تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815441783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كالسيمين، نگين صنعت سرب و روي خاورميانه، عنوان قهرمان صنعت كشور را از آن خود كرد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: كالسيمين، نگين صنعت سرب و روي خاورميانه، عنوان قهرمان صنعت كشور را از آن خود كرد
شركت كالسيمين كه زيرمجموعه فعال شركت توسعه معادن روي ايران است نيز با اتكا به نظر و لطف خداوند و پشتوانه سهامداران مطمئن خود با ورود تكنولوژي‌هاي جديد حامي محيط زيست در سال جاري به همراه فاكتورهاي متمايزكننده ديگر لوح و تنديس قهرماني صنعت را براي سپاس از حاميان خود كسب كرد.


هميشه راه بهتري هست
دكتر ارجمندفر با برشمردن معيارهاي قهرماني و توجه به شعار سال جهاد اقتصادي در خصوص كسب اين قهرماني گفت: معيارهاي قهرماني در ميدان‌هاي مختلف متفاوت است. بنابراين صنعتي كه بتواند كارآفريني، اشتغال و ارزآوري و صادرات، توليد با كيفيت و كميت با بهره‌گيري از تكنولوي بالا و بومي‌شده را دارا باشد در واقع داراي معيارهاي ممتازي است. بنابراين در توسعه اقتصادي كشور تاثيرگذار بوده و براي ملت بزرگ ايران عزت، ثروت، افتخار و سربلندي به همراه خواهد آورد.
وي تاكيد كرد: در اين راستا شركت كالسيمين به واسطه توانمندي‌هايي كه داشته و دستاوردهاي مطلوبي كه به عنوان يك بنگاه اقتصادي كسب كرده، موفق به دريافت تنديس قهرماني صنعت در كشور شده است.
توليد كم هزينه با محصول بهينه
دكتر ارجمندفر عبور از تحريم‌ها را با تكيه بر لطف خدا و توجه سهامداران امكان‌پذير دانسته و خاطرنشان كرد: با همت و تلاش مضاعف كارگران، مديران و برنامه‌ريزان مجموعه همچنين بهره‌مندي از دانش و توليد مطلوب و كم‌هزينه با محصول بهينه يعني توجه به راندمان و بهره‌وري به طور قطع مي‌توان بحران‌هاي تهديدكننده ناشي از تحريم‌ها و تحولات اقتصادي جهان را سپري كرد. وي در خصوص عملكرد 9 ماهه با تاكيد بر ارزآوري بالغ بر يكصد ميليون دلار در همين دوره گفت: در سال‌جاري ما دوبرابر صادرات مدت زمان مشابه سال 89 را تجربه كرديم و در برنامه توليد خود ظرفيت جهادي بالغ بر 43 هزار تن را دنبال مي‌كنيم.
ارجمندفر افزود: اين عملكرد، درستي برنامه‌هاي از پيش تعيين شده و تحقق اهداف شركت را بازگو مي‌كند. وي با اشاره به استقرار صنعت مربوطه در شركت كالسيمين گفت: كالسيمين در سال 90 دستيابي به محصولات جديد را نهادينه كرده است.
وي افزود: از جمله مي‌توان استحصال نيكل، كادميم و ساماندهي كبالت كه تاكنون جزو پسماندهاي مضر صنعت محسوب مي‌شدند، علاوه بر اين، استقرار سيستم هوي مدياي جديد، باطله‌هاي انباشته شده در اطراف كارخانه را كه پسماندهاي هوي مدياي قديم بوده است، به محصول و ثروت تبديل كرده است. دكتر ارجمندفر اين اقدامات به انجام رسيده را به همراه افزايش ظرفيت توليد شمش در رسيدن به اهداف عالي شركت موثر دانست و گفت: انتظار مي‌رود اين عوامل پيشرفت برنامه تنظيم شده سال را در بر داشته باشد.
مدير عامل كالسيمين در خصوص تفاوت ميزان و كيفيت توليدات اين شركت در مقايسه با سال گذشته اظهار داشت: از ابتداي سال‌جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته ميزان توليدات شركت در حدود 15 درصد رشد داشته است. از سوي ديگر ميزان ارزآوري شركت دوبرابر سال گذشته بوده است.
وي درباره شرايط مالي شركت كالسيمين خاطرنشان كرد: در وضعيت كنوني صادرات توليدات شركت و به دنبال آن كسب درآمد از اين مسير دچار مشكلات بسياري شده است. در حال حاضر قراردادهاي خود را با نرخ دلار آزاد تهيه كرده تا بتوانيم به مبلغ ريالي موردنظر دست يابيم.
وي به ارتقاي سطح بهره‌وري در سال‌جاري اشاره كرد و گفت: خوشبختانه با همت كارگران، مديران و برنامه‌ريزان براساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته سطح خوبي از بهره‌وري را تجربه مي‌كنيم.
وي افزود: امروز از نظر كميت شركت كالسيمين در اوج قرار دارد از نظر كيفيت نيز شركت برنامه‌هاي خوبي را در دست اجرا دارد كه به زودي اجرايي خواهند شد. همچنين در نظر داريم به ماهيت و كيفيت نيروي انساني بيش از گذشته توجه شود.
مديرعامل شركت كالسيمين در خصوص اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها و ورود آن به فاز دوم اجرا و تاثير اين قانون بر صنعت مربوطه خاطرنشان كرد: اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها يك ضرورت بود اما لازمه اجراي آن مديريت درست بود تا بخش صنعت و به طور كلي اقتصاد كشور متضرر نمي شد.
وي گفت: در حال حاضر مي‌توان با كاهش قيمت‌هاي تمام شده صرفه‌جويي و مديريت مناسب منابع انرژي تا حدودي تاثيرات منفي ناشي از اجراي اين قانون را از بين برد هر چند به طور كلي بايد تاكيد كرد اجراي اين قانون از موارد ضروري بوده است كه بايد
صورت مي‌گرفت.
وي در خصوص ميزان تاثير تحريم‌ها بر روي توليدات كالسيمين تصريح كرد: به طور حتم اين موضوع بر توليد كشور موثر است در اين شرايط بايد برنامه‌ريزي‌هاي دقيق موانع را دفع كرده تا از وضعيت بحراني عبور كنيم.
تحريم‌ها بر روي قيمت‌ها تاثير بسزايي دارد كه تنها راه برون‌رفت از اين وضعيت تلاش و كار مضاعف و كنترل صحيح بازار از سوي صنعتگران داخلي است.
دكتر ارجمندفر رشد صادرات شركت كالسيمين نسبت به سال گذشته را معادل 55 درصد خواند و افزود: براساس برآوردهاي صورت گرفته 80 درصد از توليدات اين شركت در سال‌جاري صادر خواهد شد.
مديرعامل شركت كالسيمين به عنوان يك فعال در صنعت سرب و روي كشور آينده اين صنعت را در حال شكل‌گيري عنوان كرد و گفت: اميدواريم با اقدامات خاصي كه از سوي شركت كالسيمين در حال پيگيري مي‌باشد نقطه عطفي در فرآيندهاي توليدي سرب و روي كشور حاصل شود.
وي گفت: به نظر مي‌رسد با ساماندهي معادن موجود در كشور و تامين خوراك لازم براي اين صنعت آينده خوبي پيش روي صنعت سرب و روي كشور قرار گيرد.
دكتر ارجمندفر در پايان در خصوص روند بازارهاي جهاني خاطرنشان كرد: با توجه به كاهش موجودي انبارهاي LME به نظر مي‌رسد بايد منتظر افزايش قيمت‌ها باشيم هر چند نتيجه روند موجود مطلوب نيست.
وي معتقد است كه اين همايش از آنجا كه افتخارآفرينان كشور را معرفي مي‌كند بسيار مطلوب است و باعث تقويت عرصه رقابتي در بين صنعتگران شده و بالطبع اقتصاد كشور به شكوفايي رهنمون مي‌كند.

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن