تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815517735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در توافق محرمانه با بازماندگان قربانيان، بلك واتر از اتهام كشتار غيرنظاميان عراقي تبرئه مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در توافق محرمانه با بازماندگان قربانيان، بلك واتر از اتهام كشتار غيرنظاميان عراقي تبرئه مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

شركت "آكادمي" (بلك‌واتر سابق) اعلام كرد كه طي يك توافق سري با خانواده‌هاي قربانيان پرونده كشته شدن چندين غيرنظامي عراقي توسط ماموريت اين شركت به زودي مختومه مي‌شود.

به گزارش انجمن دانشجويان خبرنگار ايسنا، به نقل از سايت شبكه الجزيره، سخنگوي شركت خصوصي آكادمي (بلك واتر سابق) كه ماموريت حمايت از ديپلمات‌هاي آمريكايي حاضر در عراق را به عهده داشت، اعلام كرد كه اين شركت در حال مختومه كردن پرونده‌هاي مطرح شده عليه خود است.

سخنگوي اين شركت خصوصي اعلام كرد كه پرونده قتل 17 عراقي در ميدان "النسور" بغداد توسط كاركنان اين شركت در حال حل‌وفصل است و با مختومه شدن اين پرونده كه براساس يك توافق محرمانه با خانواده‌هاي قربانيان صورت گرفته، اتهام‌ها عليه شركت باطل شده و به خانواده‌هاي قربانيان غرامت داده مي‌شود.

اين شركت همچنين اعلام كرد كه با خانواده دو تن از كارمندان بازنشسته شركت كه در يك عمليات كمين در سال 2004 كشته شدند، توافق كرده و مقرر شده است كه اين خانواده‌ها هم از شكايت خود كه هم اكنون در كميته چهارم دادگاه تجديد نظر ايالت ويرجينيا در حال رسيدگي است صرف نظر كند كه اين امر نيز با توافق محرمانه شركت با خانواده‌هاي اين افراد محقق شده است.

خانواده دو تن از كاركنان بازنشسته اين شركت كه در يك عمليات كمين در سال 2004 توسط افراد مسلح در فلوجه عراق كشته شده بودند، شركت مذكور را متهم كرده‌اند كه بدون در نظر گرفتن شرايط، كاركنان بازنشسته خود را به مناطق خطرناك اعزام مي‌كند.

شركت بلك واتر سابق كه يك شركت امنيتي خصوصي آمريكا است، در قبال مبالغ هنگفت مسئوليت حمايت از جان ديپلمات‌هاي آمريكايي در ديگر كشورها را به عهده مي گيرد و پس از رسوايي كشته شدن 17 غيرنظامي عراقي در سال 2007 در بغداد توسط كاركنان اين شركت تاكنون سه بار نام خود را تغيير داده است.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن