تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813161139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: خبر
با اتمام مهلت ثبت نام تا پايان وقت امروز؛

مهلت ويرايش اطلاعات دومين آزمون دكتري اعلام شد

گروه آزمون و سنجش: مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور از ثبت نام بيش از 142 هزار و 733 نفر در آزمون نيمه‌متمركز 91 خبر داد. حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور در گفت‌و گو با فارس، گفت: در آزمون دكتراي نيمه‌متمركز سال 91 تاكنون 142 هزار و 733 نفر تقاضانامه الكترونيكي ثبت‌نام را تكميل كرده‌اند. وي افزود: متقاضياني كه تا كنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند فرصت دارند تا حداكثر پايان وقت امروز چهارشنبه 5 بهمن به سايت سازمان سنجش آموزش كشور مراجعه و پس از اينكه دفترچه راهنما را دريافت و مطالعه كردند، اطلاعات لازم را فراهم كنند و ضمن تكميل فرم پيشنويس و صحت آن با مدارك خود، تا ساعت 24 امروز چهارشنبه 5 بهمن در سايت ثبت نام كنند. توكلي خاطرنشان كرد: اطلاعات تقاضانامه تكميل شده كليه داوطلبان از روز دوشنبه 10 بهمن تا روز چهارشنبه 12 بهمن براي مشاهده و كنترل بر روز سايت سازمان سنجش قرار مي‌گيرد. مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور تصريح كرد: داوطلباني كه ثبت‌نام كرده‌اند مي‌توانند در تاريخ ذكر شده به سايت سازمان سنجش مراجعه وضمن مشاهده و كنترل تقاضانامه تكميل شده خود، آن را تأييد كنند. وي در ادامه گفت: كارت شركت در آزمون و برگه راهنما از روز 21 تا 24 فروردين‌ماه سال 91 بر اساس اطلاعيه‌هايي كه سازمان سنجش منتشر مي‌كند، بر روي سايت قرار مي‌گيرد.توكلي اظهار داشت: اطلاعيه‌هاي سازمان سنجش آموزش كشور درباره نحوه دريافت پرينت كارت اينترنتي و برگه راهنما روزهاي 14 و 21 فروردين سال 91 در نشريه پيك سنجش منتشر مي‌شود و اين كارت‌ها از روز 14فروردين سال 91 بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي‌گيرد. مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور تأكيد كرد: كنكور دكتراي نيمه‌متمركز سال 91 صبح و بعد از ظهر روز جمعه 25 فروردين سال 91 برگزار مي‌شود. وي افزود: پس از برگزاري آزمون، معرفي اوليه داوطلبان به صورت چند برابر ظرفيت براساس 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل كارشناسي و كارشناسي ارشد محاسبه مي‌شود. توكلي خاطرنشان كرد: نتايج اوليه آزمون دكترا به صورت كارنامه تنظيم و از طريق سايت سازمان سنجش در روز 3 خردادماه سال 91 به اطلاع داوطلبان خواهد رسيد. مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور گفت: داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته مي‌شوند، بر اساس برنامه زماني كه پيش‌بيني شده از تاريخ 3 تا 7 خردادماه سال 91 فرصت دارند تا با مراجعه به سايت سازمان سنجش انتخاب رشته كنند.

وي در ادامه گفت: فهرست اسامي معرفي‌شدگان با توجه به كد رشته محل‌هاي انتخابي، پايان خردادماه سال 91 اعلام مي‌شود و معرفي‌شدگان بر اساس ظرفيت‌هاي موجود براي انجام مصاحبه به دانشگاه‌ها و مراكز عالي كشور معرفي مي‌شوند. توكلي در پايان خاطرنشان كرد: فهرست اسامي نهايي پذيرفته‌شدگان آزمون دكتراي سال 91 روز 20 شهريور از طريق سايت سازمان سنجش اعلام مي‌شود.

نتايج آزمون دكتري تخصصي علوم پزشكي امروز اعلام مي شود

گروه آزمون و سنجش: رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي از انتشار نتايج آزمون دكتري تخصصي (Ph.D) گروه علوم پايه پزشكي خبر داد و گفت: نتايج پذيرش در 53 رشته اين آزمون امروز چهارشنبه 5 بهمن اعلام مي شود. دكتر جبرائيل نسل سراجي در گفتگو با مهر افزود: يك هزار و 870 نفر در مرحله دوم آزمون دكتري تخصصي رشته هاي علوم پايه پزشكي و بهداشت، طب سنتي، سلامت دهان، دندانپزشكي اجتماعي و مواد دنداني شركت كردند كه نتايج نهايي ساعت 6 بعدازظهر امروز اعلام مي شود. وي افزود: پذيرش دانشجوي دكتري تخصصي در 53 رشته تخصصي و 19 دانشگاه علوم پزشكي، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي، سازمان انتقال خون، انستيتو پاستور ايران، واحد تهران پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي و واحد تهران بهداشت دانشگاه آزاد انجام مي شود. نسل سراجي اظهار داشت: بيش از يك هزار نفر در اين دوره از آزمون پذيرفته شده اند. آزمون ورودي دوره دكتري تخصصي (Ph.D) گروه علوم پايه پزشكي و بهداشت، طب سنتي، سلامت دهان، دندانپزشكي اجتماعي و مواد دنداني سال تحصيلي 91 - 90 با شركت 3 هزار و 900 داوطلب در روز پنجشنبه 5 آبان 90 در 51 رشته تخصصي و 7 شهر برگزار شد.

با اعلام تعداد شركت كنندگان؛

تاريخ آغاز توزيع كارت آزمون كارشناسي ارشد اعلام شد

گروه آزمون و سنجش: مشاور عالي سازمان سنجش آموزش با اشاره به برگزاري آزمون كارشناسي ارشد با رقابت بيش از 930 هزار داوطلب به صورت متمركز از 26 بهمن ماه، گفت: كارت ورود به جلسه آزمون از 23 بهمن ماه توزيع مي‌شود. حسين توكلي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به برگزاري آزمون از 26 تا 28 بهمن ماه، اظهار كرد: فرايند برگزاري آزمون امسال نسبت به سال گذشته تغييري نكرده است. وي افزود: تنها تفاوت آزمون امسال با سال گذشته در اين است كه آزمون مجموعه‌هاي مهندسي برق، كامپيوتر و رياضي در سال گذشته در دو نوبت برگزار شد، ولي در آزمون امسال در يك نوبت برگزار مي‌شود. توكلي در خصوص زمان توزيع كارت آزمون، گفت: كارت داوطلبان طي روزهاي 23 تا 25 بهمن ‌ماه به صورت اينترنتي از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org توزيع مي‌شود. مشاور عالي سازمان سنجش با بيان اينكه نتايج اوليه آزمون دوم خرداد ماه اعلام مي‌شود، اظهار كرد: انتخاب رشته داوطلباني كه در آزمون مجاز مي‌شوند، نيز در همين پروسه زماني انجام مي‌شود.

رييس سازمان سنجش آموزش كشور:

مشمولان غايب حق شركت در آزمون دكتراي نيمه‌متمركز را ندارند

گروه آزمون و سنجش: رئيس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: مشمولان غايب به هيچ وجه حق شركت در آزمون دكتراي نيمه‌متمركز را ندارند. محمد حسين سرورالدين در گفت‌وگو با فارس با تأكيد بر اينكه مشمولان غايب به هيچ وجه حق شركت در آزمون دكتراي نيمه‌متمركز را ندارند، گفت: سربازان در حال انجام خدمت، مجاز به تحصيل همزمان با انجام خدمت دوره ضرورت نيستند و در صورت قبولي در دانشگاه و نداشتن غيبت، براي برخورداري از معافيت تحصيلي، از خدمت ترخيص خواهند شد.به گفته وي مشمولان غايب به هيچ وجه حق شركت در آزمون دكتراي نيمه‌متمركز را ندارند و در صورت شركت و قبولي، مجوز تحصيل براي آن‌ها صادر نخواهد شد و دانشگاه‌ها نيز مجاز به ثبت‌نام از آن‌ها نيستند.رئيس سازمان سنجش آموزش كشور خاطرنشان كرد: در آزمون دكتراي نيمه‌متمركز هر داوطلب بر اساس علاقه فقط مي‌تواند در يك كدرشته امتحاني (متناسب با مدرك فارغ التحصيلي)، ثبت‌نام و در امتحانات مربوط شركت كنند.

تسهيلات جديد ادامه تحصيل براي برگزيدگان المپياد علمي علوم پزشكي ايجاد شد

گروه آزمون و سنجش: عضو شوراي عالي استعداد درخشان وزارت بهداشت از مصوبه جديد شوراي معين آموزش پزشكي و تخصصي براي تسهيلات جديد ادامه تحصيل برگزيدگان المپياد علمي علوم پزشكي خبر داد و گفت: اين پيشنهاد در شوراي معين عنوان شده و پس از تصويب در شوراهاي مربوط براي المپياد سال 91 اجرايي مي شود. دكتر سيدحميد جمال الديني در گفتگو با مهر افزود: به منظور افزايش انگيزه حضور دانشجويان در المپياد علمي علوم پزشكي و فراهم كردن شرايط براي سنجش بهتر توانمندي افراد در مهارتهاي باليني و استدلالي و همچنين روحيه كار گروهي، تسهيلات جديدي براي برگزيدگان المپياد در نظر گرفته شد.وي اضافه كرد: پيش از اين تسهيلاتي كه به برگزيدگان المپياد علمي علوم پزشكي داده مي شد شامل فرصت شركت در آزمون دستياري قبل از گذراندن دوره طرح و سربازي مانند ساير گروه هاي استعداد درخشان بود. جمال الديني گفت: به منظور افزايش انگيزه برگزيدگان اين المپياد، پيشنهاد شده است برگزيدگان دو حيطه استدلال باليني و علوم پايه كه با موضوع آموزش مرتبط است، امتيازات ترجيحي آنها در حيطه آموزش لحاظ گردد و در خصوص برگزيدگان ساير حيطه ها با توجه به نوع ارتباط اين حيطه ها، امتياز ترجيحي در بخش توانمندي هاي فردي اجتماعي (مندرج در آيين نامه امتيازات تسهيلات استعداد درخشان نشست شوراي تخصصي) لحاظ شود.

عضو شوراي عالي استعداد درخشان وزارت بهداشت افزود: كسب مجموع اين امتيازات موجب مي شود كه فرد بتواند از تسهيلات ادامه تحصيل در آزمون دستياري استفاده كند و از ظرفيت مازاد استعداد درخشان در اين دوره بهره بگيرند. وي يادآور شد: شرط امكان استفاده از اين امتياز مشاركت فعال دانشگاهها و در حيطه آموزش و دارا بودن حداقل معدل 17 براي داوطلبان است. جمال الديني با اشاره به ويژگي اين تسهيلات براي افراد شركت كننده در المپياد علمي علوم پزشكي گفت: انتظار داريم با اين امتيازات و مصوبات بنياد ملي نخبگان درباره المپياد علمي علوم پزشكي، افرادي كه توانايي و مهارت آنها در آزمون هاي تستي قابل سنجش نيست، بتوانند بهتر مورد سنجش قرار گيرند.وي تاكيد كرد: اين مصوبه در شوراي معين شوراي آموزش پزشكي و تخصصي با نگاه حمايتي وزارت بهداشت به نخبگان به تصويب رسيده و پس از تصويب نهايي در شوراهاي مربوطه براي المپياد علمي علوم پزشكي سال 91 اجرايي مي شود.

ثبت نام دكتري غيرحضوري در دانشگاه علم و صنعت آغاز شد

گروه آزمون و سنجش: دانشگاه علم و صنعت از امروز چهارشنبه 5 بهمن پذيرش بدون كنكور دانشجوي دكتري را در 13 دانشكده خود به صورت غيرحضوري آغاز مي كند. به گزارش مهر، ثبت نام اوليه متقاضيان از امروز 5 بهمن ماه آغاز مي شود و تا 25 ماه جاري ادامه دارد. متقاضيان صرفاً مي‏توانند در يكي از رشته‏هاي همنام يا متناسب با رشته تحصيلي خود داوطلب شوند.همچنين، درخواست پذيرش داوطلبان دانشجوي ترم آخر و يا دانش آموخته دانشگاه‏هاي دولتي كشور مورد ارزيابي و بررسي قرار داده خواهد شد.در صورت پذيرش قطعي، پذيرفته شدگان بايد تا قبل از امتحان جامع، امتحان زبان مورد تاييد دانشگاه را ارائه كنند.

مديركل پشتيباني وزارت علوم:

دانشگاه‌ها براساس ضوابط به درخواست‌ تغييررشته به مهندسي هسته‌اي پاسخ مي‌دهند

گروه آزمون و سنجش: مدير كل دفتر پشتيباني و حمايت آموزش عالي در خصوص تقاضاي جمعي از دانشجويان دانشگاه‌ها جهت تغيير رشته‌ به رشته مهندسي هسته‌اي، گفت: درخواست دانشجويان به دانشگاه ارائه شده است و دانشگاه‌هاي مربوطه نيز بر اساس قانون به اين درخواست‌ها پاسخ مي‌دهند. دكتر قديمي در گفت‌وگو با ايسنا، با استقبال از درخواست اين دانشجويان براي تغييررشته به رشته "مهندسي هسته‌اي"، اظهار كرد: در صورت مراجعه دانشگاه‌ها به وزارت علوم اين موضوع بر اساس قانون ضوابط، بررسي مي‌شود و راهكار لازم ارائه خواهد شد. وي در عين حال خاطرنشان كرد: البته هنوز از سوي دانشگاه‌ها درخواستي در اين زمينه مطرح نشده است، اما در صورت مراجعه ما نيز تا حد امكان شرايط را فراهم مي‌كنيم.

سه|ا|شنبه|ا|4|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 317]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن