تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815522900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران و الجزاير بر توسعه همكاري هاي فرهنگي و دانشگاهي تاكيد كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ايران و الجزاير بر توسعه همكاري هاي فرهنگي و دانشگاهي تاكيد كردند
الجزيره – رايزن فرهنگي ايران در الجزاير در نشستي كه با حضور رييس دانشكده زبان و ادبيات عرب دانشگاه اين كشور برگزار شد، راه هاي توسعه همكاري هاي فرهنگي و دانشگاهي ميان دو كشور را بررسي كردند.


به گزارش ايرنا، سيد "رضي علم الهدي" رايزن فرهنگي ايران و "طاهر ميلا" رييس دانشكده زبان و ادبيات عرب دانشگاه الجزاير روز سه شنبه، ايجاد رشته زبان و ادبيات فارسي، تبادل دانشجو و تشكيل اتاق ايران در اين دانشگاه را مورد بحث و بررسي قرار دادند.

رييس دانشكده زبان و ادبيات عرب دانشگاه الجزاير در اين نشست كه تعدادي از اعضاي هيات علمي اين دانشگاه نيز حضور داشتند با اشاره به غناي فرهنگي ادبيات ايران و علاقه مندي بسياري از دانشجويان و جوانان الجزايري براي فراگيري زبان فارسي بر ضرورت گسترش همكاري هاي دانشگاه هاي دو كشور براي تشكيل رشته زبان و ادبيات فارسي در دانشگاه الجزاير تاكيد كرد.

وي تصرح كرد كه ايجاد رشته زبان و ادبيات فارسي در سطح كارشناسي به بخش زبان هاي شرقي و مقامات دانشگاه پيشنهاد شده است.

رايزن فرهنگي كشورمان نيز با اشاره به اشتراكات فرهنگي دو كشور، آمادگي ايران براي گسترش هرچه بيشتر همكاري هاي علمي، دانشگاهي و فرهنگي با دانشگاه هاي الجزايري را اعلام كرد.

علم الهداي بر آمادگي رايزني فرهنگي كشورمان در الجزاير بر توسعه و گسترش زمينه هاي آموزش زبان و ادبيات فارسي، حمايت از پايان نامه هاي دانشجويي در زمينه زبان فارسي و ايران شناسي و همچنين تبادل هيات هاي دانشجويي و اعضاي هيات علمي از سوي دانشگاه هاي دو كشور تاكيد كرد.

وي همچنين خواستار همكاري بيشتر مسوولان دانشگاه الجزاير براي تشكيل اتاق ايران در اين دانشگاه شد.

"رشيد كوراد" رييس گروه زبان و ادبيات عرب دانشگاه الجزاير نيز با بيان علاقه مندي فراوان دانشجويان الجزايري به فراگيري زبان فارسي بر رفع كمبودها و اختصاص فضاي بيشتري از سوي مقامات دانشگاه در اين زمينه ابراز اميدواري كرد.

"محمد رضا حاج بابابي" استاد كرسي زبان و ادبيات فارسي اعزامي از كشورمان نيز با تشريح برنامه هاي دومين دوره آموزش زبان فارسي، علاقه مندي دانشجويان و اساتيد الجزايري به فراگيري زبان و ادبيان فارسي را بسيار چشمگير عنوان كرد.

وي افزود: در سال تحصيلي سال جاري حدود 60 دانشجو از رشته هاي مختلف براي شركت در كلاس هاي درس اختياري زبان و ادبيات فارسي اعلام آمادگي كردند كه به دليل كمبود فضاي آموزشي و اختصاص تنها يك كلاس با ثبت نام 17 دانشجو موافق شد.

خاورم ** 1200**2047**

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30779137

سه|ا|شنبه|ا|4|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن