تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815487187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره تجسمي فجر/جشنواره تجسمي در سطوح منطقه‌اي و مركزي برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جشنواره تجسمي فجر/جشنواره تجسمي در سطوح منطقه‌اي و مركزي برگزار مي‌شود
جشنواره تجسمي در سطوح منطقه‌اي و مركزي برگزار مي‌شود
آثار چهارمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در دو سطح منطقه‌اي و مركزي بررسي و انتخاب مي‌شوند.

به گزارش خبرگزاري مهر، سيدعباس ميرهاشمي؛ عضو شوراي سياستگزاري جشنواره گفت: در چهارمين جشنواره تجسمي فجر آثار پس از عبور از سطح منطقه اي توانايي رقابت در سطح مركزي را دارند و در صورتي كه در انتخاب منطقه‌اي رد شوند، تنها در همان منطقه نمايش داده مي شوند.

ميرهاشمي ادامه داد: يكي از سياست‌هاي كلي كه به نفع كشور است و باعث مي‌شود فرهنگ و هنر به سطح كلان خود برسد، استعدادها كشف شود و مردم شهرستان‌ها از نمايشگاه‌ها محروم نشوند، برگزاري جشنواره در تمامي استان‌ها است.

وي افزود: طبق سياست تمركززدايي تصميم گرفتيم آثار جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در شهرستان‌ها نيز به نمايش گذاشته شود اما شيوه‌اي كه براي اين كار انتخاب كرديم كمي متفاوت است.

ميرهاشمي درباره آثاري كه قرار است در شهرستان‌ها به معرض ديد عموم گذاشته شود، گفت: در اين روش تمام استان‌هاي كشور را به 9 منطقه تقسيم كرديم. بعد از اينكه آثار در سطح استاني بررسي شد براي انتخاب در سطح منطقه‌اي كه قرار دارد مي رود و در صورتي كه در انتخاب نهايي در منطقه هم پذيرفته شد، به تهران ارسال مي‌شود.

ميرهاشمي كه دبير دومين و سومين دوره جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر نيز بوده‌است، ادامه داد: آثاري كه از مرحله انتخاب نهايي مي‌گذرند در تهران نمايش داده مي شوند اما آثاري كه به مرحله منطقه‌اي راه يافته‌اند و به مركز ارسال نشده‌اند، در استان‌هاي آن منطقه نمايش داده مي‌شوند و به اين ترتيب خانواده‌هايي كه در شهرستان‌ها زندگي مي‌كنند مي‌تواند آثار فرزندانشان را مشاهده كنند و از سوي ديگر هنرمندان هر استان مي‌توانند از آثار هنرمندان ديگر همان استان و منطقه مطلع شوند.

ميرهاشمي اظهار كرد: مديران استاني نيز مي‌توانند به اين طريق از ظرفيت‌ها و استعدادهاي موجود در آن استان اطلاع پيدا كنند و براي استفاده از اين ظرفيت‌ها برنامه‌ريزي انجام دهند. هنرمنداني نيز كه آثارشان تنها در سطح منطقه نمايش داده مي‌شود، با اين روش متوجه نقاط ضعف خود مي‌شوند و سعي مي‌كنند براي دوره‌هاي بعدي اثر بهتري ارائه دهند.

اين عضو شوراي سياستگزاري همچنين گفت: تفاوت ديگر اين دوره جشنواره با دوره‌هاي قبلي در اين است كه همه رشته‌هاي هنرهاي تجسمي را در برمي‌گيرد. با توجه به بيش از 23 هزار اثر كه به دبيرخانه چهارمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر رسيده است، انتخاب آثار در دو سطح مركزي و منطقه‌اي امكان نمايش آثار بيشتري از ميان آثار رسيده را فراهم مي‌كند. هنرمندان براي ارسال آثار در بخش ويژه بيداري اسلامي و عدالتخواهي جهاني و همايش تا 30 دي ماه و دربخش فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي تا 5 بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را ارسال كنند.

چهارمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در رشته‌هاي نقاشي، خوشنويسي، نگارگري، پوستر، عكاسي، سفال و سراميك، مجسمه‌سازي، تصويرسازي، كاريكاتور، فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي و همايش 10 بهمن تا 14اسفند ماه امسال برگزار مي‌شود.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن