تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805239565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چشم‌انداز صنعت مخابرات جهان در سال 2012


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: چشم‌انداز صنعت مخابرات جهان در سال 2012
ايتنا- مؤسسه Telecoms، روندهاي غالب صنعت مخابرات در سال ۲۰۱۲ را پيش‌بيني كرده است كه بر اساس آن فروش گوشي‌هاي هوشمند، همچنان به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد.
به گزارش ايتنا به نقل از خبرگزاري ايسنا، آمارهاي منتشر شده از سوي اينفورما نشان مي‌هد كه مجموع تعداد گوشي‌هاي هوشمند فروخته شده در سطح جهان از ۳۴۲.۴ ميليون در سال ۲۰۱۱ به ۴۳۹.۱ ميليون در سال ۲۰۱۲ خواهد رسيد.

گوشي هوشمند
همچنين پيش‌بيني مي‌شود كه در سال آينده، گوگل فاتح بازار گوشي هوشمند باشد، چراكه شاهد فروش ۱۴۲.۵۹ميليون گوشي‌هاي آندرويدي خواهد بود، در حالي كه ميزان فروش آن در سال جاري ۹۴.۲۶ ميليون گوشي بوده است.

سال ۲۰۱۲ مي‌تواند يك سال سرنوشت‌ساز براي اين شركت محسوب شود، چراكه احتمالاً ميزان فروش گوشي‌هاي آندرويدي از ميزان فروش گوشي‌هاي Symbian فراتر مي‌رود و انتظار مي‌رود به مرز ۱۳۷.۲۶ميليون دستگاه برسد. اين در حالي است كه پيش‌بيني مي‌شود فروش گوشي‌ آيفون از ۴۶.۱ ميليون دستگاه به ۵۲ ميليون دستگاه برسد.

فناوري LTE
سال ۲۰۱۲ سال استقبال از فناوري LTE خواهد بود،‌ زيرا انتظار مي‌رود كه تعداد اشتراك‌هاي LTE از ۶.۵ ميليون در سال جاري به ۲۲.۹ ميليون در سال ۲۰۱۲ برسد. ميزان توسعه و استقبال از فناوري LTE در دو منطقه آسيا ـ اقيانوسيه و آمريكاي شمالي چشمگيرتر خواهد بود، ‌چنانكه تعداد مشتركان LTE در آسيا ـ اقيانوسيه از ۱.۶ميليون به ۶.۹ ميليون نفر و در منطقه آمريكاي شمالي نيز از ۳.۵ ميليون به ۱۰.۱ميليون نفر افزايش خواهد يافت.

فناوري IPTV
محبوبيت و استقبال از IPTV نيز در سال ۲۰۱۲ همچنان افزايش خواهد يافت و پيش‌بيني مي‌شود كه تعداد مشتركان اين فناوري از ۳۵.۸ ميليون به ۴۴ ميليون برسد و در اين ميان، دو منطقه آسيا ـ اقيانوسيه و اروپاي غربي بيش‌ترين سهم را در تداوم اين رشد خواهند داشت، چنانكه تعداد مشتركان IPTV در منطقه آسيا ـ اقيانوسيه از ۹.۶ ميليون ۱۲.۴ ميليون نفر و در اروپاي غربي از ۱۲.۴ميليون به ۱۴.۴ميليون نفر خواهد رسيد.

البته يك شاخص مهم كه ممكن است به اين بازار ضربه برساند، راه‌اندازي Apple TV است كه مدت‌هاست منتظر آغاز عرضه آن هستيم. البته در صورتي كه تأثيري همچون آيفون بر قيمت گوشي هوشمند در ابتداي راه‌اندازي آن داشته باشد، به نظر مي‌رسد كه راه‌اندازي آن مي‌تواند روند رشد IPTV را تسريع كند.

مشتركان موبايل
در سال ۲۰۱۲ شاهد افزايش دسترسي افراد بيش‌تري در كشورهاي توسعه‌يافته به تلفن‌هاي همراه هستيم. همچنين، در اين سال هند نيز از چين پيشي مي‌گيرد و به بزرگ‌ترين بازار تلفن همراه جهان از لحاظ تعداد مشتركان تبديل مي‌شود، چراكه تا پايان سال ۲۰۱۱، ۲۰۰ ميليون مشترك جديد را جذب خواهد كرد.

ديگر اينكه بازار هند طي پنج سال آينده شاهد جذب ۵۹۰ ميليون خط دسترسي به شبكه‌هاي ثابت و موبايل خود خواهد بود، در حالي كه اين تعداد در چين حدود ۵۳۵ ميليون خط خواهد بود. در اين ميان، تعداد اشتراك‌هاي باند وسيع ثابت از ۵۷۶.۸ ميليون دلار در سال ۲۰۱۱ به ۶۵۱ ميليون دلار خواهد رسيد.

بانكداري سيار
درآمد جهاني حاصل از بانكداري سيار در سال ۲۰۱۲ تقريباً دو برابر خواهد شد و از ۱۵۶۰.۳ميليون در سال ۲۰۱۱ به ۲۸۸۰.۴ميليون در سال ۲۰۱۲ خواهد رسيد. افزايش استفاده از خدمات پرداخت از راه دور در جهان به افزايش اين درآمدزايي كمك خواهد كرد، چنانكه پيش‌بيني مي‌شود از ۶۴۴.۸ ميليون دلار به ۱۰۸۸.۸ميليون دلار برسد و بيش‌ترين رشد در بخش استفاده از خدمات انتقال وجه بين‌المللي از طريق موبايل رخ خواهد داد كه پيش‌بيني مي‌شود درآمدهاي حاصل از آن از ۱۵۴.۹ميليون به ۵۰۱.۳ ميليون دلار برسد.

هم‌چنين پيش‌بيني مي‌شود درآمدهاي حاصل از بانكداري سيار در بسياري از بازارهاي جهان تقريباً دو برابر خواهد شد و ۱۵۰درصد در آمريكاي لاتين رشد خواهد داشت و از ۳۶.۵۱ ميليون دلار به ۸۴.۲۷ميليون دلار خواهد رسيد و در آسيا ـ اقيانوسيه نيز از ۸۹۰.۹ ميليون دلار به ۱۴۸۶.۷ ميليون دلار خواهد رسيد.

خدمات مبتني بر مكان (LBS)
رشد خدمات موبايل مبتني بر مكان نيز قابل توجه خواهد بود، به نحوي كه ميزان درآمدزايي آن از ۳۲۲۱.۱ ميليون دلار در سال ۲۰۱۱ به ۴۷۱۰.۸ ميليون دلار درآمدزايي خواهد رسيد. خدمات مسيرياب شخصي نيز ۱۹۱۷.۶ميليون دلار درآمدزايي خواهد داشت، در حالي كه درآمد خدمات LBS تجاري نيز ۱۶۵۵.۱ ميليون دلار پيش‌بيني مي‌شود.

از سوي ديگر، شبكه‌هاي اجتماعي همراه نيز همچنان به رشد خود ادامه مي‌دهد. اينفورما پيش‌بيني مي‌كند كه تعداد كاربران شبكه‌هاي اجتماعي موبايل از ۳۱۶.۸ ميليون در سال ۲۰۱۱ به ۴۷۶.۳ ميليون در سال ۲۰۱۲ افزايش يابد كه در حدود ۲۱۸.۵ ميليون نفر آن متعلق به منطقه آسيا - اقيانوسيه هستند.

بررسي روندهاي اخير در حوزه فناوري‌ها و بسترهاي نوين ارائه خدمات مخابراتي از قبيل گوشي‌هاي هوشمند، LTE، IPTV، بانكداري همراه و LBS از محورهاي كليدي همايش «نوآوري و تحول در ارائه خدمات مخابراتي (ITTS ۲۰۱۲) محسوب مي‌شود.

اين همايش با حضور جمعي از مسئولان، مديران، تصميم‌گيران و كارشناسان ارشد حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات كشور در روز دوشنبه ۱۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۰ در هتل اوين پارسيان تهران برگزار خواهد شد.

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن