهان جنايات دنيا را مي‌بينند و تحليل مي‌كنند، خوب است كه مردم تغييرات رفتار آمريكا را نيز نسبت به اين جنايت مشاهده كنند.
رئيس مجلس در پاسخ به سئوال خبرنگار تلويزيون آفاق عراق مبني بر اينكه رئيس‌جمهور جديد آمريكا قصد دارد تا نيروهاي آمريكايي را زودتر از آنچه اعلام شده، از عراق خارج كند، نظر شما نسبت به اين عقب‌نشيني قدرت چيست؟‌ گفت: ‌در صورت خروج آمريكا از عراق در اين كشور جشن و سرور ايجاد مي‌شود. اصرار آمريكا بر ماندن در عراق هم به ضرر خودشان بود و هم براي مردم عراق ضرر داشت.
لاريجاني با بيان اينكه قبلا به آمريكايي‌ها گفته شد كه اگر از عراق خارج شوند ملت عراق توانايي تامين امنيت خود را دارد، تصريح كرد: فكر مي‌كنم مردم عراق درك مي‌كنند كه سلطه امنيتي و سياسي مضر است و آمريكايي‌ها و اشغالگران بايد با مردم عراق رو راست باشند و اجازه دهند تا مردم عراق تنفس كنند و اداره امور را به دست بگيرند.
رئيس مجلس با اشاره به برگزاري انتخابات در عراق خاطرنشان كرد: مردم عراق داراي رشد خوبي هستند و مي‌توانند اداره امور را به دست بگيرند.
لاريجاني ايران و عراق را دو كشور دوست خواند و يادآور شد كشورهاي ديگر نمي‌توانند كاري بكنند. اگر آمريكا از عراق برود هم براي ملت عراق مفيد است و هم براي كشورهاي همسايه.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه وطن امروز مبني بر تعدد كانديداها در انتخابات آينده رياست جمهوري و آيا اين انتخابات دو قطبي مي‌شود و اصولگرايان بر روي احمدي‌نژاد اجماع خواهند كرد، گفت: تكثر كانديدا خوب است و براي شركت پرشور مردم در انتخابات مثبت است.
لاريحاني گفت: آنچه در حال حاضر در صحنه انتخابات است، خارج از حد نيست. هنوز شرايط انتخابات به يك وضع معين نرسيده؛ چرا كه مي‌بينيم مي‌گويند مي‌آييم و نمي‌آييم و برخي مي‌گويند هست يا نيست. بايد صبر كرد و آرايش صحنه انتخابات را ديد.
لاريجاني در ادامه كنفرانس به سئوالات برخي ديگر از خبرنگاران پاسخ داد كه متعاقبا ارسال مي‌شود.
انتهاي پيام/

دوشنبه|ا|14|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن