تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815551929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پشت دوربيني‌هاي فجر سي‌ام/ صداگذاران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پشت دوربيني‌هاي فجر سي‌ام/ صداگذاران
خبرگزاري فارس: ركورددار سيمرغ بهترين صداگذاري 29 دوره پيشين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، با چهار فيلم سينمايي در جشنواره سي‌ام براي كسب هشتمين سيمرغ به رقابت مي‌پردازد.


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، در ادامه سلسله گزارش‌ها با موضوع «پشت دوربيني‌هاي فجر سي‌ام» كه به سهم فيلمنامه‌نويسان، مديران فيلمبرداري، تدوينگران، آهنگسازان، صدابرداران، صداگذاران، طراحان صحنه، طراحان لباس، چهره پردازان، طراحان جلوه‌هاي ويژه ميداني و بصري در دوره سي‌ام جشنواره بين‌المللي فيلم فجر مي‌پردازد، اين‌بار صداگذاران و فيلم‌هايي كه در جشنواره دارند، مورد مطالعه و بررسي قرار گرفتند و نتايج زير بدست آمد:

در بازخواني 29 دوره پيشين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، داوران بيشترين جوايز بخش بهترين صداگذار را به «محمدرضا دلپاك» اهدا كرده‌اند. از اين رو؛ اين صداگذار باسابقه سينماي ايران ركورددار سيمرغ‌هاي بهترين صداگذاري سه دهه اين جشنواره سينمايي شناخته مي‌شود.

وي امسال با چهار فيلم «خرس» به كارگرداني خسرو معصومي، «نارنجي پوش» به كارگرداني داريوش مهرجويي، «در انتظار معجزه» به كارگرداني رسول صدرعاملي و «بغض» به كارگرداني رضا درميشيان براي كسب هشتمين سيمرغ بلورين به رقابت مي‌پردازد.

دلپاك تاكنون سيمرغ بلورين بهترين صداگذاري را براي فيلم‌هاي «درباره الي» (دوره 27)، «قاعده بازي» (دوره 25)، «زمان مي ايستد» (دوره 24)، «سفر به فردا» (دوره 20)، «‌باران» (دوره 19)، «‌رنگ خدا» (دوره 17) و «‌تولد يك پروانه» (دوره 16) از آن خود كرده‌است.

بر پايه اين گزارش، «فرامرز ابوالصدق» نيز با صداگذاري پنج فيلم، لقب پركارترين صداگذار فجر سي‌ام را مي‌گيرد.

«رضا هرگز نمي‌خوابد» به كارگرداني رضا عطاران، «روزهاي زندگي» به كارگرداني پرويز شيخ طادي، «چك» به كارگرداني كاظم راست گفتار، «زندگي خصوصي» به كارگرداني محمدحسين فرح بخش و «گشت ارشاد» به كارگرداني سعيد سهيلي از فيلم‌هاي بخش مسابقه جشنواره امسال هستند كه توسط ابوالصدق صداگذاري شده‌اند.

به گزارش فارس، برخي از صدابرداران كه اطلاعات‌ مربوط به آنان در گزارش قبلي آورده شده بود، فيلم‌هايي را نيز براي جشنواره امسال صداگذاري كرده‌اند. «ايرج شهزادي»، «پرويز آبنار»، «جهانگير ميرشكاري»، «مهران ملكوتي» و «روح‌الله جعفربگلو» از جمله هنرمنداني هستند كه در دو بخش بهترين صدابردار و صداگذار به رقابت مي‌پردازند.

«ايرج شهزادي» با صداگذاري فيلم‌هاي «برف روي كاج‌ها» به كارگرداني پيمان معادي و «پل چوبي» به كارگرداني مهدي كرمپور، «يك روز ديگر» به كارگرداني حسن فتحي و «يك عاشقانه ساده» به كارگرداني سامان مقدم به جشنواره مي‌آيد.

بر اساس اين گزارش، «پرويز آبنار» از صدابرداران و صداگذاران باسابقه سينماي ايران نيز با سه فيلم «يكي مي خواد باهات حرف بزنه» به كارگرداني منوچهرهادي، «قبليه من» ساخته غلامرضا آزادي و «بي‌خداحافظي» به كارگرداني احمد اميني در جشنواره حضور دارد.

همچنين «جهانگير ميرشكاري» از ديگر صدابرداران جشنواره فجر سي‌ام است كه در بخش بهترين صداگذاري با فيلم‌هاي «شور شيرين» به كارگرداني جواد اردكاني، «بي‌خود و بي‌جهت» به كارگرداني عبدالرضا كاهاني و «ميگرن» ساخته «مانلي شجاعي‌فرد» براي كسب سيمرغ بلورين رقابت مي‌كند.

«مهران ملكوتي» نيز علاوه بر شركت در بخش صدابرداري براي دريافت جايزه بهترين صداگذاري، فيلم‌هاي «بزن بريم بهشت» به كارگرداني مصطفي كيايي و «آزمايشگاه» به كارگرداني حميد امجد را به جشنواره مي‌آورد. «روح‌الله جعفربگلو» نيز با فيلم «روييدن در باد» به كارگرداني رهبر قنبري شركت كرده‌است.

به گزارش فارس، «اسحاق خانزادي» كه پس از دلپاك رتبه دوم را در كسب بيشترين سيمرغ‌هاي 29 دوره جشنواره دارد، در جشنواره سي‌ام حضور دارد.

خانزادي كه صداگذاري فيلم «پيشوني سفيد» ساخته سيدجواد هاشمي را براي جشنواره امسال انجام داده‌، سيمرغ بلورين بهترين صداگذاري فيلم‌هاي‌ «جرم» (دوره 29)، « اعتراض» (دوره 18)، « در مسير تندباد» (دوره 7) و لوح زرين بهترين صداگذاري فيلم‌ «شير سنگي» (دوره 5) را در كارنامه هنري دارد.

همچنين «محسن روشن» از ديگر صداگذاران موفق سينماي ايران نيز با دو فيلم «من و زيبا» به كارگرداني فريدون حسن پور و «رهاتر از دريا» به كارگرداني حميد طالقاني در جشنواره سي‌ام شركت كرده‌است.

وي در دوره‌هاي 11، 9 و 8 به ترتيب براي فيلم‌هاي «بر بال فرشتگان»، « چشم شيشه‌اي» و « مهاجر» موفق به دريافت سيمرغ بلورين شد و در دوره دهم جشنواره نيز براي صداگذاري «ناصرالدين شاه آكتور سينما» مورد تقدير داوران قرار گرفت.

براساس اين گزارش، «عليرضا علويان» نيز با فيلم‌هاي «راه بهشت» به كارگرداني مهدي صباغ زاده، «گيرنده» به كارگرداني مهرداد غفارزاده، «پله آخر» به كارگرداني علي مصفا و «زبان مادري» ساخته قربان محمدپور در جشنواره امسال به رقابت مي‌پردازد.

«امير حسين قاسمي» از ديگر صدابرداراني است كه با فيلم‌هاي «پذيرايي ساده» به كارگرداني ماني حقيقي، «ملكه» به كارگرداني محمدعلي باشه آهنگر و «يك سطر واقعيت» به كارگرداني علي وزيريان در سي‌ام دوره از جشنواره شركت كرده‌است.

همچنين «حامد رضي» نيز دو فيلم «دزدان خيابان جردن» به كارگرداني وحيد اسلامي و «دوباره با هم» ساخته روزبه حيدري و «حسين مهدوي» فيلم‌هاي «تلفن همراه رييس جمهمور» به كارگرداني علي عطشاني و «سلام بر فرشتگان» به كارگرداني فرزاد اژدري را به جشنواره مي‌آورند.

به گزارش فارس، «حسين قورچيان» با «آمين خواهيم گفت» به كارگرداني سامان سالور، «مسعود بهنام و عليرضا حسيني» با «بوسيدن روي ماه» به كارگرداني همايون اسعديان، «سعيد حاجي ميري» با «بيداري» به كارگرداني فرزاد موتمن، «مسعود بهنام» و «محمد كشفي» با «پرواز بادبادك‌ها» به كارگرداني علي قوي تن، «محمود موسوي‌نژاد» با «محرمانه تهران» به كارگرداني مهدي فيوضي، «حسين حسيني‌فشمي» با «پنجشنبه آخر ماه» به كارگرداني ماشاالله شاهمرادي‌زاده، «آرش قاسمي» با «فيلادلفي» به كارگرداني سيدمجتبي اسدي پور و اسماعيل رحيم زاده، «بابك شكيبا» با «من همسرش هستم» به كارگرداني مصطفي شايسته و «محمد گل آرا» با «همه چي آرومه» به كارگرداني مصطفي منصوريار سوداي سيمرغ فجر سي‌ام دارند.

------------------------------------

گزارش از: سارا خداكرمي

------------------------------------

انتهاي پيام/ي

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن