تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814694218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آبرو و عزت در جامعه از براكات خدمت به حضرت است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: آبرو و عزت در جامعه از براكات خدمت به حضرت است
باشگاه خبرنگاران؛ يك عمر گوشه نشين محبت حضرت عشق بودن، لذت بخش است. ياد او را در عمق دل نشاندن و پرورش دادن نعمت است. در حالي كه اشك شوق در چشمانش حلقه بسته بود به ياد سال هايي افتاد كه براي نخستين بار به عنوان خادم براي خدمت حضور پيدا كرده بود. دفتر خاطرات زندگي اش پر از شيريني هايي است كه در اين سال ها طعمش را چشيده و تجربه كرده است. روزگاري آرزوي خادم شدن و خدمتگزاري داشته و اكنون كوله بارش پر از يادگاري هايي است كه برايش زندگي را معنا بخشيده است.


سيدرضا مويد متولد 1321 در شهر مقدس مشهد ديده به جهان گشود و اكنون بعد از 23 سال خدمت در حرم امام رضا(ع)، به گفت وگو با وي نشسته ايم.

كمي از دوران كودكي هايتان بگوييد؟

فرزند سوم خانواده بودم، خانواده ام بسيار مذهبي و پدرم نجار بود. او علاقه زيادي به تفسير قرآن داشت و شب ها به مسجد گوهرشاد براي تفسير قرآن مي رفت و پاي سخنراني علماي بزرگوار آن زمان مي نشست. از همان دوران كودكي همراه پدر به مسجد مي رفتم از همان زمان عرق مذهبي در وجودم پديدار شد و اين زمينه ريشه اي شد تا با ذوق و شوق به سمت مجالس مذهبي و مداحي اهل بيت، قرآن و عترت روي بياورم.

چطور شد خادم امام رضا (ع) شديد؟
بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و با تغيير وضعيت جامعه و شهر در حرم مطهر امام رضا (ع) نيز انقلابي جديد شكل گرفت، افرادي كه با انقلاب اسلامي ميانه خوبي نداشتند، رفتند و به جاي آنها افرادي آمدند كه قصد خدمت داشتند، اعتقاد به ديانت و خدمت به اهل بيت (ع) باعث شد در سن 42 سالگي براي خادمي درخواست بدهم و پذيرفته شوم و اكنون 23سال است كه افتخار خدمت به حضرت (ع) را دارم و در لباس نوكري او درآمده ام.

چه انگيزه و هدفي باعث شد به خدمت امام رضا (ع) درآييد؟
از خادمان افتخاري هستم. هفته اي يكبار براي ارائه وظيفه به حرم مشرف مي شوم، انگيزه اصلي ام خدمت به امام رضا (ع) و پاسداري از مذهب بود، هميشه آرزويم اين بود كه روزي از خادمين آن حضرت باشم و بالاخره آرزويم تحقق پيدا كرد تا با انگيزه ديني به خدمت او درآيم.

چطور شد كه براي خادمي پذيرفته شديد؟
عنايت امام رضا (ع) بود كه من به عنوان خادم پذيرفته شوم و در پيمودن اين مسير مذهبي، ديني و ادبي با هيچ مشكلي روبه رو نشدم و چون به لحاظ اعتقادي فردي شناخته شده بودم به راحتي قبول مسئوليت كردم.

يك روز كاري تان از لحظه اي كه وارد حرم مطهر مي شويد چگونه مي گذرد؟
خادمان افتخاري هر هشت روز يكبار براي خدمت به حرم مطهر مشرف مي شوند و من در روز شيفت خدمتم از 6 صبح تا 6 صبح روز بعد مشغول به خدمت مي شوم و در اين يك روز پست ها و وظايفي داريم، نخستين و مهم ترين وظيفه مان خدمت، پاسداري و نگهباني از حرم است و راهنماي زائران نيز هستيم، به صورت نوبتي جارو مي زنيم و در روزهاي شست وشوي حرم نيز شركت داريم.

زماني كه با شوق خدمت وارد حرم مي شويد چه احساسي داريد؟
احساسات قلبي ام درباره خدمت به امام رضا (ع) را نمي توانم با زبان و قلم نمايان كنم.
هميشه با شوق و اشتياق آرزو مي كنم هر چه سريع تر روز خدمت فرارسد تا بتوانم مشرف شوم. هر روز كه مشرف مي شوم دوباره آرزويم را تكرار مي كنم. در روز كشيك و شيفت كاري ام با سلام دادن خدمت امام رضا (ع) حج را آغاز مي كنم و در تمام لحظات با سلام و زيارت و گفتن ذكر ائمه در خدمت زائران هستم.

به ياد ماندني ترين حاجت و درخواستي كه از امام رضا (ع) داشته ايد؟
به ياد دارم پسرم در سن دو سالگي دچار بيماري سختي شده بود و مدام تشنج مي كرد. يك روز با حال پريشان و ناراحت به حرم رفتم، سلامي خدمت آقا امام رضا (ع) عرض كردم و مشغول كار شدم. با دلي شكسته و پر از اندوه رو به سوي حرم كرده و شفاي پسرم را از امام رضا (ع) درخواست كردم. در آن لحظه به قدري مستاصل و نااميد بودم كه بهبودي حال فرزندم بهترين آرزويم بود. چند روزي بعد بيماري از فرزندم دور شد. امام رضا (ع) به فرزندم عنايت كرده بودند.

چه كساني براي هدايت تان به اين مسير روشن راهنمايي تان كردند؟
خادم شدن و خدمت به حضرت عشق تشويق باطني ام بود. هميشه وقتي خادمان را مشغول خدمت مي ديدم آرزو مي كردم كه روزي من هم از خادمان حرم شوم.

شنيدن اذان در حرم امام رضا (ع) چه حسي را برايتان تداعي مي كند؟
شنيدن اذان صبح از گلدسته هاي ضريح در حالي كه لباس خادمي بر تن دارم لذتي خاص به من مي بخشد. آنجاست كه هر انساني عظمت را درك مي كند، هنگامي كه در ايام خاص، استجابت دعا بهتر و سريع تر صورت مي گيرد و زائران التماس دعا دارند و در جوار حرم هستيم از قشنگ ترين لحظات عمرم به شمار مي رود.

از تاثيرات معنوي كار بگوييد؟
تاثيرات معنوي خدمت از تاثيرات مادي اش با اهميت تر بوده، بركت به زندگي، عنايت به فرزندان و همه تاثيراتي بوده كه از بركت حضرت(ع) نصيبم شده است. حتي رفتن به سفرهاي مذهبي مكه و كربلا نيز از بركات اين خدمت است و از همه مهمتر آبرو و عزت در جامعه را از بركات خدمت به حضرت(ع) مي دانم.

هر سال هنگام تولد سلطان عشق، امام رضا(ع) حال و هواي حرم مقدس چگونه است؟
تا جايي كه چشم كار مي كند چراغاني و سرور و شادي است، شوري كه براي هر زائري سرورانگيز و معنوي است. يك شوق و جنبش خاصي در حرم ايجاد مي شود و خاطره اي در ذهن انسان ها براي هميشه ثبت مي شود و خادمان با ظرف هايي پر از شيريني، بسته هاي شكلات و نبات از زائران و حاجتمندان با رويي خوش پذيرايي مي كنند.

در لحظه هاي دلتنگي؟
هر زمان دلم تنگ مي شود اشعاري را كه سروده ام و در تصورم هست زمزمه مي كنم و با سلام به او و ائمه(ع) سعي مي كنم به آرامش برسم و اگر به صلاح من باشد گره از مشكلم گشاده مي شود اما اگر صلاحي در كار نباشد براي استجابت دعا بيش از حد اصرار نمي كنم زيرا انسان ها در هر كاري ظاهر مسئله را مي نگرند در حالي كه ائمه معصومين(ع) و پروردگار باطن مسئله را مي بينند.

زيباترين درس هايي كه از سال هاي خدمت آموخته ايد؟
درس صداقت و رضايت آموخته ام و هميشه تسليم حضرت رضا(ع) و پروردگار بوده ام. هميشه سعي كرده ام پيرو افكار و فرمايشات ايشان باشم. اهميت دادن به نماز اول وقت و عزاداري براي اهل بيت را كه از سفارشات حضرت است، هميشه سرلوحه زندگي ام قرار داده ام.

چه آرزويي داريد؟
فرج امام زمان (عج) و عزت دنيا و آخرت آرزوي من است.

چهارشنبه|ا|28|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن