تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815300422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بر اساس مصوبه شوراي پول و اعتبارنرخ سود سپرده هاي بانكي متناسب با نرخ تورم افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: بر اساس مصوبه شوراي پول و اعتبارنرخ سود سپرده هاي بانكي متناسب با نرخ تورم افزايش يافت
رئيس كل بانك مركزي از مصوبه شوراي پول و اعتبار مبني بر تعيين نرخ سود سپرده ها و اوراق مشاركت با توجه به ميزان نرخ تورم خبر داد و گفت: ميزان دقيق افزايش نرخ سود سپرده هاي بانكي و اوراق مشاركت هفته آينده اعلام خواهد شد، بهمني تصريح كرد: در جلسه سه شنبه شب شوراي پول و اعتبار كه ۶ ساعت به طول انجاميد دستورالعمل استفاده از ال سي هاي داخلي تصويب و به زودي به بانك هاي كشور ابلاغ خواهد شد.در همين باره هادي قوامي عضو شوراي پول و اعتبار در گفت وگو با خراسان گفت: بر اساس تصميم سه شنبه شب شوراي پول و اعتبار نرخ سود علي الحساب سالانه سپرده هاي مدت دار (بيش از يك سال) و گواهي هاي سپرده عام و خاص در طول سپرده گذاري در اختيار بانك ها قرار داده مي شود تا فضاي رقابتي بين بانك ها ايجاد شود.عضو شوراي پول و اعتبار در ادامه گفت: بر اساس تصميم شوراي پول و اعتبار نرخ سود اوراق مشاركت سالانه ۲۰ درصد تعيين شد و كساني كه بخواهند قبل از سررسيد اوراق را پس بدهند با ۲ درصد جريمه ۱۸ درصد سود سالانه دريافت خواهند كرد.

روي ديگر سكه، افزايش نرخ سود تسهيلات

وي در ادامه به خراسان گفت: روي ديگر سكه، مصوبات شوراي پول و اعتبار در مورد نرخ سود تسهيلات بود كه بر اساس تصميم شورا نرخ كارمزد تسهيلات قرض الحسنه زير ۱۰ ميليون تومان ۴ درصد تعيين شد. تسهيلات مسكن مهر با نرخ سود ۱۱ درصد، تسهيلات بانك مسكن ۱۳ درصد، نرخ سود عقود غيرمشاركتي (مبادله اي) تا سررسيد ۲ سال معادل ۱۲ درصد و براي بيش از ۲ سال ۱۵ درصد و همچنين نرخ سود مورد انتظار عقود مشاركتي با بيش از ۲ سال سررسيد ۱۸ تا ۲۱ درصد تعيين شد. پيش از اين نرخ سود عقود مبادله اي 11 تا14 درصدوعقود مشاركتي به صورت علي الحساب حداكثر17درصد تعيين شده بود.

سقف زماني از سياست هاي پولي و اعتباري بانكي كشور برداشته شد

هادي قوامي، عضو ناظر مجلس شوراي اسلامي در شوراي پول و اعتبار در ادامه تصريح كرد: از جمله مصوبات شوراي پول و اعتبار برداشته شدن سقف زماني از سياست هاي پولي و اعتباري بانكي كشور بود. پيش از اين بسته هاي سياستي پولي و بانكي به صورت سالانه مصوب مي شد اما از اين پس سياست هاي پولي و بانكي كشور سقف زماني ندارد و هر زمان كه شوراي پول و اعتبار تشخيص دهد بسته به شرايط مي تواند تغييرات لازم را در سياست هاي پولي و بانكي كشور لحاظ كند.

قوامي: استعفاي بهمني شايعه است

عضو شوراي پول و اعتبار در پاسخ به اين سوال خراسان كه موضوع استعفاي بهمني، رئيس كل بانك مركزي صحت دارد؟ گفت: اين موضوع شايعه است و آقاي بهمني سفت و محكم در جاي خودش ادامه كار مي دهد.

دلخوش: نرخ تورم هم اكنون 20.6 درصد است

همچنين ديگر عضو شوراي پول و اعتبار از مصوبه شب گذشته اين شورا مبني بر افزايش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي بيش ازنرخ تورم خبر داد.دلخوش ديروز در گفت‌وگو با ايرنا، گفت: با تصويب شوراي پول و اعتبار نرخ سود سپرده‌هاي بانكي از هفته آينده به بيش از 20 درصد افزايش خواهد يافت.وي با بيان آن كه نرخ تورم هم اكنون 20.6 درصد است، اظهارداشت: شوراي پول و اعتبار تصميم گرفت نرخ سود سپرده‌هاي بانكي بالاتر از نرخ تورم باشد.دلخوش سپس گفت: مصوبات جلسه شوراي پول و اعتبار هفته آينده توسط بانك مركزي به بانك‌هاي عامل ابلاغ خواهد شد.

ثروتي: بهمني 3 روز قهر كرده بود

در همين باره ثروتي عضو كميسيون برنامه و بودجه درباره مصوبه افزايش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي گفت:‌ آقاي بهمني رئيس كل بانك مركزي 2 - 3 روز در محل كار خود حاضر نشد و به رئيس جمهور پيشنهاد داده و شرط گذاشته بود كه اگر نرخ سود بانكي واقعي نشود، نمي تواند بازار ارز را كنترل كند.

بورس با صف خريد سهام بانك ها مواجه شد

در همين ارتباط مدير بازار بورس و اوراق بهادار از تشكيل صف خريد براي سهام بانك ها در روز جاري پس از اعلام افزايش نرخ سود بانكي خبر داد.علي صحرايي ديروز در گفت وگو با ايرنا، افزود: افزايش نرخ سود بانك ها از 2 جنبه بر بورس اوراق بهادار تاثيرگذار است.وي با بيان آن كه صنعت بانكداري 20 درصد از پرتفوي بورس را تشكيل مي دهد، اظهار داشت: با افزايش نرخ سود سپرده ها نقدينگي از ساير بازارها به سمت بازار پول و بانك ها سوق مي يابد كه در نهايت بازار سرمايه نيز از اين امر منتفع مي شود.ديروز با اعلام افزايش نرخ سود سپرده بانكي، سهام 10 بانك حاضر در بورس و چند بانك ديگر فرابورسي با رشد حداكثري قيمت و صف خريد چند ميليون سهمي و هجوم سهامداران براي خريد روبه رو شد.

پنجشنبه|ا|22|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن