تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814691642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به برنامه شب گذشته «هفت»؛ يادي از دورانِ آرام سينما ...


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: نگاهي به برنامه شب گذشته «هفت»؛ يادي از دورانِ آرام سينما ...
«هفت» ديشب ترسيم سينماي آرام و سينماگران آرامِ سال‌هاي مياني دهه 70 به ضميمه نمايش صحنه‌هايي از چند جشنواره مختلف همان دوران كه بازيگران زن و مرد را با پوشش و آرايشي معقول نشان مي‌داد ...


گروه فرهنگي «خبرگزاري دانشجو»؛ محدثه پيرهادي؛ دست تقدير بود يا ذكاوت فريدون جيراني نمي دانم! اما برنامه «هفت» ديشب، چيز جذابي از آب در آمد! برنامه با گفت‌وگوي جيراني با فراستي و نادر طالب‌زاده درباره جشنواره هاي 13 تا 15 فيلم فجر آغاز شد.

طالب‌زاده مانند هميشه جذاب و انقلابي روايت كرد، از فضاي باز سينما در دوره مديريت ضرغامي، از باز شدن راه براي سينماي دفاع مقدس، ‌از «قلب باز» اهالي سينما و بازديدشان از پروژه هاي ملي، اميدبخشي فضا و اتفاقات ديگري كه در دوره مديريت ضرغامي بر معاونت سينمايي ارشاد گذشته بود.

تكمله هاي فراستي و جيراني به روايت هاي طالب‌زاده نيز تاييدي بر روايت او بود. ترسيم سينماي آرام و سينماگران آرامِ سال هاي مياني دهه 70 به ضميمه نمايش صحنه هايي از چند جشنواره مختلف همان دوران، كه بازيگران زن و مرد را با پوشش و آرايشي معقول نشان مي داد، همه چيز را براي صحبت هاي «احمدرضا درويش» آماده كرد. گفت‌وگوي جيراني و درويش از اهداي جايزه سينمايي كارگردان «سرزمين خورشيد» به خانواده شهيد جهان‌آرا و البته تشكر مكرر وي از ضرغامي آغاز شد. يادآوري اين خاطره انقلابي بستر سخنراني درويش در دقايق بعد را فراهم‌تر كرد.

درويش با انتقاد از جيراني به دليل عدم پرداختن به موضوع انحلال خانه سينما، حدود 15 دقيقه به سخنراني درباره خانه سينما و سينماي ايران پرداخت، سينماي ايران را «سينماي انقلاب» دانست، وزير ارشاد را تلويحا به دروغگويي متهم كرد و مرثيه‌اي طولاني درباره سينما و سينماگران سرود. فضاي تصوير شده از سينماي دهه 70، به ضميمه تاكيدات طالب‌زاده بر «قلب هاي باز» سينماگران و به طور مثال خاطره اش از ديدار سينماگران از حرم امام (ره) با 6 اتوبوس (!) زمينه خوبي براي پذيرش مرثيه اشك‌آور درويش براي سينما فراهم كرد.

البته درويش در ادامه گفت‌وگو و بعد از پاسخ هاي شمقدري مجبور شد بخش عمده اي از ادعاهايش را پس بگيرد و رسما مناظره را به شمقدري ببازد. با تماس وزير ارشاد نيز مشخص شد بخش مهمي از ادعاهاي آقاي كارگردان، رنگي از واقعيت ندارد و روايت پرسوز وگداز درويش از خانه سينما چندان هم واقعي نبوده است.

برنامه «هفت» ديشب «هفتِ عزت الله ضرغامي» هم بود. جيراني و مهمانانش به تناسب موضوع برنامه كه بررسي جشنواره هاي 13 تا 15، يعني دوره مديريت ضرغامي بر معاونت سينمايي بود، ‌بارها و بارها از ضرغامي و مديريت متفاوت و بازش بر سينما ياد كرده و از وي تشكر كردند. البته نگارنده تلاش مي كند اين متنِ فرهنگي را با يك تحليل سياسي به اتمام نرساند...!

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن