تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815042854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيمت سكه با دور جديد پيش فروش هم كاهش نيافت


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: قيمت سكه با دور جديد پيش فروش هم كاهش نيافت
افزايش شديد قيمت سكه طي روزهاي اخير و رسيدن قيمت آن به حدود ۹۵۰ هزار تومان و هم‌چنين افزايش قيمت پيش‌فروش باعث شده كه مردم براي پيش‌خريد سكه به بانك‌ها هجوم بياورند.
پيش‌فروش سكه با قيمت جديد از روز دوشنبه در شعب بانك ملي ايران آغاز شد. اين سكه‌ها براي تحويل شش ماهه با قيمت پنج ميليون و ۹۸۹ هزار ريال و براي تحويل چهار ماهه با نرخ شش ميليون و ۲۷۴ هزار ريال پيش فروش مي‌شود.

به گزارش ايسنا، بانك مركزي كه از يك ماه پيش و با آغاز موج جديد افزايش قيمت سكه، فروش نقدي آن را متوقف كرد، پيش‌فروش سكه با قيمت ۵۴۶ هزار تومان را آغاز كرده بود.

بانك مركزي فروش نقدي سكه را زماني متوقف كرد كه به آن اشكالاتي از قبيل ارزان فروشي منابع ملي وارد شد. پيش فروش سكه راهي براي جذب منابع مردمي بود كه سرمايه خود را در بازار كاذب ارز و طلا به گردش انداخته بودند.

با اين وجود افزايش قيمت سكه ادامه يافت تا اين كه بانك مركزي دوباره با همان اشكال ارزان فروشي مواجه شد. شنبه گذشته بانك مركزي اعلام كرد كه پيش فروش سكه با قيمت قبلي متوقف شده و اين كار با قيمت جديد از سوم بهمن ماه آغاز مي‌شود.

براساس مشاهدات خبرنگار ايسنا از شعب بانك ملي در سطح شهر، روز گذشته تعداد قابل توجهي از مردم براي پيش‌خريد سكه به بانك‌ها مراجعه كرده بودند.

افزايش شديد قيمت سكه طي روزهاي اخير و رسيدن قيمت آن به حدود ۹۵۰ هزار تومان و هم‌چنين افزايش قيمت پيش‌فروش باعث شده كه مردم براي پيش‌خريد سكه به بانك‌ها هجوم بياورند.

در حالي كه پيش از اين محمود بهمني رييس كل بانك مركزي اعلام كرده بود براي كاهش قيمت كاذب سكه اگر لازم باشد در سوپرماركت‌هاي محلات هم سكه عرضه خواهد كرد، هم اكنون پيش فروش سكه با مهلت شش ماهه در حال انجام است. از سوي ديگر اعلام بانك مركزي مبني بر مشخص‌ شدن قيمت پيش‌فروش به صورت هفتگي از آن حكايت دارد كه حتي قيمت سكه بانكي هم به صورت هفتگي افزايش خواهد داشت، بنابراين طبيعي است كه مردم سرمايه‌ خود را براي پيش‌خريد سكه هزينه كنند.

خبرنگار ايسنا براي كسب اطلاع از تعداد سكه‌هاي پيش فروش شده طي يك ماه گذشته و نيز روز گذشته، با بانك ملي ايران تماس گرفت، اما موفق نشد آمار دقيقي از اين ميزان دريافت كند. به گفته سخنگوي بانك ملي، اين بانك هر روز مستندات پيش فروش سكه را به بانك مركزي اعلام مي‌كند.

با آغاز دوباره پيش‌فروش سكه در بانك ملي از شيب كاذب افزايش نرخ آن كاسته شد و پس از رشد ۱۵۰ هزار توماني در روز شنبه، روز دوشنبه بهاي سكه افزايش كمتري پيدا كرد. در اين روز سكه طرح قديم يك ميليون و ۵۰ هزار تومان، سكه طرح جديد يك ميليون و ۵۰ هزار تومان، نيم سكه ۵۳۰ هزار تومان، ربع سكه ۲۷۰ هزار تومان و سكه گرمي ۱۴۰ هزار تومان معامله شد. اين در حالي است كه هم اكنون كشور در تعطيلات چند روزه به سر مي‌برد و معاملات رسمي بازار از چهارشنبه آغاز مي‌شود.

سه|ا|شنبه|ا|4|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن