تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804584430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در دهه فجر سال جاري صورت مي گيرد؛ افتتاح بيش از 17 هزار واحد مسكن مهر در خراسان رضوي


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: در دهه فجر سال جاري صورت مي گيرد؛ افتتاح بيش از 17 هزار واحد مسكن مهر در خراسان رضوي
استاندار خراسان رضوي از افتتاح بيش از 17 هزار واحد مسكن مهر در ايام دهه فجر امسال خبر داد.


ايلنا: محمود صلاحي در جلسه شوراي مسكن استان با بيان اين مطلب اظهار داشت: مسكن مهر يكي از طرح هاي بسيار خوب دولت نهم و دهم است كه علاوه بر جلوگيري از رشد بي رويه قيمت مسكن، اشتغال قابل توجهي در كشور ايجاد نموده است.

به گزارش خبرنگار ايلنا در مشهد، وي افزود: احداث دو ميليون واحد مسكوني در كشور كه 100 هزار واحد آن در خراسان رضوي در حال اجراست با شعار خانه دار كردن اقشار كم درآمد علاوه بر ساخت و سازهاي موجود در كشور باعث رونق اقتصادي در كشور شده است.

استاندار خراسان رضوي گفت: از مجموع حدود 110 هزار واحد مسكن مهري كه در استان در حال اجراست 17 هزار و 262 واحد آماده بهره برداري و تحويل مي باشد كه در ايام دهه فجر امسال با حضور رئيس جمهور يا معاون اول وي به متقاضيان تحويل داده خواهد شد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به زلزله اخير در نيشابور خواستار تسريع در روند بازسازي و نوسازي مسكن روستايي و بافت هاي فرسوده شد.

صلاحي افزود: طبق توافق صورت گرفته با معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور مبلغ 12 ميليارد تومان در قالب وام 5/1 ميليون توماني به صورت بلا عوض و 94 ميليارد تومان تسهيلات 5/12 ميليون توماني براي حادثه ديدگان زلزله نيشابور اختصاص يافته است.

وي با بيان اينكه نوسازي و بازسازي مسكن روستايي در دولت نهم و دهم 10 برابر دولت هاي گذشته بوده است، گفت: بايد علاوه بر بالا بردن اين ظرفيت از فرصت بوجود آمده در جهت نوسازي و مقاوم سازي مسكن روستايي استفاده نمود.

استاندار خراسان رضوي اظهار داشت: پس از وقوع زلزله سال گذشته در شهرستان هاي تربت حيدريه و زاوه 12 هزار واحد مسكوني روستايي نوسازي شده كه بايد با مد نظر گرفتن اين موضوع كه خراسان رضوي جزو استان هاي حادثه خيز است روند بازسازي و نوسازي با سرعت بيشتري دنبال شود.

سعيد حسين پور معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي نيز در اين جلسه با بيان اينكه هيچ واحدي از مسكن مهر بدون داشتن انشعابات آب، برق، گاز به متقاضيان تحويل نمي شود از همكاري دستگاه هاي خدمات رسان با مسكن مهر استان تقدير كرد و خواستار همكاري و مساعدت بيشتر آنان شد .

محمدرضا قاسمي مديركل مسكن و شهرسازي هم در خصوص پروژه هاي افتتاحي گفت: از مجموع 17 هزار و 262 واحد آماده بهره برداري، 9 هزار و 673 واحد در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر با تسهيلاتي بالغ هزار و 784 ميليارد ريال، شهرهاي زير 25 هزار نفر پنج هزار و 754 واحد و اعتباري بالغ بر1500 ميليارد ريال، شهر جديد گلبهار 733 واحد با تسهيلاتي بالغ بر 160 ميليارد ريال، شهر جديد بينالود 184 واحد با اعتباري بالغ بر 39 ميليارد ريال و بافت هاي فرسوده 918 واحد با اعتباري بالغ بر 183 ميليارد ريال مي باشد.

وي افزود: تسهيلات پرداختي توسط بانك هاي عامل استان براي اين 17 هزار و 262 واحد آماده بهره برداري سه هزار 323 ميليارد ريال مي باشد و سرمايه گذاري صورت گرفته در اين بخش شش هزار و 900 ريال مي باشد.

سيدرضا موسوي نيا مديركل بنياد مسكن خراسان رضوي نيز درا ين جلسه در مورد وضعيت مسكن روستايي استان بر اساس آخرين سرشماري در سال 85 گفت: از مجموع 390 هزار واحد مسكن روستايي 30 هزار واحد بادوام، 190 هزار واحد نيمه دوام و 170 هزار واحد كم دوام است كه بر اساس برنامه تكليفي تا پايان برنامه پنجم توسعه بايد دو ميليون واحد مسكوني روستايي مقاوم سازي شود كه سهم خراسان از اين تعداد 200 هزار واحد است.

وي افزود: تا قبل از دولت نهم در خراسان رضوي هشت هزار واحد مسكوني روستايي مقاوم سازي شده بود كه طي دولت نهم و دهم با پرداخت 100 هزار فقره تسهيلات، 67 هزار واحد مسكن روستايي مقاوم سازي شده و هم اكنون ميزان واحدهاي كم دوام روستايي از 170 هزار واحد به 8 هزار واحد كاهش يافته است.

مديركل بنياد مسكن خراسان رضوي در ادامه به زلزله شهرستان نيشابور اشاره كرد و گفت: در محل وقوع حادثه كه زبرخان و بخش مركزي بود 25 هزار واحد مسكوني روستايي وجود دارد كه با بررسي هاي انجام شده تاكنون به پنج هزار واحد مسكوني بيش از 30 درصد خسارت وارد شده كه اين رقم به هشت هزار واحد نيز ارتقا خواهد يافت.

موسوي نيا اظهار داشت: تا دهه فجر بررسي نهايي و بازديد كامل از روستاهاي خسارت ديده به اتمام خواهد رسيد و آمار نهايي خسارت اعلام خواهد شد.

وي در ادامه به زلزله سال اخير شهرستان هاي تربت حيدريه و زاوه نيز اشاره كرد و گفت: در دهه فجر امسال بازسازي 12 هزار واحد روستايي آسيب ديده در اين شهرها به اتمام مي رسد.

شايان ذكر است از جمله موارد مطرح شده در جلسه شوراي مسكن امروز بررسي موضوع آبرساني به شهر جديد بينالود و شهرك مهرگان بود كه مقرر شد جمع بندي نهايي با حضور معاون عمراني استانداري اعلام و اجرايي شود.

گفتني است از جمله مصوبات اين جلسه استقرار پاسگاه نيروي انتظامي در پروژه هاي مسكن مهر استان در راستاي تامين امنيت جان و مال ساكنان، پيش خريد انشعابات آب و فاضلاب براساس تفاهم نامه منعقده بين وزارت راه و شهرسازي و وزارت نيرو، تامين اعتبار احداث راه دسترسي اراضي مسكن مهر شهر درود به تناسب بودجه ملي و استاني از محل بودجه هاي مذكور و انتقال اسناد زمين مسكن مهر شهر فيروزه و ملك آباد از جهاد كشاورزي به سازمان ملي زمين و مسكن بود./
پايان پيام

چهارشنبه|ا|5|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن