تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805460435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فعاليت نهمين دوسالانه نقاشي با پايان دفتر هشتم آغاز مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فعاليت نهمين دوسالانه نقاشي با پايان دفتر هشتم آغاز مي شود
تهران - مدير دفتر هنرهاي تجسمي، برگزاري هشتمين دوسالانه نقاشي را حركت نويني در اين عرصه دانست و گفت: فعاليت نهمين دوره اين رقابت بايد از امروز و همزمان با پايان دفتر هشتم آغاز شود.


به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا، "محمود شالويي" شب گذشته(سه شنبه) در مراسم اختتاميه هشتمين دو سالانه ملي نقاشي در موزه هنرهاي معاصر تهران افزود: جمع كثيري از علاقه مندان از آثار عرضه شده در قالب اين دوسالانه در موسسه فرهنگي هنري صبا، شهر مشهد مقدس و نيشابور شهر نام آوران بازديد كرده اند. شور و هيجان برگزاري اين رويداد هنري به گونه اي بود كه بسياري از مدعومين خارجي را تحت تاثير قرار داده بود.

رييس شوراي سياستگذاري دوسالانه نقاشي يادآور شد: اين رقابت هنري از سال 70 آغاز به كار كرد اما متاسفانه در دوره اي به صورت منظم برپا نشد و به صورت 3 سالانه يا 4 سالانه برگزار شد. اين امر براي جمعيت كثيري از علاقه مندان و هنرمندان نقاش مايه تاسف بود.

وي افزود: نقد و بررسي عملكرد دفتر هشتم بسيار اهميت دارد و كمك مي كند تا نواقص و معايب برگزاري اين دو سالانه را در مراحل بعدي برطرف كنيم.

مدير دفتر هنرهاي تجسمي، دوسالانه هاي امسال را قابل مقايسه با بينال هاي پيش از انقلاب ندانست و گفت: آمار مراجعه كنندگان در دوسالانه هاي قبل از انقلاب بسيار محدود بود. البته نبايد از نقش مراكز آموزشي، تشكل ها و هنرمندان در رشد و رونق اين برنامه هاي هنري غافل شد.

وي از "احمد وكيلي" دبير اين دوسالانه و اعضاي شوراي سياستگذاري خواست تا گردهم جمع شوند و همزمان با پايان دوسالانه هشتم، زمينه هاي برگزاري دو سالانه نهم را فراهم كنند.

دبير هشتمين دوسالانه نقاشي ملي ايران نيز حضور حداقل سه نسل از هنرمندان در كنار يكديگر در اين رقابت هنري را از جمله مهمترين ويژگي‌هاي اين دوسالانه دانست و گفت: مشخص كردن تم براي اين دوسالانه طبق روند هميشگي، بينال هاي بين المللي و سياست تمركزدايي و برپايي نمايشگاه آثار اين رويداد در شهرستان ها از جمله مهترين نكات اين دوره بوده است.

احمد وكيلي افزود: از ديگر ويژگي‌هاي هشتمين دوسالانه نقاشي ايران توجه به ميراث ارزشمند هنر گذشته اين مرز و بوم در بخش رقابتي دوسالانه و مطالعه بر روي قابليت‌هاي حكمي بصري مكتب هرات است. نگارگر ايراني، هنرمندي متفكر، خلاق و حساس بوده كه با حكما و متفكران و عرفا همنشيني و گفت وگو داشته است به همين علت اثر او بازتاب جهاني خيال‌انگيز است كه از بينش الهي ايرانيان و عرفان اسلامي سرچشمه گرفته است.

اين هنرمند، احترام و عزت هنرمند و قانونمداري و احترام را از ديگر ويژگي هاي اين دوسالانه دانست و گفت: رونمايي از كتاب دوسالانه اتفاق بسيار مهمي بود كه پيش از اين رخ نداده بود.

به گفته اين هنرمند پيشكسوت، توجه به مولفه هاي ملي هنر نقاشي، نمايش آخرين دستاوردهاي تجسمي و معرفي به جامعه هنري داخلي و بين المللي، كشف استعدادهاي جوان و جستجوگر و رشد كمي و كيفي ارزش هاي هنري جامعه ايران از جمله مهمترين دستاوردهاي اين رقابت هنري است.

دبير دوسالانه ملي نقاشي ايران ابراز اميدواري كرد كه هنرمندان جوان با تركيب خلاقانه مباني نقاشي ايراني با دستاوردهاي نوين در حوزه هنرهاي تجسمي و خلق تجربيات متنوع، زمينه‌هاي ظهور مكتب‌هاي نوين ايراني را ايجاد كنند.

در اين مراسم با حضور شالويي، وكيلي و استاد جوادي پور هنرمند پيشكسوت كتاب اين دوسالانه نيز رونمايي شد.

اين كتاب 224 صفحه دارد و به صورت دو زبان فارسي و انگليسي و با چاپ نفيس منتشر شده است.

هشتمين دوسالانه ملي نقاشي ايران با 317 اثر از 286 هنرمند در بخش نگاهي نو به مكتب هرات و بخش آزاد و 50 اثر از 50 هنرمند پيشكسوت نقاشي از هشتم دي ماه در موسسه فرهنگي، هنري صبا برپا شده است و تا سوم بهمن ماه نيز ادامه دارد.

فراهنگ ** 9173 ** 1071

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30770677

چهارشنبه|ا|28|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن