تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815340367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسط مهندس اميني فعاليت 30 ساله شركت آب و فاضلاب استان گيلان تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: توسط مهندس اميني فعاليت 30 ساله شركت آب و فاضلاب استان گيلان تشريح شد
اشاره :
شركت آب و فاضلاب گيلان در راستاي توسعه پايدار بر آن است تا از طريق منابع داخلي و تسهيلات بين المللي زيرساخت هاي بخش آب و فاضلاب استان را با استفاده از تخصص و دانش فني مديران و مهندسين با تجربه و جوان به سوي عمران و آباداني استان قدم بردارد بطوري كه براي تحقق اين مهم تلاش گسترده اي در سطح استان صورت گرفته است كه بيانگر اصل مسئوليت پذيري صداقت كاري همراه با برنامه ريزيهاي دست يافتني شروع و پروژه هاي بزرگي از جمله تصفيه خانه هاي بزرگ رشت و انزلي را با كيفيت بالا و هزينه معقول اجرا و به مرحله بهره برداري رسانده است .
شركت آبفاي گيلان جهت انجام پروژه ها و همچنين به منظور جذب دانش فني روز و سرمايه گذاري خارجي و افزايش هر چه بيشتر توانمنديهاي داخلي با استفاده از محصولات توليد داخل توانسته گام بلندي در راستاي توسعه زيرساخت هاي استان بردارد.

به انگيزه گراميداشت ايام الله مبارك دهه فجر انقلاب اسلامي عمليات اجرايي كلنگ زني فاز دوم اصلاح و توسعه شبكه توزيع آب شرب مناطق حاشيه اي شهر رشت (طرح محرم دو) در منطقه احمدگوراب اين شهر طي مراسمي با حضور دكتر تاميني و مهندس كوچكي نژاد نمايندگان مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي مهندس اميني مديرعامل شركت آب و فاضلاب گيلان معاونين كارشناسان و پيمانكاران اين شركت و جمعي از اهالي منطقه آغاز شد.
در اين مراسم ابتدا مهندس اميني در سخناني از اختصاص بالغ بر يكصدميليارد تومان اعتبار به بخش آبفاي رشت در سه مرحله شامل اصلاح و توسعه شبكه ها اجراي شبكه هاي دفع بهداشتي فاضلاب و اجراي خط انتقال و احداث مخازن ذخيره آب براي ايمن سازي ارايه خدمات بهتر خبر داد و خاطر نشان كرد : تاكنون براي بخش آب و فاضلاب شهر رشت 80 ميليون ريال تعهد ايجاد شده و در حدود 23 ميليارد تومان ديگر نيز در قالب دو قرارداد در حال طي كردن مراحل نهايي آن هستيم و در حال انجام است .
وي افزود : در راستاي توسعه زيرساخت هاي استان علي رغم وجود مشكلات فراوان در حدود 200 كيلومتر در بخش اصلاح و توسعه سي كيلومتر در بحث توسعه آب شرب 120 كيلومتر در اجراي شبكه هاي دفع بهداشتي فاضلاب لوله گذاري انجام شده و 110 هزار مترمكعب مخزن سازي براي ذخيره آب و 12 5 كيلومتر هم خط انتقال آبرساني از لاكان به سمت رشت اجرا شده است .
رئيس هيات مديره آبفاي گيلان با ارايه گزارش آماري از وضعيت برخورداري استان از آب شرب بهداشتي در قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي گفت : جمعيت شهري ما در ابتداي انقلاب اسلامي 11 شهرستان با 16 شهر بود اما اكنون 49 شهر با جمعيتي بالغ بر يك ميليون و 320 هزار نفر مي باشد در حاليكه جمعيت سال 57 شهرهاي ما در حدود 450 هزار نفر بود اما امروز بيش از 55 درصد جمعيت استان گيلان ساكن 49 شهر ما هستند .
مهندس ناصر اميني افزود : در ابتداي انقلاب اسلامي از جمعيت 450 هزار نفري استان در حدود 30 هزار مشترك داشتيم يعني تنها حدود 30 درصد جمعيت شهرهاي ما از آب شرب سالم و بهداشتي برخوردار بودند اما هم اكنون بيش از يك ميليون و 310 هزار نفر از جمعيت دو ميليون و 400 هزارنفري ما از آب شرب سالم و بهداشتي برخوردارند يعني بيش از 98 6 درصد جمعيت شهري ما از اين نعمت بهره مند شده اند كه براي ارائه چنين خدماتي در حدود 6 هزار كيلومتر شبكه توزيع و خطوط انتقال اجرا شده كه از اين ميزان 600 كيلومتر فقط خطوط انتقال هستند.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب گيلان با اعلام اينكه 130 ميليون مترمكعب نياز آبي استان از منابع آبهاي سطحي تامين مي شود تصريح كرد : امروز پتانسيل آبهاي زيرزميني ما ديگر پاسخگو نبوده و همچنين منابعي كه در محيط شهر داشتيم به دليل وجود آلاينده هاي فراوان زيست محيطي از مدار خارج شده اند و عمدتا از منابع آبهاي سطحي از جمله رودخانه ها استفاده مي كنيم .
اميني گفت : گيلان قبل از انقلاب اسلامي فاقد هرگونه تصفيه خانه بود اما امروز به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي 25 تصفيه خانه كوچك و بزرگ در سطح استان مشغول فعاليت و ارايه خدمات هستند به طوري كه يكي از بزرگترين تصفيه خانه هاي آب شرب گيلان در رشت با توليد سه هزار ليتر در ثانيه آب شرب هشت شهرستان را تامين مي كند.
مديرعامل آبفاي گيلان در ادامه با اشاره به وضعيت شبكه هاي فاضلاب گيلان در قبل و بعد از انقلاب اسلامي خاطر نشان كرد : ما قبل از انقلاب اسلامي آمار دقيقي از وجود شبكه هاي فاضلاب نداشتيم ولي امروز يك هزارو 500 كيلومتر شبكه دفع فاضلاب به صورت سنتي داريم و در حال حاضر گامي بلندتر نيز برداشته ايم يعني اگر قبلا تنها براي انتقال فاضلاب فكر مي كرديم اكنون براي بازيافت آن نيز برنامه ريزي كرده ايم .
وي با اعلام اينكه خشكسالي سال گذشته بيانگر اين واقعيت است كه گيلان در زمينه منابع آبي بسيار آسيب پذير است گفت : كشور ما يك كشور خشك و نيمه خشك است اما استان گيلان كه جز استانهاي پرباران و غني كشور است به شدت آسيب پذير مي باشد و اين آسيب پذيري با وقوع خشكسالي سال گذشته براي ما روشن كرد كه اگر ذخيره آبي پشت سدها نداشته باشيم و اگر منابع سطحي را با مديريت و برنامه ريزي مهار نكنيم به شدت آسيب پذير خواهيم بود.

مهندس ناصر اميني در ادامه افزود : رويكرد ما استفاده از آبهاي سطحي است يعني آب رودخانه ها را پالايش بهسازي و بهينه سازي كرده و مجددا وارد چرخه مصرف كنيم به طوري كه هم اكنون 44 رودخانه استان گيلان محلي براي انتقال فاضلاب شده اند اما ما متوقف نمي شويم بلكه تازه آغاز كار ما است و بايد تلاش و برنامه ريزي كرد تا كارها به ثمر برسند. رئيس هيات مديره آبفاي گيلان تصريح كرد : امروز در 11 شهر استان پروژه هاي دفع بهداشتي فاضلاب و ساخت تصفيه خانه هاي فاضلاب را داريم كه در اين راستا پروژه فاضلاب شهر انزلي و تصفيه خانه شهر منجيل به مرحله بهره برداري رسيده اند.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب گيلان با اشاره به چگونگي اجراي پروژه اصلاح و توسعه شهرستان بندرانزلي و شبكه دفع بهداشتي فاضلاب از بخش غازيان اين شهر گفت : به يمن اين ايام مبارك خوشبختانه پروژه اصلاح و توسعه بندر انزلي علي رغم تمام تبليغات منفي و تهمت ها به بركت همت متخصصان شركت از محل اعتبارات بانك جهاني مراحل پاياني خود را طي مي كند به طوري كه كل تعهد باقي مانده شركت 25 كيلومتر است در حاليكه اجراي شبكه هاي دفع بهداشتي فاضلاب نيز در منطقه غازيان انزلي با جديت و قوت در حال اتمام است و مناقصه بزرگ تصفيه خانه ديگر فاضلاب براي آن منطقه با توجه به بافت خاك و شرايط اقليمي زمين به مرحله ارزيابي رسيده كه يك طرح بسيار پيچيده و مدون است .
مهندس اميني با اشاره به فاز دوم اصلاح و توسعه شبكه توزيع آب مناطق حاشيه اي شهر رشت (طرح محرم ) تصريح كرد : با توجه به اينكه تقاضاي زيادي از سوي مردم مناطق حاشيه اي رشت جهت برخورداري از آب شرب سالم وجود داشت اما منابع مالي لازم را در اختيار نداشتيم و لذا با تلاش هاي صورت گرفته توانستيم بانك جهاني را متقاعد كنيم تا براي انجام عمليات معادل 420 كيلومتر تامين منابع كنيم كه اين دومين پروژه اي است كه شاهد آغاز عمليات اجرايي آن هستيم و براي اين كار محدوده آن بايد 152 كيلومتر لوله گذاري انجام شود كه از اين مقدار 90 كيلومتر به صورت اصلاحي (تقويت شبكه هاي قديمي ) و 62 كيلومتر توسعه يعني جذب مشترك جديد و ارائه خدمات به آنان است كه براي انجام چنين كاري براساس مناقصه اي كه صورت گرفته بالغ بر 7 ميليارد و 300 ميليون تومان تامين اعتبار شده و با يكي از پيمانكاران كه كارنامه درخشاني دارد قرارداد منعقد شده كه مدت اجراي آن نيز 730 روز مي باشد كه اميدواريم زودتر از موعد مقرر به مرحله بهره برداري برسد تا جمعيت 155 هزار نفري موجود در اين منطقه از آب شرب سالم و بهداشتي بهره مند شوند.
رئيس هيات مديره آبفاي گيلان در بخش ديگري از سخنان خود به وضعيت تصفيه خانه بزرگ رشت اشاره كرد و افزود : ما در طرح محرم يك اعلام كرديم كه تصفيه خانه فاضلاب رشت نيز در اين ايام به بهره برداري خواهد رسيد اما با توجه به تعدد پروژه ها و همچنين اعلام وزير نيرو و مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور كه اين طرح را يكي از دستاوردهاي خوب انقلاب اسلامي اعلام كرده بودند قصد حضور در جشن افتتاح آن را داشتند كه عنقريب به مرحله بهره برداري خواهد رسيد.
وي افزود : تصفيه خانه بزرگ رشت نيز آماده بهره برداري است وي با توجه به اينكه به لحاظ داشتن شبكه هاي متصل به تصفيه خانه داراي مشكلاتي هستيم و هنوز شبكه هاي ما كامل نشده است به صورت آزمايشي و اورژانسي چند لوله فاضلاب كه وارد رودخانه زرجوب رشت مي شد را به اين تصفيه خانه انتقال داده ايم .
مهندس ناصر اميني گفت : در همين راستا نقاط ديگر را هم شناسايي كرديم تا فاضلاب ها را به جاي آن كه وارد رودخانه ها شده محيط زيست را آلوده و تالاب ما را نابود و يكي از عوامل بازدارنده ورود گردشگر و توسعه صنعت توريسم باشد به تصفيه خانه هدايت كنيم .
وي با اعلام اينكه همه دستگاههاي اجرايي و خدماتي استان بايد در اين پروژه هاي بزرگ و ايجاد زير ساخت ها سهيم باشند تاكيد كرد : تنها شركت آب و فاضلاب نيست كه بايد اين مشكل را حل كند بلكه تمام نهادها و دستگاههاي اجرايي و خدماتي بايد در كنار ما باشند تا با همدلي و همكاري بتوانيم در لابه لاي تاسيسات پيچيده درون شهر كه از دير باز باقي مانده شبكه اجرا كنيم .
مدير عامل آبفاي گيلان گفت : شهر ما در حال توسعه است و جز كلان شهرها محسوب مي شود پس بايد به زير ساخت ها توجه بيشتري داشته باشيم و براي رسيدن به زيرساخت ها با حرف و شعار مشكلي حل نمي شود بلكه كار و تلاش دو چندان را مي طلبد.
مهندس اميني در پايان سخنانش گفت : هم اكنون بخش عمده شبكه هاي موجود عمري بيش از 30 ساله داشته و ظرفيت تامين آب به مشتركان جديد را ندارند چونكه وقتي خانه هاي ويلايي به مجتمع هاي آپارتماني تبديل مي شوند نيازمند طراحي لوله هاي مخصوص هستند بطوريكه اين لوله هاي كنوني براي مجتمع ها طراحي شده اند كه بايد در اين راستا تلاش مضاعفي داشته باشيم .
در ادامه اين مراسم دكتر تاميني نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي طي سخناني تلاشهاي مديريت و عملكرد شركت آبفاي گيلان را دلگرم كننده دانست و گفت : نمايندگان شما با اتحاد و همدلي كه با يكديگر دارند دغدغه هايشان براي استان مثال زدني است و مطمئن باشيد از هيچ كمكي دريغ نمي كنند.
وي افزود : استان گيلان بايد به جايگاه واقعي خود برسد چونكه گيلان از فضاي لازم براي كار برخوردار بوده و بايد بيش از پيش ارتقا يابد.
دكتر تاميني با اعلام اينكه با توجه به نعمتهاي الهي اگر مديريتي درست داشته باشيم بسياري از مشكلات استان حل شدني است خاطرنشان كرد : هم اكنون در اين موقع از سال تمام رودخانه هاي استان پر از آب است اما در مواقعي كه كشاورزان ما نيازمند آب هستند منابعي نداريم تا در اختيارشان قرار دهيم لذا اين يك مديريت درست و اصولي با مشكلات همگاني را مي طلبد.
نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي در خاتمه گفت : همه ما در مقابل اين نظام شهدا و مردم مسئوليم و بايد جوابي براي ايثارگري هايشان داشته باشيم .

در ادامه مهندس كوچك نژاد ديگر نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي طي سخناني با اعلام اينكه ساماندهي فاضلاب تنها نبايد مختص مركز شهر باشد گفت : با توجه به نوع جمعيتي كه ما داريم سطح آب زيرزميني بالا است اما آلودگي در بخش فاضلاب نيز بالا است و شايد ضرورت ساماندهي فاضلاب از آبرساني مهم تر باشد.
مهندس كوچك نژاد با تاكيد بر لزوم اجراي شبكه دفع بهداشتي فاضلاب در حاشيه شهر رشت گفت : ما نمايندگان و ديگر مسئولان بايد تلاش كنيم تا همراه با خدمات بانك جهاني كه در مركز شهر در خصوص ساماندهي فاضلاب ارايه مي شود در اطراف شهر نيز بتوانيم اين پروژه را اجرا كنيم تا فاضلاب از محيطهاي مسكوني خارج و محيط بهداشتي بهتري براي مردم فراهم سازيم .
نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي در پايان از تلاشهاي مجموعه آب و فاضلاب شهري جهت تامين آب شرب مناطق حاشيه اي شهر تشكر و قدرداني كرد و اين خدمات و تلاشها را ثمره انقلاب اسلامي و نشانه انديشه حضرت امام (ره ) دانست .
به گزارش خبرنگار ما همزمان با گراميداشت سي امين سال پيروي انقلاب اسلامي پروژه اصلاح و توسعه 150 كيلومتر از شبكه آب بندرانزلي در منطقه صنعت گران اين شهر با حضور استاندار گيلان مهندس اميني مدير عامل آبفاي گيلان خسته بند نماينده مردم انزلي در مجلس شوراي اسلامي فرماندار خانواده هاي معظم شهدا و مديران دستگاههاي اجرايي شهر انزلي افتتاح شد.
در اين مراسم مهندس قهرماني چابك استاندار گيلان طي سخناني ضمن تقدير از اقدامات شركت آب و فاضلاب شهري گيلان در اجراي پروژه هاي مختلف گفت : انزلي يكي از بهترين شهرهاي استان در زمينه هماهنگي مديريتي در اجراي پروژه هاست و قرار است تلاش شود تا بندر انزلي به عنوان يكي از مهمترين بنا در داخل و خارج كشور مطرح مي باشد و توسعه بندر منطقه آزاد و توسعه شهر انزلي نياز به خدمت رساني بهتر را نيز دارد.
استاندار گيلان با اشاره به توسعه شهرهاي استان به ويژه بندرانزلي گفت : به دنبال توسعه شهر و احداث ساختمانهاي چندين طبقه فشار آب مناسب براي انشعابات از اهميت ويژه اي برخوردار مي شود كه مطمئنا مورد نظر مديريت آب و فاضلاب شهري نيز مي باشد.
در ادامه اين مراسم مهندس ناصر اميني در سخناني ضمن گراميداشت ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي گفت : تعهدات ما به بانك جهاني حدود 175 كيلومتر بوده است اما تاكنون 200 كيلومتر كار اصلاح و توسعه در شهر انزلي به انجام رسيده است بنابراين جا دارد بگويم با توجه به حسن مديريتي كه در اين شهر ستان بوده از برنامه زمان بندي شده و حتي سقف اعلام شده نيز جلوتر هستيم كه انشاالله با تمام اين پروژه ها شهر بندرانزلي را به عنوان شهر سبز اعلام خواهم كرد تا ساليان سال مشكل آب نخواهد داشت .
رئيس هيات مديره شركت آب و فاضلاب گيلان بااشاره به فعاليت هاي شركت در شهر بندرانزلي و افتتاح تصفيه خانه فاضلاب اين شهر در سفر اول هيات دولت به گيلان اظهار اميدواري كرد : در حال حاضر اجراي فاضلاب بهداشتي در اين شهر به سرعت پيگيري و اجرا مي شود و تصفيه خانه فاضلاب ديگري هم براي منطقه غاريان در محل طالب آباد انزلي از محل اعتبارات بانك جهاني ساخته خواهد شد كه زمين آن خريداري و بزودي كلنگ احداث آن به زمين زده خواهد شد.
مهندس ناصر اميني ضمن تشريح اقداماتي كه تاكنون در منطقه انجام شده است تصريح كرد : اقدامات بزرگي كه در سال هاي پس از پيروي انقلاب اسلامي انجام شده نشانگر عزم و توان متخصصين ايراني را دارد.
وي در ادامه بااعلام اينكه شركت آبفاي گيلان با 18 سال سابقه تاسيس مولود انقلاب اسلامي محسوب مي شود افزود : با توجه به عملكرد شركت تاكنون براي جمع آوري فاضلاب يك هزارو 500 كيلومتر خط احداث شده كه بيش از 68 درصد جمعيت استان از سيستم سنتي جمع آوري و دفع فاضلاب استفاده مي كنند كه اين آمار در كل كشور بي نظير است چرا كه هيچ استاني در كشور وجود ندارد كه داراي چنين شبكه اي باشد اما با اين حال طرح استفاده از سيستم بهداشتي جمع آوري و دفع فاضلاب را هم به شدت دنبال مي كنيم كه در حال حاضر در 11 شهر استان پروژه هاي فاضلاب در حال اجراست .
مدير عامل شركت آبفاي گيلان با ابراز خرسندي از مساعي صورت گرفته و تشكر از حمايت دولت و مصوبات مجلس شوراي اسلامي اظهار اميدواري كرد كه در آينده اي نزديك شاهد گيلاني سبزتر و آبادتر باشيم .
در پايان اين مراسم شير برداشتي كه در منطقه تعبيه شده بود توسط يكي از پدران شهدا به صورت نمادين باز شد و به اين ترتيب استفاده از آب شرب بهداشتي در منطقه صنعتگران غازيان بندرانزلي با صلوات بر محمد و آل محمد آغاز شد.
مهندس ناصر اميني مدير عامل شركت آب و فاضلاب گيلان در مراسم آغاز عمليات اجرايي فاز دوم طرح محرم خبر داد. اختصاص بيش از يكصد ميليارد تومان اعتبار به بخش آب و فاضلاب رشد
رئيس هيات مديره شركت آبفاي گيلان : با اتمام پروژه هاي بخش آب و فاضلاب در شهر بندر انزلي اين شهر را به عنوان شهر سبز معرفي خواهيم كرد
با حضور مهندس قهرماني چابك استاندار گيلان پروژه 150 كيلومتر اصلاح و توسعه شبكه توزيع آب شهر بندرانزلي با استفاده از اعتبارات بانك جهاني افتتاح و به مرحله بهره برداري رسيد
مهندس اميني : عمليات اجرائي پروژه هاي بانك جهاني در دو شهر رشت و انزلي با سرمايه گذاري مشترك بانك جهاني دولت جمهوري اسلامي ايران و شركت آبفاي گيلان با اعتباري معادل 237 ميليون دلار از سال 2006 شروع شده است و زمان پيش بيني شده براي پايان اين پروژه سال 2010 مي باشد
استاندار گيلان ضمن قدرداني از اهتمام شركت آب و فاضلاب گيلان در اجراي پروژه هاي بانك جهاني معتقدم بندر انزلي از بهترين شهرهاي ما از نظر هماهنگ مديريتي است

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن