تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815511507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس شوراي هماهنگي مديران بانك‌هاي دولتي در گفت‌وگو با فارس خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس شوراي هماهنگي مديران بانك‌هاي دولتي در گفت‌وگو با فارس خبر داد
خبرگزاري فارس: رئيس شوراي هماهنگي مديران بانك‌هاي دولتي با اشاره به اينكه صورت جلسه نرخ‌هاي توافقي بانك‌هاي دولتي و خصوصي به بانك مركزي ارسال شده گفت: اين نرخ‌ها يك توافق صنفي بوده و نقض احتمالي آن در واقع نفي توافقات و انسجام صنفي است.


فرشاد حيدري در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» در خصوص جلسه مشترك كانون بانك‌هاي خصوصي با شوراي هماهنگي مديران بانك‌هاي دولتي اظهار داشت: تصميمي كه شب گذشته در جلسه مشترك مديران عامل بانك هاي خصوصي و دولتي گرفته شد در حقيقت نتيجه رايزني هايي بود كه طي چند روز گذشته همكاران در بخش دولتي و خصوصي انجام داده بودند.

وي افزود: از زمان تأييد مصوبه شوراي پول و اعتبار از سوي رئيس جمهور، مذاكراتي را در كميسيون مشترك مديران عامل بانك هاي دولتي انجام داديم تا به نرخ هاي واحدي براي سپرده ها دست پيدا كنيم و در نهايت بعد از توافق، نتايج را با همكاران بخش خصوصي در ميان گذاشتيم و خوشبختانه در جلسه شنبه شب توافق نهايي حاصل شد.

مدير عامل بانك ملي ادامه داد: صورت جلسه ديشب را در قالب نامه اي براي بانك مركزي ارسال كرده‌ايم تا ضمن اطلاع به نهاد ناظر از جايگاه توصيه اي بانك مركزي هم براي رعايت اين نرخ ها در نظام بانكي كشور استفاده كرده باشيم.

رئيس شوراي هماهنگي مديران عامل بانك هاي دولتي در پاسخ به اين پرسش كه آيا ساز و كاري هم براي نظارت بر اين رعايت اين نرخ ها تعريف شده است، گفت: اين نرخ‌ها يك توافق صنفي است و نقض احتمالي آن در واقع نفي توافقات و انسجام صنفي است.

وي تأكيد كرد: البته همكاران بانكي كاملاً به اين واقعيت اشراف دارند كه در صورت نقض اين توافق هيچ دليلي وجود ندارد كه چنين رفتاري از سوي ديگران هم انجام نگيرد و حتي آنان هم نمي خواهند براي حفظ سپرده هاي خود مجبور به نرخ شكني شوند كه در اين صورت شاهد متضرر شدن كل نظام بانكي، تسهيلات گيرندگان و حتي سپرده گذاران خواهيم بود؛ به همين منظور اميدواريم چنين اتفاقي رخ ندهد.

به گزارش فارس، شب گذشته مديران بانك‌هاي دولتي و خصوصي يا به عبارتي كانون بانك‌هاي خصوصي و شوراي هماهنگي مديران بانك‌هاي دولتي با برگزاري جلسه‌اي در خصوص نرخ‌هاي سود سپرده‌ها به توافق رسيدند.

بر همين اساس بانكداران دولتي و خصوصي تصميم گرفتند نرخ سود سپرده كوتاه‌مدت ويژه (روزشمار) را 7 درصد و نرخ سپرده كوتاه‌مدت 3 ماهه را 10 درصد تعيين كنند.

طبق تصميم كانون بانك‌هاي خصوصي شوراي هماهنگي مديران بانك‌هاي دولتي نرخ سود سپرده‌ مدت‌دار 6 ماهه از اين پس 12 درصد و همچنين نرخ سود مدت‌دار 9 ماهه 15 درصد تعيين شده است.

سپرده‌گذاران سيستم بانكي مي‌توانند با سپرده‌گذاري يك ساله 17 درصد و سپرده‌گذاري 5 ساله 20 درصد سود از بانك‌هاي دولتي و خصوصي دريافت كنند.

براساس تصميم شب گذشته بانكي‌ها، بانك‌هاي دولتي و خصوصي مجازند نرخ سود سپرده‌هاي بين يك تا 5 ساله را از 17 تا 20 درصد تعيين كنند.

تعيين نرخ سود در اين فاصله يك تا 5 سال در اختيار بانك‌هاي دولتي و خصوصي گذاشته شده است؛ اين نرخ‌ها از امروز در سيستم بانكي اجرايي خواهد شد.

آنطور كه خبرنگار فارس در اين خصوص كسب اطلاع كرده بانك مركزي نظر مساعدي درباره نرخ‌هاي مصوب در جلسه مديران بانك‌هاي دولتي و خصوصي داشته است.

انتهاي پيام/ح

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن