تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814798577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اهداء لوح تقدير به شركت ملي صنايع مس ايران


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: اهداء لوح تقدير به شركت ملي صنايع مس ايران


خبرگزاري آريا- شركت ملي صنايع مس ايران در سومين دوره جشنواره ملي بهره وري لوح سپاس گرفت.
به گزارش سرويس اقتصادي آريا، در اين دوره از جشنواره ملي بهره‌وري كه شب گذشته در سالن همايش‌هاي صدا و سيما و بارقابت 890 شركت در 31 گروه برگزار شد، لوح سپاس جشنواره در گروه فلزات اساسي به شركت ملي صنايع مس ايران اهدا شد.
اردشير سعدمحمدي مديرعامل شركت ملي صنايع مس ايران طي سخناني در اين همايش به بررسي موضوع مديريت بهره‌وري در معادن و صنايع معدني پرداخت و گفت: در حال حاضر بيش از 5 هزارمعدن داراي پروانه بهره‌برداري در كشور وجود دارد كه ميزان توليد آنها 270 ميليون تن ماده معدني در سال است.
وي با مقايسه ميزان توليد مواد معدني ايران با سطح جهاني افزود: اين ميزان توليد مواد معدني در كشور ما در مقايسه با كشوري مانند استراليا با داشتن 460 معدن فعال و توليد 900 ميليون تن ماده معدني در سال بسيار پايين است.
سعدمحمدي خاطرنشان كرد: تحليل آمار معادن فعال و ميزان توليد مواد معدني نشان مي‌دهد كه بيش از 70 درصد توليد مواد معدني ايران مربوط به 280 معدن است به عبارت ديگر معادن ديگر كشور توليد بسيار پاييني دارند.
اين استاد دانشگاه در ادامه بر لزوم ارتقاء بهره وري در معادن كشور تاكيد كرد و گفت: بهره‌گيري از نيروي انساني خبره، آموزش و پرورش نيروي متخصص، توسعه فعاليت‌هاي اكتشافي، و تدوين استرات‍ژي براي توليدات معدني ازجمله الزامات مديريت و ارتقاء بهره‌وري در بخش معدن و صنايع معدني كشور است.
مديرعامل شركت ملي صنايع مس ايران با بيان اينكه راه توسعه از معادن مي‌گذرد اظهار داشت: با ارتقاء بهره‌وري در اين بخش به‌عنوان زيربناي توسعه، مي‌توان قيمت تمام شده در بخش‌هاي پايين دستي آن مانند صنايع فولاد، سيمان و بدنبال آن هزينه‌هاي صنعت ساختمان را كاهش داد.
وي در ادامه سخنان خود به تبيين الزامات توسعه فعاليت‌هاي اكتشافي پرداخت و گفت: در 50 سال گذشته نزديك به 4 ميليون متر حفاري اكتشافي در كشور صورت گرفته است كه نتيجه آن معادن فعال فعلي است.
سعدمحمدي افزود: در حالي طي نيم قرن گذشته 4 ميليون متر حفاري اكتشافي در كشور صورت گرفته است كه در كشور كانادا تنها در يكسال ركورد 6 ميليون و 500 هزارمتر حفاري اكتشافي ثبت شده است.
وي اكتشاف را سودآورترين سرمايه‌گذاري در بخش معادن دانست و تصريح كرد: گسترش فعاليت‌هاي اكتشافي توسط شركت ملي صنايع مس ايران باعث شد تا جايگاه ايران از نظر ذخاير مس دنيا در سال 88 با ميزان 14 ميليون تن مس خالص به رده سيزدهم و در سال 89 با 18 ميليون تن مس خالص به رتبه 9 جهان ارتقاء يابد.پيش بيني مي‌شود امسال با شناسايي 21 ميليون تن ذخاير مس خالص در كشور، صنعت مس ايران در رده هفتم جهان قرار گيرد.
اين استاد دانشگاه يكي از شاخص‌هاي توسعه يافتگي كشورها را ميزان مصرف مس اعلام كرد و گفت: هم اكنون سرانه مصرف اين فلز 3 كيلوگرم به‌ازاي هر نفر بوده كه اين ميزان در حال افزايش به 6 كيلوگرم است اما در برابر اين تقاضاي بالا، عرضه جهاني محدودي وجود دارد كه سرمايه‌گذاري در صنعت استخراج و توليد مس را داراي توجيح اقتصادي مي‌كند.
سعدمحمدي افزود: شركت ملي صنايع مس ايران اجراي برنامه افزايش ظرفيت توليد از 200 هزارتن به 700 هزارتن را با سرمايه‌گذاري 8هزارميلياردتوماني دردست اجرا دارد كه با به‌ثمرنشتن آنها طي 4 سال آينده، اين شركت در جايگاه نخستين شركت بورسي ايران و پنجمين شركت بزرگ خاورميانه خواهد ايستاد.
براساس اين گزارش لوح سپاس سومين جشنواره ملي بهره‌وري توسط دكتر نهاونديان رييس اتاق بازرگاني و صنايع معدني ايران به دكتر سعدمحمدي اهدا شد.

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن