تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806884026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در پي مذاكرات وزير خزانه داري آمريكا با مقام هاي چيني منتشر شدگزارش ها از پاسخ منفي چين به آمريكا درباره تحريم نفتي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: در پي مذاكرات وزير خزانه داري آمريكا با مقام هاي چيني منتشر شدگزارش ها از پاسخ منفي چين به آمريكا درباره تحريم نفتي ايران
اظهارات و گزارش ها بر مخالفت مقام هاي چين با درخواست تيموتي گايتنر، وزير خزانه داري آمريكا براي همراهي با تحريم نفتي ايران دلالت مي كنند. در خلال مذاكرات روز گذشته وزير خزانه داري آمريكا در پكن، سخنگوي وزارت خارجه چين در اظهاراتي پركنايه تاكيد كرد: اين كه قانون محلي يك كشور را بالاتر از قانون بين الملل قرار دهند و بر ديگران فشار بياورند، كاري منطقي نيست.

سخنگوي وزارت خارجه چين: همكاري پكن با تهران درباره انرژي هيچ قطعنامه اي را نقض نمي كند

خبرگزاري فرانسه گزارش داد: تيموتي گايتنر، وزير خزانه داري آمريكا، روز گذشته در ديدار با مقام هاي چيني در پكن از آن كشور خواست به جمع تحريم كنندگان نفت ايران بپيوندد اما گزارش ها حاكي است در اين ديدارها نشانه اي از همراهي پكن در اين زمينه ديده نشده است.در جريان ديدارهاي گايتنر با مقام هاي چيني، ليو ويمن، سخنگوي وزارت خارجه چين گفت چين در زمينه انرژي با ايران همكاري عادي دارد كه شفاف است و قطعنامه هاي شوراي امنيت را نقض نمي كند.وي با اشاره به خواسته هاي آمريكا در زمينه تحريم بيشتر ايران افزود: اين كه قانون محلي يك كشور را بالاتر از قانون بين الملل قرار بدهند و بر ديگران فشار بياورند كاري منطقي نيست.ليو ويمن هم چنين درباره همكاري هرچه سريع تر ايران و آژانس در زمينه شفاف سازي برنامه هسته اي ابراز اميدواري كرد.به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، تيموتي گايتنر در اين سفر هم چنين قرار است با ون جيابو، نخست وزير چين ديدار كند. اين ديدار در آستانه سفر ون جيابو به كشورهاي نفت خيز عرب منطقه خليج فارس انجام مي شود.مقام هاي چيني درباره اهداف گفت وگوهاي پيش روي ون جيابو با عربستان، امارات و قطر جزئياتي منتشر نكرده اند اما برخي خبرگزاري ها از فرصتي در سطح مقامات بلندپايه براي بررسي گزينه هاي احتمالي براي صادرات نفت به چين سخن مي گويند.با اين حال، سوي تيانكاي، معاون وزير خارجه چين، در آستانه سفر وزير خزانه داري آمريكا به پكن گفته بود: معاملات تجاري و نفتي ايران و چين هيچ ارتباطي با فعاليت هاي هسته اي ايران ندارد. مسائل گوناگون را نبايد با يكديگر مخلوط كرد. نگراني ها و منافع مشروع چين بايد مورد احترام قرار بگيرد.تيموتي گايتنر قرار بود عصر روز گذشته به ژاپن نيز سفر كند و به منظور گسترش تحريم هاي ايران گفت وگوهايي را نيز با مقامات آن كشور كه ازجمله خريداران عمده نفت ايران است انجام دهد.در همين راستا آكادمي روابط بين الملل مدرن چين نيز اعلام كرد: پكن از تحريم نفت ايران به درخواست آمريكا حمايت نخواهد كرد.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري ايتارتاس چين به دلايل عملي و نظري نمي تواند از نفت ايران چشم پوشي كند. پكن ۲۰ درصد نفت صادراتي ايران را وارد مي كند. در همين حال به گزارش مهر شبكه العربيه نيز در خبري فوري از مخالفت روسيه با تحريم نفتي ايران خبر داد.

تحليل رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و چين از مواضع پكن درباره تحريم نفتي ايران

در اين ميان، حسين سبحاني نيا، رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و چين در گفت وگو با خراسان در پاسخ به اين سوال كه آيا با تشديد فشارهاي آمريكا احتمال همراهي چين با تحريم نفتي عليه ايران وجود دارد، گفت: فشارها از سوي آمريكا براي پيوستن چين و روسيه به جمع تحريم كنندگان ايران مسبوق به سابقه است و موضوع جديدي نيست. رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و چين تاكيد كرد: در شرايط كنوني براي چين امكان تامين نفت خام از منبعي غير از ايران به سهولت ممكن نيست و مبادلات تجاري رو به گسترش ۲ كشور يكي از ديگر موانع همكاري پكن با واشنگتن عليه ايران است.سبحاني نيا در ادامه تصريح كرد: براي چين موضوع ايران موضوعي فراتر از روابط تجاري ۲ كشور است و در پكن اين ديدگاه قويا وجود دارد كه وانهادن عرصه به آمريكا در مسئله هسته اي ايران به معناي واگذار كردن بسياري از عرصه هاي مورد مناقشه به آمريكاست. رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و چين اظهار كرد: كوتاه آمدن چين در برابر فشارهاي آمريكا براي تحريم ايران در واقع به مفهوم كاسته شدن از حوزه نفوذ پكن در موضوع هاي مهم منطقه اي است و اين مفهوم براي چين قابل پذيرش نيست.

واكنش روسيه به آغاز غني سازي در «فردو»

در همين حال، روسيه ضمن ابراز نگراني از آغاز فعاليت در سايت فردو از همه طرف هاي درگير در مسئله هسته اي با تهران خواست از هرگونه اقدام شتاب زده خودداري كنند.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، وزارت خارجه روسيه در بيانيه اي ضمن انتقاد از ايران كه يك شريك تجاري مهم براي روسيه محسوب مي شود خواستار گفت وگوهاي بيشتر شد.وزارت خارجه روسيه ادعا كرد آغاز فعاليت در فردو نشان مي دهد تهران به ناديده گرفتن نگراني هاي بين المللي درباره برنامه هسته اي خود ادامه مي دهد و افزود: در هر حال ايران به موقع درباره آغاز به كار اين تاسيسات به آژانس بين المللي انرژي اتمي اطلاع داده است.

آژانس:تيمي از بازرسان به زودي به ايران سفر مي كند

يك مقام آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت كه بازرسان آژانس به زودي براي مذاكره درباره نگراني ها درباره برنامه هسته اي ايران به تهران سفر مي كنند.به گزارش ايسنا، يك مقام آژانس كه خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاري رويترز گفت كه آژانس بين المللي انرژي اتمي و ايران در حال كاركردن بر روي زمان ديدار احتمالي (تيمي از بازرسان آژانس) از ايران هستند.

پنجشنبه|ا|22|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن