تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815644381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور ميليوني در راهپيمايي سراسري 22 بهمن مردم ايران شور خود را در دفاع از دستاوردهاي انقلاب اسلامي به نمايش گذاشتند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: با حضور ميليوني در راهپيمايي سراسري 22 بهمن مردم ايران شور خود را در دفاع از دستاوردهاي انقلاب اسلامي به نمايش گذاشتند
بخش خبري : ملت ايران با راهپيمايي بزرگ 22 بهمن ورود به چهارمين دهه انقلاب اسلامي را جشن گرفت .
مردم مسلمان و هميشه در صحنه ايران اسلامي ديروز در روز 22 بهمن بار ديگر با حضور در راهپيمايي سراسري اين روز با آرمانهاي بنيانگذار جمهوري اسلامي تجديد ميثاق كرده و شور خود را در دفاع از دستاوردهاي انقلاب اسلامي به نمايش گذاشتند.
از ساعات اوليه شروع راهپيمايي 22 بهمن مردم سراسر كشور اعم از پير و جوان زن و مرد كوچك و بزرگ با حضور پرشكوه و حماسي خود در اين راهپيمايي به جهانيان ثابت كردند كه براي سربلندي ميهن اسلامي آماده ايثار و استقامت هستند.
ديروز بار ديگر امت وفادار به آرمانهاي انقلاب در جاي جاي ميهن اسلامي ايران براي اداي دين به روح پرفتوح امام خميني (ره ) و خونهاي پاك شهيدان سرافراز انقلاب اسلامي يك بار ديگر متحدتر از هميشه در راهپيمايي باشكوه 22 بهمن حضور يافتند تا ضمن اعلام وفاداري به راه انقلاب و تجديد ميثاق با راه امام و بيعت مجدد با رهبر معظم انقلاب فرياد بزنند كه ايران اسلامي زنده تر از هميشه راه مبارزه با ظلم و بيداد را در سراسر دنيا ادامه مي دهند.
در تهران نيز جمعيت بيشماري كه از ساعت 9 30 صبح همدل و همراه با ساير هموطنان خود در سراسر ايران اسلامي پيمودن راه انقلاب را بار ديگر در 22 بهمن 87 تداعي كردند وخروشي انقلابي را بر پهنه اين سرزمين به نمايش گذاشتند .
مسيرها و خيابانهاي منتهي به ميدان آزادي محل برگزاري مراسم سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي مملو از جمعيتي بود كه شور حماسه و افتخار را بار ديگر متجلي ساختند.
راهپيمايان 22 بهمن در تهران با فرياد الله كبر مرگ بر آمريكا مرگ بر اسرائيل مرگ بر استكبار حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست ستونهاي كاخ هاي دسيسه و دروغ را به لرزه در آوردند.
روساي قواي مجريه و قضائيه آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام مقامات كشوري و لشكري و حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور سابق كشورمان نيز همپا و همدوش ساير مردم تهران در مراسم راهپيمايي يوم الله 22 بهمن شركت كردند .
سخنراني رئيس جمهور
رئيس جمهور در مراسم راهپيمايي 22 بهمن در ميدان آزادي در جمع ميليونها نفر از مردم انقلابي تهران گفت : برخلاف انتظار بسياري از مخالفان نظام انقلاب اسلامي در سي امين سال خود پرنشاط تر عميق تر و قدرتمندتر از سال 57 است .
احمدي نژاد با بيان اين مطلب اظهار داشت : بدون ترديد انقلاب اسلامي سرآغاز تحولي بزرگ در تاريخ بشر و مهمترين حادثه دوران معاصر است امواج برخاسته از شما همه مناسبات سياسي فرهنگي و اجتماعي را تحت تاثير و تعيين كننده قرار داده است .

وي افزود : امروز مهمترين موضوع مشترك جهاني روح و رمز انقلاب اسلامي است چرا كه دشمن بدنبال نابودي فرهنگ ملت ايران است .
احمدي نژاد خاطرنشان كرد : انقلاب اسلامي ايران از آغاز خاستگاهش دل و انديشه ايران بود . امروز ايران اسلامي متعلق به همه انسانهاست هر كجاي عالم دل آماده اي باشد پايگاه انقلاب اسلامي است .
رئيس جمهور تصريح كرد : انقلاب براي ملت ايران دستاوردهاي عظيمي را به همراه داشته علاوه بر استقلال و آزادي و بازيابي هويت انساني و الهي و اسلامي دستاوردهاي فراوان ديگري را كه حاصل ايستادگي ملت ايران است بدست آورده است . در طول 30 سال ملت ايران همواره در حال حركت بوده و همواره به آن سرعت بخشيده است .
وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران امروز در بخش علمي به دستاوردهاي بزرگي دست پيدا كرده است گفت : ملت ايران كه صدها سال مرجعيت علمي جهان را در اختيار داشت به واسطه سلطه استعمار و حضور دولت هاي وابسته غرب از قافله علمي عقب ماند. اتفاقي كه باعث شد جمهوري اسلامي ايران در هيچ يك از رتبه هاي جهاني جايگاه علمي نداشته باشد به طوري كه از مقدمه علم كه با سوادي است نيز محروم باشد.
احمدي نژاد با بيان اينكه نرخ باسوادي در قبل از انقلاب كمتر از 50 درصد بود گفت : امروز بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نرخ باسوادي 86 درصد است همچنين در سال 57 دانشجويان ما در مجموع 176 هزار نفر بودند كه اين ميزان در سال 83 به 2 ميليون و 165 هزار نفر و در سالهاي اخيربه 3 ميليون و 572 هزار نفر رسيده است .
رئيس جمهور تاكيد كرد : قبل از انقلاب اكثر بيماران ما به خارج اعزام مي شدند و از سوي ديگر هزاران پزشك خارجي در داخل كشور مشغول مداوا بودند اما امروز ما در توليد داروهاي پيچيده از جمله ام اس ايدز و درمان هاي مهم از جمله انواع جراحي هاي مغز و قلب و اعصاب توانسته ايم به پيشرفت هاي قابل توجه اي دست پيدا كنيم . امروز جمهوري اسلامي ايران پيوند اعضاي مهم بدن را به راحتي در داخل كشور انجام مي دهد.
وي خاطرنشان كرد : بعد از پيروزي انقلاب جمهوري اسلامي ايران به همت دانشمندان خود توانست در زمينه سلولهاي بنيادي موفق عمل كند . در موضوع نانوتكنولوژي جزو چند كشور اول جهان باشد.
احمدي نژاد در بخش نيروگاه نيز گفت : اگر مقايسه اي در توليد برق نسبت به سال هاي گذشته بكنيم مي بينيم كه امروز ما اين توان را داريم كه 54 هزار مگاوات برق توليد كنيم كه اين ميزان نسبت به سال 57 بسيار چشمگير است .
رئيس جمهور با اشاره به بخش صنعت نفت و گاز گفت : در سال 57 ما 4 ميليون تن توليد نفت و گاز داشتيم اما در سال 87 اين ميزان به 11 ميليون تن و امروز اين رقم به 45 ميليون رسيده است .
احمدي نژاد همچنين در خصوص ميزان سرمايه گذاري در كشور گفت : عليرغم فشارهاي دشمنان در طول 3 سال گذشته ميزان سرمايه گذاري بسيار افزايش داشته به طوري كه از سال 80 تا 83 27 ميليارد دلار سرمايه گذاري وجود داشته و از سال 83 تا87 و با وجود مانع تراشي هاي دشمنان اين رقم به 48 ميليارد دلار رسيده است .
رئيس قوه مجريه تصريح كرد : رشد اقتصادي در طول برنامه سوم 5.5 درصد بوده است اما در طول 3 سال و طبق برنامه چهارم اين ميزان به 6.5 درصد رسيده است .

وي گفت : هرچقدر فشارها بيشتر باشد سرعت حركت ملت ايران بيشتر خواهد شد.
رئيس جمهور با بيان اينكه ملت ايران روحيه تحقيرگري استعمار را در هم شكسته است گفت : امروز رسما اعلام مي كنم كه ايران به يك ابرقدرت واقعي و صالح تبديل شده و سايه تهديد براي هميشه از سر ايران برداشته شده است .
وي تصريح كرد : تحقير تهديد و انحصار علمي ابزار استكبار براي سلطه بر ملت هاست اما به فضل الهي امروز ملت ايران هر سه اينها را درهم شكست و امروز ملت ايران عزيزترين ملت هاست و در مردم ما خودباوري ما موجب مي زند.
وي با اشاره به پرتاب ماهواره اميد به فضا خاطرنشان كرد : فناوري پرتاب ماهواره از بلندترين قله هاي علمي عصر حاضر است و آخرين سطح علوم فيزيك شيمي مواد رياضيات نجوم مخابرات كامپيوتر الكترونيك به شمار مي رود.
وي توضيح داد : اين ماهواره از 4 بخش ايستگاه پرتاب موشك بالابرنده ايستگاه دريافت از ماهواره و ماهواره تشكيل مي شود كه تنها 8 كشور در جهان هستند كه اين چرخه را به طور كامل در اختيار دارند و ايران نيز به طور كامل به اين چرخه دست يافته است .
احمدي نژاد عنوان كرد كه انقلاب در جشن 30 سالگي اش مانند يك جوان 15 ساله پرانرژي و آرماني و مانند يك انسان 60 ساله پرتجربه و با تدبير است و ملت ايران امروز عزيزترين ملت هاست به نحوي كه همه ملت ها از پيشرفت هاي ايران شاد مي شوند و ايران را به عنوان الگو پذيرفته اند و من متواضعانه اعلام مي كنم كه اين پيروزي ها جز لطف خدا نيست .
رئيس جمهور گفت : دنيا بداند همه انقلاب و دستاوردهاي آن متعلق به ملت است و رهبري گرانقدر از عمق ملت براي ملت و متعلق به ملت است و اين انقلاب به هيچ كس و هيچ گروهي بدهكار نيست و مدعيان درانقلاب نقش چنداني نداشته اند و اين ملت بوده كه انقلاب را به سرانجام رسانده و هيچ كس نمي تواند دستاوردهاي ملت را به حساب شخص يا گروهي واريز كند و همه ما خادمان ملت هستيم .
احمدي نژاد با اشاره به روي كار آمدن دولت جديد آمريكا گفت : دولت جديد آمريكا اعلام كرده مي خواهد تغيير ايجاد كند و ملت ايران از تغييرات حقيقي استقبال مي كند.
وي بيان داشت : دولت جديد آمريكا اعلام كرده كه قصد تغيير دارد و مي خواهد مسير گفتگو در پيش گيرد اميدواريم كه اين تغييرات واقعي و بنيادي باشد و نه تاكتيكي و در اين صورت ملت ايران از تغييرات حقيقي استقبال مي كند.
احمدي نژاد گفت : ما آماده گفتگو هستيم اما در فضايي آزادانه و در شرايط احترام متقابل .
رئيس جمهور خطاب به كشورهاي غربي با تاكيد بر اينكه ملت ايران 30 سال است كه با تروريست در حال مبارزه است اظهار داشت : اگر مي خواهيد با تروريست مبارزه كنيد با ملت ايران كه قرباني تروريسم است همكاري كنيد و ما آدرس لانه هاي تروريست ها را در كشورهاي اروپايي و منطقه تحت اشغال رژيم اشغالگر قدس كه روابط خوبي هم با شما دارند به شما مي دهيم و بعيد مي دانيم كه شما اطلاع نداشته باشيد.

وي ادامه داد : اگر مي خواهيد با تروريسم مبارزه كنيد بايد با عوامل اصلي جنگ در منطقه مقابله و آنان را محاكمه كنيد چرا كه تنها صدام نبود كه مرتكب جنايت شد بلكه در حمله بوش به عراق و افغانستان حدود يك ميليون نفر كشته و صد ميليون آواره شده اند و بايد عوامل اين كشتار از جمله شخص بوش و همراهان و دولتش محاكمه و مجازات شوند.
احمدي نژاد با اشاره به جنايات رژيم اشغالگر قدس بار ديگر خطاب به مدعيان مبارزه با تروريسم گفت : اگر مي خواهيد جنايت را ريشه كن كنيد سران جنايتكار صهيونيست را بايد با هم محاكمه و مجازات كنيم و اگر مي خواهيد با توسعه سلاح اتمي مقابله شود بايد در كنار ملت ايران قرار بگيرد تا راه درست به شما معرفي شود چرا كه واقعا سلاح اتمي يك تهديد جدي است و ملت ايران زخم خورده سلاح شيميايي و كشتارجمعي است .
رئيس جمهور با بيان اينكه راه مقابله با سلاح هاي كشتار جمعي تدبير درست است تصريح كرد : اگر قدرتها علاقمند به برچيده شدن سلاح هاي كشتارجمعي هستند بايد به روش هاي منطقي وعادلانه گردن بنهند و اساس شوراي امنيت كه ريشه ظلم و تبعيض است بايد اصلاح شود.
رئيس قوه مجريه با بيان اينكه دنيا علاقه ندارد دوران تاريك رياست جمهوري بوش تكرار شود يادآور شد : ملت ايران علاقه ندارد كه ملت آمريكا سرافكنده شوند و بوش براي همه يك آئينه عبرت هست تا كساني كه آرزوي تحميل خود بر ملت ها را دارند سرانجام خود را ببينند و كساني كه بدنبال راه بوش باشند بدانند كه سرنوشتي بدتر از بوش در انتظار آنان است .
وي با اشاره به حمايت برخي كشورها از صدام در جريان حمله رژيم بعث عراق به ايران بيان داشت ملت ايران با بزرگواري هيچگاه اين موضوع را به رخ آنان نياورد اما من برادرانه به آنان نصيحت مي كنم كه به نفعشان است كه از وسوسه هاي شيطاني و صهيونيستي و استكباري مراقبت كنند و همراه ملت هاي خود باشند.
احمدي نژاد در پايان سخنانش به اين دولت ها توصيه كرد كه اگر همراه ملت هاي خود باشند به نفع آنان است و در آن صورت ملت ايران حامي و پشتيبان آنان خواهد بود.
قطعنامه راهپيمايي
راهپيمايان جشن پيروزي انقلاب اسلامي ايران در قطعنامه اي تاكيد كردند كه آزادي قدس شريف و رهايي ملت مظلوم فلسطين از چنگال اسرائيل غاصب را آرماني الهي دانسته و خواستار تلاش جدي قواي سه گانه براي برنامه ريزي اصولي توجه جدي به محرومان و مستضعفان جامعه تحقق عدالت اجتماعي در همه زمينه ها در دهه چهارم انقلاب هستند.
در اين قطعنامه آمده است : استقلال بي نظير عزت و عظمت روز افزون تاثيرگذاري انكارناپذير در تحولات منطقه و جهان پيشرفت هاي تحسين برانگيز در تمامي عرصه ها از واقعياتي است كه در سه دهه اخير نظام جمهوري اسلامي ايران را به مثابه الگوي نوين در كانون توجه ملت هاي منطقه و جهان قرار داده است . اين بركات و دستاوردهاي پرافتخار و غرور آفرين كه با اتكاي اصولي به دو عنصر « اسلاميت » و « جمهوريت » پديد آمده است نشان مي دهد كه راه ملت مومن مصمم و استوار ايران تنها راه نجات جوامع اسلامي براي حل مشكلات موجود بوده ونظريه حكومتي امام خميني (ره ) مبتني بر اصل ولايت فقيه كه در ساختار نظام مقدس جمهوري اسلامي تحقق و عينيت يافته تنها دكترين راهگشا براي دستيابي به عزت شرف پيشرفت و افتخار است .
در قطعنامه راهپيمايي 22 بهمن تاكيد شده است : ما ملت مسلمان ايران عميقا معتقديم « وحدت اسلامي و اتحاد ملي » چون سي سال اخير ضامن و زمينه ساز استمرار حركت شتابنده كشور به سمت تحقق اهداف و آرمانهاي والاي انقلاب اسلامي است از اين رو انسجام اسلامي وحدت و هم نوايي ملي را مهمترين ضرورت دهه چهارم انقلاب دانسته و همه مسئولان و صاحبان سلايق و ديدگاه هاي مختلف را به تلاش هر چه بيشتر براي تعميق وحدت وهمدلي فرا مي خوانيم .
در اين قطعنامه اضافه شده است : ملت بالنده و فهيم ايران با شعار « ما مي توانيم » موفقيت ها و پيشرفت هاي اميد آفرين سي سال اخير در عرصه هاي علمي فناوري پزشكي دفاعي علوم بنيادي به ويژه پرتاب موفقيت آميز اخير ماهواره ملي اميد را نتيجه تاسي به مباني سعادت بخش اسلام ناب محمدي صلي الله عليه و آل و سلم رهنمودهاي حضرت امام (رحمه الله عليه ) مقام معظم رهبري (دام ظله العالي ) اعتماد به نفس ملي تكيه بر هوش و استعداد ايرانيان برنامه ريزي مسئولان وتلاش تحسين برانگيز دانشمندان و متخصصان به ويژه نخبگان جوان كشور دانسته و از همه تلاشگران عزيز و خادمان صديق نظام براي ارتقاي سطح علمي كشور صميمانه تقدير و تجليل نموده و بار ديگر بر حقوق مسلم كشور مبني بر دستيابي به فناوري هسته اي براي مصارف صلح آميز تاكيد مي نمايد.

اين قطعنامه تاكيد كرده است : ملت خداجوي ايران ضمن محكوم كردن موج جديد توطئه هاي تفرقه افكنانه مذهبي و قومي در جهان اسلام بر ضرورت توجه جدي به هشدارهاي مكرر و هوشمندانه امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب تاكيد نموده و از روساي متعهد كشورها علما انديشمندان نخبگان و رسانه هاي جهان اسلام خواستار آن است كه به حكم وظايف اسلامي و انساني خود با اين توطئه ها به نحو مسئولانه و موثر مقابله كرده و حفظ و تداوم وحدت ميان شيعه و اهل سنت و همه فرق را در سرلوحه برنامه هاي خود قرار دهند.
در قطعنامه راهپيمايي 22 بهمن آمده است : هيئت حاكمه آمريكا به عنوان سردمدار استكبار و استبداد جهاني در سي سال اخير از هيچ تلاشي براي مقابله با اسلام و تضعيف جمهوري اسلامي و ملت ايران فروگذار نكرده و از همين رو به تعبير حضرت امام راحل (قدس سره ) در فرهنگ و ادبيات ملت ايران به درستي شيطان بزرگ شناخته شده و اينك با ناكامي و نوميدي حكومت آمريكا در مقابله با ملت ايران و شكست فاحش در حوادثي نظير اشغال عراق افغانستان و لشكركشي تجاوز و مداخله در خاورميانه و به دنبال نفرت روز افزون ملت هاي جهان از تفرعن و سلطه طلبي آمريكا سرانجام سياستگذاران و سياستمداران جديد آن وادار به شعار « تغيير » شدند.
ملت ايران ضمن تاكيد بر مراقبت و مقاومت ملي در مقابل هر گونه توطئه « سخت و نرم » هوشيارانه هر گونه تغيير واقعي و نه شعاري در سياست هاي ظالمانه شيطان بزرگ را زير نظر گرفته و بر اين باور است كه شعار تغيير با پايان بخشيدن به اشغال و تجاوز و زورگويي در منطقه و جهان و با به رسميت شناختن كامل حقوق مسلم ملت ها و ملت شريف ايران از جمله حقوق هسته اي و آزاد سازي سرمايه هاي ايران رفع هر گونه تحريم و تهديد و فشار سياسي تحقق خواهد يافت .
در قطعنامه راهپيمايي 22 بهمن اضافه شده است : ملت مسلمان ايران كه خود از قربانيان تروريسم بين المللي است رويكرد جديد اتحاديه اروپا در حذف گروهك تروريستي خائن و جنايت پيشه منافقين از فهرست گروههاي تروريستي را شديدا محكوم نموده و بر تغيير سريع اين موضع غير انساني تاكيد مي نمايد.
اين قطعنامه تاكيد مي كند حضور هوشيارانه و پايداري مردم در مقابله با حوادث تهديدها و توطئه ها رمز اقتدار روز افزون ايران اسلامي است . اين حضور تعيين كننده كه تجلي مردم سالاري ديني است . به بركت فهم عميق ملت وفاداري آنان به اصول و آرمان هاي انقلاب و امام راحل و پيروي از رهنمودها و تدابير مقام عظماي ولايت حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (دام ظله العالي ) در عرصه هاي سياسي اجتماعي فرهنگي اقتصادي و دفاعي ادامه خواهد داشت . از اين منظر انتخابات رياست جمهوري سال 1388 به عرصه پرشور ديگري از حماسه و اراده ملت در تعيين سرنوشت خود تبديل خواهد شد و حضور گسترده و يكپارچه مردم در اين رويداد مهم معناي حقيقي مردم سالاري ديني را بار ديگر جلوه گر خواهد كرد.
در حاشيه راهپيمايي 22 بهمن در تهران
مراسم راهپيمايي سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ساعت 9 30 صبح همزمان با تهران در سراسر كشور برگزار شد .
در مراسم راهپيمايي 22 بهمن سال 87 حدود 600 خبرنگار ايراني و 400 خبرنگار خارجي جشن آغاز چهارمين دهه انقلاب اسلامي را به جهان مخابره كردند.
راهپيمايان پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي آنها نوشته شده بود « با قدرت تمام از راه امام خميني (ره ) پيروي خواهيم كرد » .
همزمان با آغاز چهارمين دهه انقلاب اسلامي 15 هزار دانش آموز تهران در 15 كيلومتر از مسير راهپيمايي 22 بهمن در بزرگترين نمايشگاه نقاشي جهان خاطرات انقلاب را به تصوير كشيدند.
شركت كنندگان در راهپيمايي 22 بهمن به ابتكار خود آدمكهايي از بوش شيمون پرز و ليوني درست كرده بودند و به طرف آنها لنگه كفش پرتاب مي كردند.

حضور نسل چهارم انقلاب در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن يكي از جلوه هاي ديدني مراسم ديروز بود . آنان پرچم هاي ايران را به دست داشتند ويكصدا با بزرگترها شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل سر مي دادند.
روساي قواي مجريه و قضاييه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام جمعي از مقامات كشوري و لشكري حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور سابق كشورمان حجت الاسلام والمسلمين كروبي مهندس ميرحسين موسوي نخست وزير دوران دفاع مقدس نيز به جمع راهپيمايان پيوستند.
رئيس جمهور در جمع راهپيمايان در مصاحبه با خبرنگاران گفت : راهپيمايي 22 بهمن صحنه زلال عظيم تاريخ است و چون رودخانه اي همه چيز را در مسير خود پاك مي كند. احمدي نژاد مهمترين پيام اين حضور تاريخي را زنده بودن نشاط مصمم بودن آرمان گرايي و خدايي بودن ملت ايران دانست . احمدي نژاد گفت : راهي كه ملت ايران بويژه در 22 بهمن ترسيم مي كند راهي نوراني است كه ملت ما و همه ملتها را به قله هاي كمال پاكي و انسانيت راهنمايي مي كند. رئيس جمهور ملت ايران را اقيانوسي مواج دانست و افزود : اين ملت هيچگاه از حركت نمي ايستد و نمي تواند راكد باشد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در خيابان آزادي حد فاصل خيابان هاي خوش و بهبودي در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن حضور يافت و به جمعيت عظيم راهپيمايان تهراني پيوست . رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت : هر چه نگاه مي كنم كرانه هاي اقيانوس حضور ملت را در راهپيمايي نمي بينم حقيقا مردم خيلي باشكوه در راهپيمايي شركت كردند . آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به انبوه جمعيت در مراسم راهپيمايي 22 بهمن افزود : از اين مردم كه هوشيارانه در صحنه حاضرند خيلي متشكرم . رئيس مجلس خبرگان رهبري در مورد وظايف مردم در دهه چهارم انقلاب هم گفت : مردم خود انقلاب را به پيروزي رساندند و خودشان هم بايد از آن حفاظت كنند. آيت الله هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد مردم هميشه مراقب باشند در راهپيمايي ها انتخابات و همه صحنه ها حضور فعال داشته باشند گلايه ها را بگويند تشكرها را هم بگويند.
رئيس قوه قضائيه نيز در سي امين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن حضور يافت .
رئيس قوه قضائيه در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور باشور و نشاط مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال گفت : گذشت سي سال از پيروزي انقلاب اسلامي شور جديد و اضافه اي به مردم و ميهن اسلامي داده است . آيت الله شاهرودي افزود : چون مردم انقلاب را از خودشان مي دانند و با همه وجود و جان و دل به اين انقلاب معتقدند اين راهپيمايي سال به سال پرشور و پرنشاط تر از سال هاي گذشته برگزار مي شود.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به دستاوردهاي جديد نظام اسلامي در زمينه هاي علمي فناوري هسته اي و ماهواره اي اين دستاوردها را اقدامي بسيار بزرگ خواند.
وي گفت : همچنين عزتي كه نظام اسلامي ايران براي جهان اسلام به ارمغان آورده و تحولي كه در منطقه ايجاد كرده است وپيروزي مردم مقاوم فلسطين و لبنان كه با درس گيري و الهام گرفتن از انقلاب ما به دست آمد همه اينها امسال به مردم ما نشاط شور و احساس غرور بيشتري داده است كه در راهپيمايي امروز حضور پرشورتري داشته باشند.
تعدادي از چتربازان ارتشي و سپاهي از هلي كوپتري كه بر فراز ميدان آزادي در حال پرواز بود از فراز آسمان به پايين پريدند. اين عمليات با استقبال و تشويق مردم مواجه شد و حاضران با شعارهاي الله اكبر خامنه اي رهبر آنان را تشويق كردند.
برپايي مراكز تبليغاتي سفير اميد با پوسترهايي كه در اين زمينه در مسير راهپيمايي نصب شده بود از ويژگيهاي راهپيمايي ديروز بود و مردم از اين مراكز كه بروشورها و اطلاعات بيشتري در خصوص اين ماهواره ارائه مي كنند استقبال زيادي كردند.
حضور نوجوانان و جوانان و جانبازاني كه با ويلچر مسير راهپيمايي را طي مي كردند از ديگر جلوه هاي ويژه راهپيمايي 22 بهمن بود . حضور برخي نوجوانان كه روي صورت خود پرچم جمهوري اسلامي ايران را ترسيم كرده بودند و نيز كشيدن نماد آدمك استكبار جهاني بر روي زمين و حضور بسيجيان با لباسهاي نظامي در راهپيمايي 22 بهمن از جلوه هاي ديگر اين مراسم بود .
حضور نوزادان در آغوش پدر و مادر و يا حمل آنان با كالسكه از ديگر جلوه هاي ويژه راهپيمايي 22 بهمن بود .
پايگاههاي كميته امداد امام خميني با استقرار در مسيرهاي هشت گانه راهپيمايي 22 بهمن از حاميان مالي و معنوي ايتام غزه ثبت نام مي كردند.
سرود 22 هزار نفري دانش آموزان بسيجي در ميدان آزادي اجرا شد . اين دانش آموزان سرود « اي وطن » را بمناسبت سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي اجرا كردند.
كاريكاتورهاي بزرگي درباره حكام سازشكار برخي كشورهاي عربي در قطع بزرگ در دست برخي از راهپيمايان بود كه با استقبال عكاسان و خبرنگاران خارجي مواجه شد.
راهپيمايان نماز ظهر و عصر را درميدان آزادي و خيابانهاي اطراف اقامه كردند.

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن