تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815716301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دوازدهمين جشنواره تئاتر فجر و درخشش سياوش تهمورث


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دوازدهمين جشنواره تئاتر فجر و درخشش سياوش تهمورث
تهران - دوازدهمين جشنواره تئاتر فجر از 12 تا 22 بهمن 1372 با حضور 65 گروه نمايشي در حالي برگزار شد كه سياوش تهمورث با نمايش "معركه در معركه" درخشش چشمگيري در اين دوره داشت.


دوازدهمين جشنواره تئاتر فجر كه حسين فرخي را در جايگاه دبيري خود مي ديد، اين بار تمركز اصلي خود را در بخش "رقابتي" بر روي نمايش هاي توليد شده توسط هنرمندان حرفه اي تئاتر كشور متمركز كرد.

در اين راستا جايزه ويژه اي به نام "بهترين نمايش به مفهوم مطلق" براي اهدا به نفر برگزيده طراحي شد كه سياوش تهمورث با نمايش "معركه در معركه" به قلم داوود ميرباقري

توانست اين جايزه را براي نخستين بار به خود اختصاص دهد.

در اين دوره از جشنواره بخش هايي چون نمايش هاي "كمدي" و "بازي هاي نمايشي" حذف شدند و تمامي اين رويداد در چهار بخش "مسابقه"، "جنبي"، "جشنواره جشنواره‌ها" و "خارج از مسابقه" در دو رشته تئاتر هاي صحنه اي و نمايش هاي خياباني برگزار شد.

مجموعه تالارهاي تئاتر شهر، تماشاخانه "سنگلج" و تالارهاي "وحدت"، "محراب"، "مولوي" و "هنر" از نمايش هاي دو بخش "مسابقه صحنه اي" و "جشنواره جشنواره ها" ميزباني كردند و آثار بخش "جنبي" و نمايش هاي "خياباني" نيز براي نخستين بار و به صورت متمركز در پارك ها و فضاي سبز شهر تهران مانند پارك "لاله"، "پرواز" و همچنين "خانه كوچك نمايش"، "خانه نمايش اداره تئاتر"، "فرهنگسراي بهمن"، "فرهنگسراي نياوران"، تالارهاي "دماوند"، "قلهك"، "كسري"، "گلريز"، "نصر"، "لاله‌هاي سرخ" و مجموعه هاي فرهنگي "شهيد چمران"، "آزادي" و "وليعصر(عج)" به صحنه رفتند.

اعضاي هيات داوران مسابقه صحنه اين رويداد جملگي از هنرمندان صاحب نام نمايش چون استاد عزت‌الله انتظامي، ايرج راد، زنده ياد خسرو شكيبايي، مصطفي مختاباد و نصرالله قادري بودند و به همين سبب انتخاب هيات داوران براي تمامي شركت كنندگان در اين رويداد از اهميت بالايي برخوردار بود.

**برگزيدگان دوازدهمين جشنواره تئاتر فجر

در بخش نمايشنامه نويسي رضا صابري براي نگارش نمايشنامه "شنا در آتش" جايزه نفر نخست را به خود اختصاص داد و عزت الله مهرآوران براي نمايشنامه "سياووشان" و علي رضايي براي نگارش نمايشنامه "گل و جهله" به صورت مشترك جايزه نفر دوم را دريافت كردند و جواد موسوي براي نگارش نمايشنامه "بار ديگر هابيل" جايزه نفر سوم به را خود اختصاص داد.

در بخش كارگرداني نيز رضا صابري براي كارگرداني نمايش "شنا در آتش" گوي رقابت را از ساير هنرمندان ربود و به عنوان نفر اول در اين بخش انتخاب شد. شهرام ميرزايي براي كارگرداني نمايش "سور و سوگ سهراب" و كورش زارعي براي كارگرداني نمايش "گل و جهله" به صورت مشترك به عنوان نفر دوم انتخاب شدند و جايزه نفر سوم به هرمز هدايت براي كارگرداني نمايش "چايخانه باغ پريان" تعلق گرفت.

هيات داوران در بخش بازيگري مرد ضمن تقدير از كاظم هماي براي بازي در نمايش "فرمان خاتون"، ‌برگزيدگان اين بخش را به اين ترتيب معرفي كرد، محمد الهي براي بازي در نمايش "شنا در آتش" نفر اول، ناصر نجفي به سبب ايفاي نقش در نمايش "حلاج و سلاطين" نفر دوم و مصطفي عبداللهي براي بازي در نمايش "بهرام چوبينه" به عنوان نفر سوم انتخاب شدند.

در بخش بازيگري زن هيات داوران برگزيده اول نداشت و با تقدير از فرشته انصاري، براي بازي در نمايش "فاجعه‌اي با موهاي ترد قهوه‌‌اي" و ديدار رزاقي، براي بازي در نمايش "بي‌تو مهتاب شبي"، جايزه نفر دوم را به صورت مشترك به فرشته سرابندي براي بازي در نمايش "سورنا مادرلوك" و سپيده نظري ‌پور جهت بازي در نمايش "شهرزاد" اهدا كرد و همچنين لادن طباطبايي، براي بازي در نمايش "سورنا مادرلوك" توانست جايزه نفر سوم اين بخش را به خود اختصاص دهد.

همچنين در بخش بازيگري نوجوان نيز هيات داوران از علي ديودار بازيگر نمايش "گل و جهله" با اهدايي جايزه اي تقدير كرد.

بخش طراحي صحنه مانند دوره هاي گذشته در امر داوري چندان موفق عمل نكرد و هيات داوران در اين بخش تنها به تقدير از رضا صابري براي طراحي صحنه نمايش "شنا در آتش" اكتفا كردند.

از ديگر اتفاقات متفاوت جشنواره دوازدهم تئاتر فجر، داوري جداگانه بخش "جشنواره جشنواره ها" بود كه با حضور 35 گروه نمايشي برگزار شد و اساتيدي چون مجيد افشاريان، محمود طياري، نصرالله عبادي، محمود قبه زرين و نعمت‌الله لاريان آثار اين بخش را مورد قضاوت قرار دادند.

بر اين اساس، هيات داوران در بخش آثار بزرگسال نمايش "چله نشين" به كارگرداني فرشيد صمدي پور و "ترب تماشاچي" به كارگرداني محمد رضايي كاوه را به عنوان بهترين نمايش هاي اين بخش انتخاب كردند و همچنين جايزه برتر نمايشنامه‌نويسي خود را به احمد آرام براي نگارش نمايشنامه "قلب الاسد" اهدا كرد.

جايزه بازيگري مرد در بخش "جشنواره جشنواره ها" به حسين سوادكوهي براي بازي در نمايش "دل و زندان" تعلق گرفت و ناهيد ظهوريان، براي ايفاي نقش در نمايش "هرا"، جايزه بهترين بازيگري زن را به خود اختصاص داد. همچنين امير صادقي براي طراحي صحنه نمايش "نگار"، جايزه ويژه داوران را به خود اختصاص داد.

اما در بخش نمايش هاي كودك و نوجوان، بهار ارجمند براي بازي در نمايش "ماه ميهمان شب" و سليم ميرعلائي، براي بازي در نمايش "بادبان ها را بكشيد" جوايز اين بخش را به خود اختصاص دادند و برزو ارجمند براي ساخت موسيقي نمايش "ماه ميهمان شب" براي نخستين بار، جايزه موسيقي جشنواره تئاتر فجر را در اين بخش به خود اختصاص داد.

اما همانند سه دوره گذشته، جشنواره تئاتر فجر از نگاه منتقداني چون محسن ابراهيمي، قدرت‌الله حسن زاده ، علي شيدفر، اردشير صالح پور، محمود گبرلو، حسين نصرآبادي و چيستا يثربي به عنوان اعضاي كانون ملي منتقدان تئاتر كشور نيز مورد ارزيابي قرار گفت و جوايز اين بخش به اين ترتيب به برگزيدگان اهدا شد. سياوش تهمورث براي كارگرداني نمايش "معركه در معركه" به عنوان بهترين نمايش به مفهوم مطلق انتخاب شد و از نمايش هاي "سور و سوگ سهراب" به كارگرداني شهرام ميرزايي، نمايش "ايليات" به كارگرداني محرم زينال زاده و نمايش "گل و جهله"، به كارگرداني كورش زارعي تقدير شد.

جايزه بهترين نمايشنامه به آرمان اميد براي نگارش نمايشنامه "كبودان و اسفنديار"، جايزه بهترين كارگرداني به رضا صابري براي كارگرداني "شنا در آتش"، جايزه بازيگري مرد به كورش زارعي، براي ايفاي نقش در نمايش "گل و جهله" و بازيگري زن به حميرا رياضي و ديدار رزاقي براي بازي در نمايش "بي ‌تو مهتاب شبي " به صورت مشترك اهدا شد.

سي‌امين دوره جشنواره بين المللي تئاتر فجر به دبير رحمت اميني تا 22 بهمن ماه برپاست.

فراهنگ**ا.خ**1588

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30785623

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن