تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815175843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهرآورد سرخ آبي هاي پايتخت از نگاه آمار


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: شهرآورد سرخ آبي هاي پايتخت از نگاه آمار
تيم هاي پرطرفدار استقلال و پرسپوليس تهران عصر پنجشنبه هفته جاري، هفتاد و چهارمين رويارويي تاريخ خود را برگزار خواهند كرد.

به گزارش ايرنا، دو تيم سرخ آبي پايتخت تاكنون 25 بار در فصل زمستان به مصاف هم رفته اند كه حاصل اين ديدارها، 7 برتري براي استقلال، 4 پيروزي براي پرسپوليس و 14 بازي نيز با نتيجه تساوي خاتمه يافته است.

اين دو تيم همچنين هفت بار در بهمن ماه به ديدار هم رفته اند كه تيم استقلال يك بار، پرسپوليس دو بار و چهار ديدار نيز با نتيجه تساوي به پايان رسيده است.

* در هفتاد و سه ديدار گذشته، 87 بازيكن دو تيم موفق به گلزني شدند كه سهم استقلال 43 بازيكن و سهم پرسپوليس 44 بازيكن است.

* در تيم استقلال علي جباري و غلامحسين مظلومي هر كدام با 5گل، عباس مژدهي و فرهاد مجيدي هر كدام 4 گل و حسن روشن، صمد مرفاوي، صادق ورمزيار، آرش برهاني و مجتبي جباري هر كدام با 3 گل به ترتيب در صدر گلزنان اين باشگاه قرار دارند.

در تيم پرسپوليس تهران نيز مرحوم صفر ايرانپاك با 7 گل، حسين كلاني 6 گل، همايون بهزادي و مهدي هاشمي نسب هر كدام با 4گل و فرشاد پيوس و هادي نوروزي هر كدام با 3 گل، گلزنان برتر پرسپوليس به استقلال محسوب مي شوند.

* غلامرضا فتح آبادي ، شاهرخ بياني و مهدي هاشمي نسب از بازيكناني هستند كه در هر دو تيم بازي كردند و موفق به گلزني شدند.

همچنين فتح آبادي 2 گل به پرسپوليس و يك گل به استقلال، بياني 2 گل به استقلال ويك گل به پرسپوليس و مهدي هاشمي نسب وقتي درتيم پرسپوليس بود 4 گل به استقلال زد و زماني كه عضو تيم استقلال بود يك گل براي اين تيم به ثمررساند.

* تيم هاي استقلال و پرسپوليس از فروردين ماه سال 1347 كه نخستين ديدارخود را برگزار كردند تا به حال در مجموع 73 بار مقابل يكديگر صف آرايي كردند كه در مجموع تيم استقلال در 24 بازي و پرسپوليس در 18ديدار برنده شدند و 31 بازي نيز با نتيجه تساوي خاتمه يافته است.

* پرگل ترين ديدار اين دو تيم ؛ شهرآورد 16 شهريور 1352 است كه با نتيجه شش بر صفر به سود تيم پرسپوليس به اتمام رسيد.

* در طول 44 سال گذشته، ديدارهاي چهارم، ششم و سي و هشتم دو ديدار ناتمام ماند كه فدراسيون فوتبال هر سه ديدار را به سود تيم استقلال اعلام كرد.

* تاكنون 150گل در هفتاد و سه ديدار تيم هاي استقلال و پرسپوليس رد و بدل شده است كه سهم استقلال با 79 گل و سهم پرسپوليس با 71 گل درصد است.

* تنها ديدار سي ام دو تيم كه در روز 19 اسفندماه سال 1367 برگزار شد، ضربات پنالتي تعيين كننده تيم پيروز ميدان بود كه پرسپوليس با نتيجه 4 بر 2 استقلال را پشت سر گذاشت.

* از نظر سرعت در زدن گل، تيم استقلال ركورد دار است. علي سامره در ديدارپنجاه و سوم در دقيقه اول بازي، رضا عادل خاني و داود سيد عباسي به ترتيب در شهرآوردهاي يازدهم و پنجاه و ششم در دقيقه سوم و اميد روانخواه دردقيقه چهارم ديدار شصت و چهارم براي استقلال تهران گل زدند، حسين كلاني مهاجم سرخ پوشان در دقيقه دوم ديدار ششم براي پرسپوليسي ها گلزني كرد.

* تيم پرسپوليس تهران از نظر گل زدن در دقايق پاياني بازي ركورد دار اين ديدارهاست. مازيار زارع در دقيقه 4+90 ديدار شصت و ششم گل تساوي بخش تيمش را به ثمر رساند.

همچنين صفر ايرانپاك در ديدار هفتم ، حسين كلاني در ديدار هشتم و همايون بهزادي در شهرآورد دوازدهم در دقيقه 90 بازي براي تيم پرسپوليس گلزني كردند . پيروز قرباني مدافع استقلال نيز در دقيقه 2+90 در ديدار پنجاه و هشتم گل پيروزي بخش آبي پوشان را به ثمر رساند.

* تيم استقلال تهران از شهرآورد چهل و دوم در روز 27 مهر ماه سال 1375 تا ديدار چهل و نهم در نهم ديماه 1379 در هشت ديدار متوالي موفق به شكست پرسپوليس نشد.

آبي پوشان نيز در پنج ديدار اخير خود كه با هدايت پرويز مظلومي برگزار شد به ركورد چهار پيروزي و يك تساوي دست يافتند تا نام خود را در تاريخ ثبت كنند.

* شش ديدار سرخ آبي پايتخت (بازي 62 تا 67) با نتيجه مشابه يك بر يك به پايان رسيد.

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن