تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814913061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پس لرزه هاي اعلام پنالتي اشتباه براي استقلال در تبريز


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: پس لرزه هاي اعلام پنالتي اشتباه براي استقلال در تبريز
سرويس ورزشي-
پس لرزه هاي قضاوت ضعيف محسن تركي در بازي استقلال و تراكتورسازي ادامه دارد تا جايي كه روز گذشته نايب رئيس كميته داوران از حذف نام اين داور براي قضاوت دربي هفتاد و چهارم خبر داد.
حسين عسگري درخصوص قضاوت بازي استقلال و تراكتورسازي توسط محسن تركي و اعتراض تيم ميزبان به نحوه داوري وي اظهار داشت: متأسفانه تركي كه يكي از كم اشتباه ترين داوران ماست، در اين بازي روز موفقي را نداشت و فكر مي كنم كه يكي از روزهاي بد خاطره براي او باشد چرا كه او قضاوت بدي را انجام داد. در صحنه پنالتي اول استقلال مشخص شد كه توپ با دست بازيكن تراكتورسازي برخورد نكرده و به همين دليل اخراج بازيكن تراكتورسازي نيز اشتباه بوده است. البته اگر خطاي هند اتفاق مي افتاد، اخراج بازيكن درست بود، اما چون هندي در كار نبود، طبيعتا اخراج هم اشتباه است. كارت قرمز احسان حاج صفي بخشيده نمي شود و امكان تكرار بازي نيز وجود ندارد، زيرا داور تصميم خود را گرفته است. نايب رئيس كميته داوران در مورد گزينه هاي داوري دربي هفتاد و چهارم نيز گفت: چند گزينه را مدنظر داريم كه البته هدايت الله ممبيني به دليل اين كه نتوانست در تست ما قبول شود و همچنين عدم شركت در تست AFC در ميان گزينه ها قرار ندارد. محسن تركي نيز از گزينه هاي داوري بازي استقلال و پيروزي نيست.
تشكيل تيم ويژه
در كميته داوران
البته اين پايان انتقادات از تيم داوري بازي استقلال و تراكتورسازي نبود تا جايي كه رئيس كميته داوران اعلام كرد كميته اي براي بررسي وضعيت داوري تشكيل خواهد داد. مهدي تاج گفت: من عادت ندارم در مورد مسائل فني داوران اظهارنظر كنم. در دپارتمان داوري افرادي چون عسگري، غياثي و صفيري هستند كه مي توانند با جمع بندي نظرات فني خود را اعلام كنند. با اين حال بازي استقلال و تراكتورسازي را ديدم و گلايه هايي به داوري اين مسابقه دارم و اين گلايه ها را به كميته داوران انتقال دادم. وي تصريح كرد: امروز (ديروز) دستور دادم يك تيم داوري شامل اعضاي كميته داوران به ارزيابي دقيق تر ضعف هاي داوري تراكتورسازي و استقلال بپردازند. اين ماموريت را به كميته داوران دادم و نتيجه تشريح وضعيت داوري اين مسابقه از سوي كميته به زودي اعلام مي شود.
احتمال محروميت تراكتورسازي
اشتباهات در داوري امري طبيعي است و هيچ كس نيز منكر آن نمي شود. موضوعي كه تمام كارشناسان داوري روي آن اتفاق نظر دارند اين است كه خوشبختانه اشتباهات در داوري فوتبال ايران سهوي است و عمدي در آن مشاهده نمي شود. با اين تفاسير به نظر مي رسد كه برخي تيم ها كه در هفته هاي اخير از ناحيه داوري متضرر شده اند بايد آستانه تحمل خود را بالا ببرند و اجازه ندهند اعتراضات به سمت و سويي برود كه در پايان يك بازي شاهد شكسته شدن هزاران صندلي باشيم! شايد به همين دليل است كه رئيس كميته انضباطي در تازه ترين اظهارنظر خود و در واكنش به رفتار تماشاگران تراكتورسازي عنوان داشت: رفتار اين تماشاگران در بازي مقابل استقلال و شكستن صندلي هاي ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز جاي تأسف دارد. حسن زاده اظهار داشت: هفته گذشته بود كه طرفداران تبريزي را به خاطر انجام رفتارهاي ارزشي در ديدار مقابل داماش گيلان تشويق كرديم ولي متأسفانه روز يكشنبه آنها اين اقدام ارزشي را زير سؤال بردند. من شنيده ام كه داوري در اين اتفاقات نقش داشته است اما ما به دنبال اين نيستيم كه اشتباهات داوري را از نظر فني تحليل كنيم. ضمن اينكه اشتباه يك داور مجوزي براي تخريب و اغتشاش تماشاگران نيست.
وي همچنين دامنه جريمه تراكتورسازي را گسترده خواند و تصريح كرد: در قانون براي چنين رفتارهايي مجازات هاي مختلفي پيش بيني شده است، از محروميت تماشاگران تا سلب ميزباني و كسر امتياز كه بسته به نوع اتفاق مي توانيم با آن برخورد كنيم.

سه|ا|شنبه|ا|11|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 243]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن