تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805104983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش تا 30 درصدي بهاي لوازم خانگي طي يك ماه


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: كاهش تا 30 درصدي بهاي لوازم خانگي طي يك ماه


سرمايه: «طي يك ماه اخير قيمت اكثر لوازم خانگي بين سه تا 15 درصد كاهش يافته است.» رئيس اتحاديه صنف فروشندگان لوازم خانگي تهران با بيان اين مطلب به خبرنگار ما گفت: «قيمت ديگر اقلام لوازم خانگي نيز تا آخر هفته جاري با همكاري توليدكنندگان كاهش مي يابد.»محمد طحان پور هرگونه دستوري بودن كاهش قيمت اقلام و وارد شدن زيان به توليدكنندگان را تكذيب كرد.وي كاهش قيمت مواد اوليه در بازارهاي جهاني و پايين آمدن بهاي لوازم خانگي وارداتي را مهم ترين دلايل كاهش بهاي لوازم خانگي توليد داخل عنوان كرد.

در حالي كه رئيس اتحاديه صنف فروشندگان لوازم خانگي تهران از كاهش تا 15 درصدي بهاي اين لوازم در بازارهاي مصرف خبر مي دهد، فعالان اين صنف ميزان كاهش قيمت لوازم خانگي را تا
30 درصد عنوان مي كنند.
يكي از فروشندگان لوازم خانگي در اين رابطه به خبرنگار ما گفت: «قيمت بسياري از كالاها و لوازم خانگي مورد استفاده در تهيه جهيزيه تا 30 درصد كاهش يافته است.»مسعود جعفري افزود: «به دنبال كاهش بهاي نفت و بحران اقتصاد جهاني قيمت بسياري از لوازم خانگي از جمله يخچال- فريزر، تلويزيون و «ال سي دي»، مايكروفر، ماشين ظرفشويي و ظروف كريستال بين 10 تا 30 درصد كاهش يافته است.»
وي اظهار داشت: «به عنوان مثال طي اين مدت انواع يخچال- فريزر در مارك هاي مختلف بين 100 تا 300 هزار تومان ارزان شده است. همچنين بهاي انواع مايكروفر بين 40 تا 60 هزار تومان پايين آمده است. قيمت انواع اجاق گاز نيز حدود 20 تا 40 هزار تومان كاهش يافته است.»
به گفته وي «طي يك ماه اخير قيمت ظروف كريستال كاهش قيمتي حدود 20 تا 30 هزار تومان را تجربه كرده است. همچنين قيمت تلويزيون و «ال سي دي» در برندهاي مختلف تا 300 هزار تومان كاهش يافته است.»
محمود همتي يك فروشنده وسايل چوبي نيز در اين باره به خبرنگار ما گفت: «طي يك ماه اخير قيمت لوازم چوبي تا پنج درصد كاهش يافته است به طوري كه هم اكنون سرويس هاي چوب تا 100 هزار تومان ارزان تر به فروش مي رسند.»

قيمت لوازم خانگي مجدداً كاهش يافت

قيمت محصولات توليدي شركت صنام الكتريك و ايران شرق كاهش يافت.
به گزارش روابط عمومي سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان در جهت اعمال سياست هاي نظارتي و پيگيري سازمان حمايت در جهت تداوم و استمرار كاهش قيمت در بازار كالا و خدمات و با توجه به لزوم بهره مندي قشرهاي جامعه از آثار مترتب بر آن، در پي هماهنگي هاي صورت گرفته اين سازمان با شركت هاي صنام الكتريك و ايران شرق اين واحدها قيمت محصولات توليدي خود را به ترتيب با كاهش 15 و 12 درصدي در بازار عرضه مي كنند.
در صورت مشاهده هرگونه تعديل نكردن قيمت از جانب واحدهاي يادشده،
با متخلفان برخورد خواهد شد.

بازاري با رونق هميشگي

«در تهران بورس خاصي براي خريد جهيزيه وجود ندارد.»سعيد دولتي يكي از فروشندگان لوازم خانگي با بيان اين مطلب به خبرنگار ما گفت: «به علت نبودن بورس خاص و زياد بودن تعداد قطعات جهيزيه معمولاً خانواده ها جهيزيه را به صورت تكه تكه و در چند مرحله خريداري مي كنند.»
وي ادامه داد: «معمولاً افراد براي تهيه لوازم برقي به خيابان هاي امين حضور، شريعتي و جمهوري مراجعه مي كنند. بورس خريد و فروش ظروف چيني، كريستال، قابلمه و ديگر ملزومات آشپزخانه نيز شوش است.»
به گفته وي «از ديگر اجزاي جهيزيه مي توان به تختخواب، سرويس چوب، ميز ناهارخوري و مبلمان اشاره كرد كه ازجمله بورس هاي اصلي اين لوازم يافت آباد و خيابان پيروزي است.»
وي با اشاره به فراواني و پراكندگي فروشگاه هاي لوازم خانگي، مبل، فرش و ظروف آشپزخانه اظهار داشت: «گستردگي اين مراكز باعث تسهيل كار خانواده ها در خريد جهيزيه شده است.»
وي با اشاره به اينكه بازار خريد جهيزيه تقريباً در تمام طول سال گرم و پررونق است، تصريح كرد: «اجبار خانواده ها در خريد جهيزيه باعث مي شود در ايامي كه بهاي كالاها به طرز چشمگيري افزايش پيدا مي كند نيز اين بازار رونق خاص خود را داشته باشد.»
وي در عين حال اظهار داشت: «رونق بازار جهيزيه در ايامي چون قبل و بعد از ماه رمضان، محرم و صفر بيشتر است.»
وي ادامه داد: «تا چند سال قبل رسم
بر اين بود كه خانواده دختر تنها وسايل مختصر و ضروري را كه براي شروع يك زندگي مشترك لازم است در اختيار عروس و داماد جوان قرار دهند تا زوج جوان با دغدغه كمتري بتوانند در طول زندگي مشترك مايحتاج خود را فراهم كنند اما اين روزها رسم بر اين است كه خانواده ها همه وسايل زندگي اعم از ضروري و تجملي را از بهترين و گران ترين نوع خريداري كنند و در اختيار عروس و داماد قرار دهند كه اين امر زمينه رونق بازار خريد و فروش لوازم جهيزيه را فراهم كرده است.»
زهرا عفتي يك خانم خانه دار در اين رابطه به خبرنگار ما گفت: «طي چند سال اخير لوازم تجملاتي و غيرضروري به يكي از اجزاي لاينفك جهيزيه تبديل شده است و بسياري از خانواده ها به علت چشم و هم چشمي هزينه هاي گزافي را براي تهيه اين لوازم مي پردازند.»
وي ادامه داد: «متاسفانه برخي خانواده ها فكر مي كنند كه با خريد يك جهيزيه سنگين و به اصطلاح پربار دختر خود را در مقابل خانواده شوهر بيمه كرده و خوشبختي وي را تضمين مي كنند.»

قيمت ها در بازار جهيزيه

هم اكنون خريد سرويس چيني بين
100 هزار تا يك ميليون تومان هزينه در بردارد.به گزارش خبرنگار ما، قيمت سرويس قابلمه نيز از 50 هزار تومان شروع شده و به 500 هزار تومان مي رسد. همچنين تهيه سرويس قاشق و چنگال 12 نفره بين 50 تا 300 هزار تومان هزينه در بردارد. قيمت سرويس كفگير- ملاقه و ابزارآلات آشپزخانه از جمله چاقو تيزكن، رنده و... نيز بين
30 تا 150 هزار تومان است.بر اساس اين گزارش هم اكنون قيمت انواع پارچ و ليوان از حدود 10 تا 50 هزار تومان است. همچنين قيمت هر دست قوري و كتري بين پنج تا 50 هزار تومان است.
خريد يك دستگاه يخچال ارزان نيز حدوداً 100 هزار تومان هزينه دربر دارد در حالي كه قيمت يخچال- فريزرهاي سايدباي سايد به يك ميليون و
500 هزار تومان مي رسد.
اين گزارش مي افزايد: قيمت هر دستگاه ماشين لباسشويي، مايكروفر، سرخ كن، پلوپز، توستر چندكاره، چايساز و گوشت كوب برقي در كمترين حالت به ترتيب 100 هزار، 250 هزار، 50 هزار، 50 هزار، 30 هزار، 70 هزار، 25 هزار و هفت هزار تومان و در بالاترين قيمت حدود يك ميليون، 500 هزار، 300 هزار،
100 هزار، 100 هزار، 300 هزار،
100 هزار و 12 هزارتومان است.
همچنين قيمت ارزان ترين اتو حدود
20 هزار تومان و گران ترين انواع اين كالا نيز حدود 150 هزار تومان است. يك جاروبرقي ارزان و كارآمد نيز حدود 70 هزار تومان قيمت دارد در حالي كه بهاي گران ترين هاي اين كالا به حدود 500 هزار تومان مي رسد.
بر اساس اين گزارش قيمت سرويس خواب بين 100 هزار تا چند ميليون تومان است. همچنين براي تهيه روتختي، ملحفه، روبالشي، لحاف، تشك و پتو مي توان بين 200 هزار تا دو ميليون تومان هزينه كرد. قيمت انواع مبلمان نيز بين
200 هزار تا 40 ميليون تومان است.
همچنين هزينه تهيه ميز ناهارخوري و ويترين(كنسول و بوفه) از 100 هزار تومان شروع شده و به 10 ميليون تومان مي رسد. همچنين قيمت انواع فرش بسته به دستباف و ماشيني بودن و ابعاد آن از 50 هزار تومان شروع شده و به
30 ميليون تومان مي رسد. قيمت انواع پرده نيز بين 10 هزار تا چند ميليون تومان است.

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4594]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن