تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815611438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديريت بازاريابي؛ لزوم توجه به ارزش منافع بر هزينه هاخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: مديريت بازاريابي؛ لزوم توجه به ارزش منافع بر هزينه هاخبرگزاري موج -
۵ بهمن ۱۳۹۰ (۱۲:۷ب.ظ)

مديريت بازاريابي؛

لزوم توجه به ارزش منافع بر هزينه ها
خبرگزاري موج - گروه بورس

به گزارش خبرگزاري موج، با وجود و افزايش رقباي مختلف در بازار، راه هاي متنوع دريافت و ارسال اطلاعات و محصول، تنوع سلايق مشتري، اعتماد و نيز وفاداري مشتريان به شدت كاهش يافته است. بنابراين بايست رعايت دقيقتر منافع مشتري (شامل منافع كاربردي و عاطفي) و كاستن هميشگي از هزينه هاي مشتري (شامل هزينه هاي پولي، رواني، انرژي و زماني) سرلوحه رسالت، برنامه و اهداف مديران قرار داشته باشد.
چندين ديدگاه در استراتژي هاي مديران وجود دارد كه شامل، توليد انبوه، محصول، فروش و بازاريابي را شامل مي شود اما به اعتقاد ما ديدگاه بازاريابي براي اكثر محصولات كارآيي بيشتري دارد و به اثبات رسيده است كه مي تواند راهگشاي مناسبي براي مديران واحدها باشد.
در اين دوران همانطور كه مكان بازار جاي خود را به محيط بازار داده است، شركتهاي بزرگ كارآيي سابق خود را از دست داده و باعث شده است كه گروه هاي كاري بزرگ موفق تر ظاهر شوند.
قابل توجه شركتهاي بزرگ و داراي سابقه موفق نيز اين است كه اعتبار شركت ارائه دهنده خدمات يا توليد كننده كالا نمي تواند به تنهايي باعث ارزش و موفقيت ايشان شود زيرا مهمترين دليل خريد مشتريان، نسبت ارزش منافع بر هزينه هاي مشتري مي باشد.
در اين راستا بهينه كردن شرايط معامله مي تواند راهگشاي سودمندي فعاليت باشد به همين دليل افزايش كارآيي و اثربخشي منابع مالي و انساني بايد سرلوحه اقدامات باشد. يكي از مهمترين دلايل موفقيت مديريت بازاريابي، بهره مندي از نوآوري هاي جهشي در مديريت نيروها، منابع مالي و تبليغات و اطلاع رساني است تا بتواند موفقيت هاي ارزانتر مستمر را براي مديراني كه آمادگي پذيرش، اهداء نمايد.
برنامه و شرايط هيچ دو شركتي مثل هم نيست بنابراين براي هر محصول در هر زمان برنامه اي شايسته لازم است. لازم است هزينه هاي روشهاي مختلف بازارشناسي، بازاريابي، بازارسازي، بازارگرمي، بازارگردي، بازارسنجي، بازارداري، بازارگرداني را در يك برنامه و يك فرآيند موثر شناسايي ، تعريف و خلاصه گردد و با نوشتن شرح وظايف و بودجه عملياتي با انتخاب همكاران همكاران و كارشناسان و آموزش تخصص هاي لازم اثربخش به اجراي برنامه ها اقدام شود.
بنابراين همكاران درگير در يك پروژه در زمانهاي مختلف براساس شرح وظايف و نياز مديريتي متغير هستند، و اما در عين حال ميزان سرمايه و هزينه هاي لازم اجرا بسيار پايين تر مي باشد؛ ارزش ارائه شده به مشتري را افزايش مي يابد.
نكته قابل تأمل اين است كه علايق رو به رشد مردم به محصولاتي است كه از بار رواني انسان در نيازهاي فيزيولوژيك غير آن بكاهد تا بتوانند تصور بهتري از زندگي خود داشته باشند. چرا كه بسياري از مردم به اين نتيجه رسيده اند كه اگر از محصولات مفيد، سالم و خوشنام استفاده نمايند رضايت بيشتري از خود خواهند داشت. بنابراين محصولاتي مي توانند جايگاه مناسبي در بازار داشته باشند كه چنين ويژگي هايي را دارا باشند. كاركنان بخشها نيز از بين كساني كه از لحاظ ابراز تصوير ذهني در مخاطب موفق تر هستند و نيز از توانايي برقراري ارتباط بهتري با مشتريان و بازارهاي هدف برخوردارند. و مديران بخشها نيز بايست علاوه بر موارد مذكور در منسجم نمودن كاركنان در انجام شرح وظايف و هميت بر رسالت شركت و حفظ سلامت رواني كاركنان مهارت داشته باشند. در مسير ارائه و توسعه ارزش، با توجه به چرخه عمر محصول و گروه هاي ذينفع دخيل در هر مرحله برنامه هاي متفاوت تنظيم و اجرا مي گردد.
حسين الهي مدير گروه مشاوره مديريت بازاريابي رايزن الكترونيك

چهارشنبه|ا|5|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن