تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813280536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با اشاره به وقوع يك«طلاق»از هر سه ازدواج دركلانشهرها سازمان بهزيستي خواستار شد: ايجاد مراكز آموزش خانواده در كشور ترويج آموزش‌هاي پيش از ازدواج در دبيرستانها


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با اشاره به وقوع يك«طلاق»از هر سه ازدواج دركلانشهرها سازمان بهزيستي خواستار شد: ايجاد مراكز آموزش خانواده در كشور ترويج آموزش‌هاي پيش از ازدواج در دبيرستانها


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آسيب‌هاي اجتماعي

معاون اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: "مراكز همسريابي" با رعايت هنجارهاي اعتقادي و زمينه‌هاي اجتماعي در كشور بايد ايجاد شوند و به سمت همسريابي درست گام برداشته و هدايت شوند.

علي محمد زنگانه در گفت‌وگو با خبرنگار«اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به رشد «طلاق» در كلانشهرها اظهار كرد: در حال حاضر از هر شش ازدواج در كشور يك ازدواج به طلاق منتهي مي‌شود، اما در كلانشهرها اين آمار يك طلاق از هر سه ازدواج را شامل مي‌شود كه اين امر ناشي از تبعات توسعه ‌يافتگي است.

وي در ادامه با اشاره به رشد آمار طلاق در روستاها، اين امر را ناشي از تسريع فرآيند توسعه، استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد همچون ماهواره و نقل و انتقال فرهنگ‌ها دانست.

معاون اجتماعي سازمان بهزيستي كشور در ادامه با تاكيد برلزوم پيگيري استراتژي "آموزش و‌ مشاوره پيش از ازدواج" به منظور كاهش طلاق، عنوان كرد: مشاوره و آموزش پيش از ازدواج بسيار حائز اهميت و لازم است، مشاوران و روحانيون آموزش‌هاي لازم براي اين امر را دريافت كنند تا بتوانند با مشاوره درست نرخ بروز طلاق را كاهش دهند.

معاون اجتماعي سازمان بهزيستي كشور در ادامه با بيان اينكه به نظر مي‌رسد بايد دوره‌هاي «تربيت مدرس خانواده» در دانشگاه‌ها ايجاد شود، عنوان كرد: پيشنهاد مي‌شود، برخي از مشاوران خانواده به عنوان كارشناسان رسمي دادگستري شناسايي شوند و مراكز آموزش خانواده در سراسر كشور ايجاد شود.

زنگانه در ادامه با تاكيد بر نقش "مشاوران در دبيرستان‌ها" براي آموزش‌هاي پيش از ازدواج نيز گفت: لازم است، آموزش‌هاي اخلاقي و ارزش‌هاي اسلامي در دبيرستان‌ها ترويج شود.

وي افزود: همچنين لازم است، «بيمه خدمات مشاوره» در كشور ايجاد و نهادينه شود، چرا كه در حال حاضر دريافت خدمات مشاوره بسيار پرهزينه است.

معاون اجتماعي سازمان بهزيستي كشور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به فعاليت مراكز مداخله در بحران به منظور كاهش طلاق در سراسر كشور، تصريح كرد: در حال حاضر 148 مركز در كشور مشغول فعاليت هستند و اين مراكز در شش ماهه نخست امسال 32 هزار مورد تقاضاي طلاق را پذيرش كرده‌اند و با انجام خدمات مشاوره موفق به كاهش 40 درصدي آمار طلاق شده‌اند.

وي در ادامه با اشاره به فعاليت خط اورژانس اجتماعي (123‌) نيز به ايسنا، گفت: افرادي كه با اين خط تماس گرفته و در معرض خشونت خانوادگي قرار گرفته باشند، در صورت لزوم به مراكز مداخله در بحران ارجاع داده مي‌شوند و در يك بازه 20 روزه تحت مشاوره مددكاري، روانشناسي و حقوقي قرار مي‌گيرند.

انتهاي پيام

شنبه|ا|24|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن