تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815509906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره آثار و توليدات آموزشگاه‌هاي آزاد هنري كشور، بهمن برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: جشنواره آثار و توليدات آموزشگاه‌هاي آزاد هنري كشور، بهمن برگزار مي‌شود
سرويس فرهنگي‌ـ هنري: چهارمين جشنواره آثار و توليدات آموزشگاه‌هاي آزاد هنري سراسر كشور در چهار رشته موسيقي، هنرهاي تجسمي، خوشنويسي و نمايش از 8 تا 10 بهمن در گيلان برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، در نشست خبري كه به مناسبت برپايي اين جشنواره برگزار شده بود، عيسي كشاورز معاون آموزشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس آموزشگاه‌هاي هنري كشور گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در كنار ديگر وظايف خود در حوزه فرهنگ و هنر، يك وزارتخانه آموزشي است و وجود هنرستان‌هاي هنرهاي زيبا در كشور و فارغ‌التحصيلان آن ها كه از مفاخر هنري كشور شده‌اند،‌ نشان از قدمت آموزش فرهنگ و هنر در اين وزارتخانه دارد. وجود حدود 70 مركز علمي كاربردي فرهنگ و هنر، بيش از 300 آموزشگاه هنري و 1700 مؤسسه فرهنگي فعال در بخش آموزش نشان از گستردگي آموزش هنر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دارد.

كشاورز در بخش ديگر سخنانش با صراحت اعلام كرد كه جشنواره آثار و توليدات آموزشگاه‌هاي آزاد هنري كشور براي ايجاد زمينه يك رقابت سالم ميان اين آموزشگاه‌ها و ارتقاي سطح كيفي آن ها برگزار مي‌شود و جوايز آموزشگاه‌هاي برتر در اين رقابت، علاوه بر وجوه مادي، يك سري مزاياي معنوي را نيز در برمي‌گيرد، او درباره اين مزاياي معنوي توضيح داد: همه آموزشگاه‌هاي كشور كد شناسه ملي دارند و داراي درجه‌هاي 1 تا 3 هنري هستند كه هريك از آموزشگاه‌ها بر اساس اين درجه بندي شهريه‌هاي متفاوتي را از مراجعه كنندگان دريافت مي‌كنند كه برگزيده شدن گروه يا نفراتي از يك آموزشگاه در جشنواره منجر به ارتقاي درجه آن آموزشگاه و بالا رفتن شهريه دريافتي آنها از مراجعان مي‌شود كه به سود آن آموزشگاه خواهد بود، علاوه بر آن، خريد آثار بهتر برگزيده‌ها در دستور كار ما خواهد بود، همچنين نمايش آثار جشنواره در ديگر استان‌ها نيز از ديگر حمايت‌هاي معنوي جشنواره از شركت‌كنندگان و برگزيدگان است.

منصور ايماني مديركل اداره فرهنگ و ارشاد استان گيلان و دبير اين جشنواره نيز در اين نشست دلايل انتخاب استان گيلان را براي برگزاري جشنواره آثارو توليدات آموزشگاه‌هاي آزاد هنري كشور چنين برشمرد: استان گيلان به لحاظ دارا بودن شاخص‌هاي بالاي فرهنگي و هنري و نيز به دليل بالا بردن شاخص‌هاي اجرايي براي برگزاري اين جشنواره از سوي اداره كل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انتخاب شد.

وي هدف از برگزاري جشنواره را شناسايي ظرفيت‌ها و كشف استعداد‌هاي برتر هنري در ميان هنرمندان جوان آموزشگاه‌ها، ارزيابي فعاليت‌هاي آموزشي و قدرداني از مديران آموزشگاه‌هاي هنري بيان كرد و درباره اين جشنواره گفت: جشنواره آثار و توليدات هنرجويان آموزشگاه‌هاي آزاد هنري در دوبخش اصلي و جنبي برگزار مي‌شود كه موضوع بخش اصلي آزاد است اما بخش جنبي آن در موضوع « عفاف و حجاب» برگزار مي‌شود.

ايماني با اعلام اينكه 275 آموزشگاه آزاد هنري از سطح كشور در اين جشنواره شركت كرده‌اند، گفت: 130 آموزشگاه تجسمي با 1500 اثر، 35 آموزشگاه نمايشي با 35 اثر و 109 آموزشگاه موسيقي با 1400 اثر از 230 نفر در اين جشنواره شركت كرده‌اند كه در داوري اوليه 200 اثر در شاخه هنرهاي تجسمي و 8 اثر در بخش نمايشي انتخاب شده‌اند.ايماني بخش‌هاي مختلف موسيقي اين جشنواره را شامل موسيقي كلاسيك غربي، آواز گروهي، موسيقي نواحي، موسيقي سنتي،‌ تكنوازي ساز‌هاي ايراني،‌ تكنوازي ساز‌هاي كلاسيك غربي و آواز پاپ اعلام كرد و ضمن آن خبر داد كه 57 نفر از آموزشگاه‌هاي استان گيلان و 178 نفر از سطح كشور در اين جشنواره شركت كرده‌اند.

او جوايز نفرات اول تا سوم هر رشته را در اين جشنواره به ترتيب شامل 2 ميليون ريال براي نفر اول، 1 ميليون و 500 هزار ريال براي نفر دوم و 1 ميليون ريال براي نفر سوم اعلام كرد. و از برگزاري مراسم پاياني جشنواره در سالن « وارش» مجتمع خاتم ‌الانبياي رشت خبر داد.

شايان ذكر است كه جشنواره آثار و توليدات آموزشگاه‌هاي آزاد هنري كشور، يكي از چهار جشنواره‌اي است كه از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي برگزاري المپياد ملي هنر برپا مي‌شود.ديگر جشنواره‌هايي كه قرار است در اين زمينه برگزار شود عبارتند از: جشنواره ملي آثار و توليدات دانش‌‌آموزان هنرستان‌هاي هنرهاي زيبا كه از 26 تا 28 بهمن در البرز برگزار مي‌شود، جشنواره ملي آثار و توليدات دانش‌آموختگان كار و دانش فرهنگ هنر كه اسفند در فارس برگزار مي‌شود و جشواره ملي آثار و توليدات دانشجويان مراكز علمي كاربردي كه 3 تا 5 ارديبهشت سال 91 در اصفهان برگزار مي‌شود. برگزيدگان اين چهار جشنواره در المپياد ملي هنر شركت خواهند كرد.





سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن