تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815538954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گردشگري بيمار بالاخره اورژانسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گردشگري بيمار بالاخره اورژانسي شد
خبرگزاري فارس: در شرايطي كه نمايشگاه‌هاي جهاني گردشگري در حال آغاز شدن است و فصل برنامه‌ريزي براي سفرهاي نوروزي مردم فرا رسيده، كميته‌هاي گردشگري در كشور تعطيل شده و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور ۸ روز است كه اصلاً معاون گردشگري ندارد.


به گزارش خبرنگار فارس، معاونت گردشگري كشور از كميته‌هاي تخصصي "سلامت"، "جنگ"، "مذهبي"، "ورزشي"، "طبيعتگردي‌" و "روستايي" تشكيل شده است كه از زمان فعاليت روح‌الله احمدزاده كرماني در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، فعاليت تمام اين كميته‌ها متوقف شده است.

كميته تخصصي "طبيعتگردي" يكي از اين كميته‌هاي فعال در گذشته بود كه حتي سطح آن به اداره كل در معاونت گردشگري كشور ارتقا يافت اما حداقل طي ۸ ماه گذشته تمام موضوعات قابل پيگيري در اين كميته هم راكد مانده است.

با استعفاي "حامد دهقانان"؛ معاون سابق گردشگري كشور كه مباحث گردشگري را از لحاظ تئوريك به خوبي بيان مي‌كرد، پيگيري مباحث كلان گردشگري هم متوقف شد. به طوري‌كه از تاريخ ۸ آذرماه كه با پذيرش استعفاي دهقانان و جايگزيني "سيد فرهاد سجادي" به عنوان سرپرست معاونت گردشگري كشور هيچ اقدامي در حوزه گردشگري در سطح داخلي و خارجي صورت نپذيرفت.

به طوري‌كه در بحث نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري از جمله فيتور اسپانيا كه تا ۱۰ روز ديگر آغاز مي‌شود فعالان بخش خصوصي از جمله تورگردانان و آژانس‌داران در بلاتكليفي به سر مي‌برند و تمام برنامه‌ريزي‌هايشان را در حد وعده و وعيدهاي مسئولان سابق گردشگري مي‌بينند كه در حال حاضر هم هيچ معاون گردشگري وجود ندارد كه موضوع از طريق آن قابل پيگيري باشد.

تورگردانان و آژانس‌داران ايران سال‌هاست كه در نمايشگاه‌هاي خارجي گردشگري حتي با وجود كم و كاستي‌هايي بالاخره حضور مي‌يافتند و نام ايران را به عنوان يكي از شركت‌كنندگان اين نمايشگاه‌ها در فهرست مقاصد گردشگري در دنيا به ثبت مي‌رساندند اما امسال با تغيير حامد دهقانان؛ معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري دقيقاً همزمان با انجام هماهنگي‌ها براي حضور ايران در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري، به گفته نائب رئيس جامعه تورگردانان ايران "حضور ايران در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري روي هوا است."

نمايشگاه‌هاي بين‌المللي پيش رو نمايشگاه فيتور اسپانيا، نمايشگاه ITB آلمان و نمايشگاه بين‌المللي گردشگري BIT ايتاليا است كه حضور ايران بدون زمين و بودجه در اين نمايشگاه‌ها قابل تأمل خواهد بود!

تغيير پي در پي معاون گردشگري كشور علاوه بر نابساماني‌هايي كه در وضعيت گردشگري داخلي ايجاد مي‌كند از جمله وضعيت افزايش نرخ اقامت در هتل‌ها براي سال ۹۰ كه تا ۳ ماه ديگر سال تمام مي‌شود و هنوز قيمت‌ها اعلام نشده است يا برنامه‌ريزي براي مديريت سفرهاي نوروزي كه بايد از هم‌اكنون اقدامات، انجام شود، وضعيت گردشگري ايران در سطح بين‌المللي نيز به خطر مي‌افتد.

گردشگري موضوعي فرامرزي است و ارتباطات، حرف نخست را در اين صنعت مي‌زند، عدم حضور با برنامه در نمايشگاه‌هاي خارجي كه آژانس‌داران و تورگردانان نتوانند حتي يك گردشگر را به داخل كشور جذب كنند و يا ارتباط منقطع با سازمان‌هاي جهاني اين صنعت از دغدغه‌هاي امرور فعالان گردشگري كشور است.

متأسفانه بايد گفت كه وضعيت امروز گردشگري كشور همانند بيماري شده است كه در حالت اورژانسي قرار دارد و براي احياي آن بايد به دنبال چاره‌اي بود.

۴ روز از انتصاب سيد حسن موسوي؛ معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گذشته اما هنوز معارفه‌اي براي آغاز كار رسمي انجام نشده است و در حال حاضر هم اين سازمان بدون ۲ معاون اصلي "گردشگري" و "سرمايه‌گذاري" اداره مي‌شود.

انتهاي پيام/

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن