تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804872159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كدخدايي اعلام كرد: ادامه نظارت شوراي نگهبان پس از تاييد صلاحيت نامزدها


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: كدخدايي اعلام كرد: ادامه نظارت شوراي نگهبان پس از تاييد صلاحيت نامزدها
گروه سياسي- سخنگوي شوراي نگهبان مي‌گويد كه نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي، پس از تاييد صلاحيت، نيز تحت نظارت اين شوراي نظارتي خواهند بود و اعمال و رفتار آنان همچنان از سوي اين شورا بررسي خواهد شد. وي تداوم نظارت شوراي نگهبان بر انتخابات را بعد از اعلام صلاحيت كانديداهاي انتخابات، اعلام كرد.
عباسعلي كدخدايي در نشست خبري روز شنبه در پاسخ به اين سوال كه شوراي نگهبان چه تدابيري براي برگزاري انتخابات مجلس در 12 اسفند دارد، گفت: پس از بررسي نظر هيئت‌هاي مركزي و استاني، شوراي نگهبان نظارت جزئي خود را در 12 اسفند و برگزاري انتخابات خواهد داشت.
سخنگوي شوراي نگهبان افزود: ناظران شوراي نگهبان پاي صندوق‌هاي راي حضور دارند و گزارش‌هاي لازم را ارسال مي‌كنند، همچنين صورت‌جلسات را امضا مي‌كنند و پس از برگزاري انتخابات، مرحله بررسي صحت نتايج حوزه‌هاي انتخابيه است.
به گزارش مهر، كدخدايي خاطر نشان كرد: با توجه به تمهيدات انديشيده شده از نظر وظايف نظارتي، شوراي نگهبان در همه مراحل حضور دارد و به مردم اطمينان مي‌دهد كه انتخابات سالم و رقابتي برگزار مي‌شود.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا نمايندگان فعلي مجلس كه در مركز قانونگذاري هستند، مسلمان نبوده‌اند كه بر اساس اين مورد، رد صلاحيت شده اند و همچنين آيا شوراي نگهبان، دستگاهي براي كنترل كساني كه هم‌اكنون مورد تاييد قرار گرفته اند و درحال خرج كردن پول براي كسب راي هستند دارد، گفت: نظارت شوراي نگهبان جامع و موثر است. اگر در فرصت تبليغات و خارج از آن، اقدامي صورت مي‌گيرد كه مغاير با قانون و تاثيرگذار در نتيجه انتخابات حوزه انتخابيه شود، شوراي نگهبان نسبت به آن اعلام نظر خواهد كرد.
وي در خصوص رد صلاحيت نمايندگان فعلي مجلس نيز گفت: در قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، آنچه به عنوان احراز صلاحيت عنوان شده، مورد نظر است.
كدخدايي گفت: بر اساس گزارشاتي كه مراجع رسمي ارسال مي‌كنند؛ اگر فردي بخشي از وظايف اسلامي خود را انجام ندهد التزام عملي او به اسلام مخدوش مي‌شود، فرد ممكن است نماز بخواند اما مرتكب جرم ديگري شود. آنچه قانون انتخابات به عنوان التزام مطرح كرده، التزام عملي است. ممكن است فردي بخشي از وظايفش را انجام دهد و برخي ديگر را انجام ندهد؛ در آن بخشي كه انجام نمي‌دهد، عدم احراز صلاحيت او اعلام مي‌شود.
وي گفت: اگر كسي مرتكب كلاهبرداري شود، اما حسب ظاهر، وظايف شرعي را ظاهري انجام دهد از نظر ما، عدم التزام عملي به اسلام دارد. ما ناچاريم طبق قانون بر اساس گزارشات مراسم رسمي، اعلام نظر كنيم. اگر چنين نكنيم شما از ما سوال مي‌كنيد كه چرا وظايف خود را به خوبي انجام نداده‌ايد.
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: با اين حال، قانونگذار براي معترضان فرصت گذاشته تا در صورتي كه نسبت به نظر اعلام شده، ترديد دارند و مداركي مبتني بر نفي نظر اعلام شده، دارند به شوراي نگهبان مراجعه كرده و با كارشناسان ما ملاقات كنند، قول مي‌دهيم بررسي دقيقي نسبت به شكايات انجام شود و حقي از كسي تضييع نشود.كدخدايي گفت: تعدادي از نمايندگاني كه صلاحيتشان تاييد نشده بود، در بررسي مجدد مورد تاييد قرار گرفتند. جلسات شوراي نگهبان از روز پنجشنبه، شروع شده و تعداد زيادي از افرادي كه صلاحيتشان تاييد نشده بود، در بررسي شوراي نگهبان مورد تاييد قرار گرفتند و تا يكي دو روز آينده، خبرهاي خوبي اعلام خواهيم كرد.
خبرنگاري، رد صلاحيت تعداد زيادي از حاميان دولت؛ به دليل عدم التزام به اسلام و ولايت‌فقيه را مطرح كرد و پرسيد: آيا اين برخورد سياسي بوده‌است كه كدخدايي پاسخ داد: هيئت‌هاي اجرايي، در چارچوب اختيارات فرمانداري‌ها اقدام مي‌كنند و اين افراد از معتمدان محلي انتخاب مي‌شوند؛ شوراي نگهبان فارغ از اظهارنظر نسبت به اين موضوع است.كدخدايي تاكيد كرد: آنچه به مردم مي‌گوييم؛ اين است كه قطعا مدارك و اسناد همه كساني كه شكايت و اعتراض كرده‌اند، به دقت در شوراي نگهبان مورد بررسي قرار خواهد گرفت و نتيجه آن اعلام خواهد شد. نگراني از اين بابت وجود ندارد درباره كساني هم كه مداركشان ناقص است بهتر است نسبت به تكميل آن اقدام كنند و اگر مدارك مستندي دارند، به دفاتر نظارتي شوراي نگهبان يا محل شوراي نگهبان ارسال كنند.
سخنگوي شوراي نگهبان تصريح كرد: اين اطمينان را مي‌دهم كه هيچ‌گونه شائبه سياسي در كار شوراي نگهبان وجود نخواهد داشت. البته در اعلام اوليه تاييد صلاحيت ها نيز، براي دوستان رسانه‌اي ما روشن شد كه شوراي نگهبان فارغ از اهداف سياسي و جناحي اظهارنظر مي‌كند.كدخدايي درباره ناظران كانديداهاي نمايندگي در حوزه‌هاي اخذ راي نيز گفت: همه ثبت نام‌كنندگان كه صلاحيتشان مورد تاييد قرار مي‌گيرد، مي‌توانند در حوزه‌هاي خود، ناظران و نمايندگاني پاي صندوق داشته باشند؛ دستورات و آيين‌نامه هاي لازم تدوين شده‌است.
سخنگوي شوراي نگهبان، در پاسخ به سوالي درباره انتقادات دولت از رد صلاحيت شدن كانديداهاي مورد نظرش در مراحل اول و دوم رسيدگي به صلاحيت‌ها و اينكه آيا اين نوع اظهارنظرها، تخلف دولت محسوب نمي‌شود، گفت: هيئت‌هاي اجرايي در چارچوب فرمانداري‌ها و بخشداري‌ها عمل كردند. آنچه در هيئت‌هاي نظارت و شوراي نگهبان انجام خواهد شد، همه بر اساس مستندات قانوني موجود در پرونده افراد است و اگر هر مقامي نسبت به بررسي‌ها ترديد داشته باشد، مي‌تواند استعلام كند؛ ما همه مدارك و اسناد را ارائه مي‌كنيم. شوراي نگهبان، فارغ از اهداف سياسي، دولتي يا مجلس اظهارنظر مي‌كند، البته اظهارنظر دولت در اين خصوص منعي ندارد.
وي در پاسخ به اين سوال كه چنانچه، برخي افراد تاييد صلاحيت شده، در آستانه برگزاري انتخابات، با جريان انحرافي ارتباط برقرار كنند، شوراي نگهبان نسبت به آن رسيدگي مي‌كند، گفت: ارتباط با جريانات سياسي قانوني منعي ندارد. رسيدگي، بر اساس مداركي است كه از سوي مراجع چهارگانه ارائه شده‌است و از تحقيقات محلي اطمينان‌آور استفاده خواهيم كرد.

هيئت سه نفره لاريجاني؛
كميته‌اي كه تاييد نشد
گروه سياسي- وجود كميته‌اي كه پس از رد صلاحيت برخي از نمايندگان شاخص مجلس، گفته مي‌شد از سوي علي لاريجاني تشكيل شده تا در گفت و گو با مسئولان وزارت كشور و شوراي نگهبان به اين موضوع بپردازد، تا كنون از سوي وزارت كشور و شوراي نگهبان تاييد نشده‌است. چندي پيش، اعلام شد كه محسن كوهكن، حسن سبحاني‌نيا و جهانبخش محبي‌نيا ازسوي رئيس‌ مجلس، ماموريت يافتند تا درباره رد صلاحيت برخي از نمايندگان با مقامات وزارت كشور و شوراي نگهبان، رايزني‌هايي انجام دهند. اگرچه در مواردي، برخي از اين افراد اعلام كردند كه در اين‌باره، با مقامات اجرايي و نظارتي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، گفتگو كرده‌اند، اما تا كنون مسئولان وزارت كشور و شوراي نگهبان اين موضوع را تاييد نكرده‌اند. چندي پيش، يكي از مقامات وزارت كشور، اين موضوع را رد كرد. روز گذشته نيز، عباسعلي كدخدايي در گفتگو با خبرنگان گفت كه با اين كميته ديداري نداشته است. وي در پاسخ به اين سوال كه نتيجه جلسات كميته تعيين شده از سوي مجلس با شوراي نگهبان، براي بررسي ردصلاحيت نمايندگان فعلي، چه شد و چه تعداد از نمايندگان ردصلاحيت شده مجلس، صلاحيتشان تاييد شده‌است، گفت: هيچ كميته رسمي با هيچ نهادي نداشتيم؛ البته رايزني‌هايي با رؤساي سه قوه و شخصيت‌هاي متعدد در كشور داشته‌ايم، ما اين اظهارات را از شما مي‌شنويم.

ارسال نظر

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن