تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814782115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد در راه مشهد/12 هزار و 500 خانوار خراسان رضوي صاحب خانه مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: احمدي نژاد در راه مشهد/12 هزار و 500 خانوار خراسان رضوي صاحب خانه مي شوند
12 هزار و 500 خانوار خراسان رضوي صاحب خانه مي شوند
مشهد - خبرگزاري مهر: طرح مسكن مهر كه در پاسخ به نياز اقشار كم درآمد و كنترل رشد قيمتها كليد خورد با همه فراز و نشيب ها در خراسان رضوي به ثمر رسيد و به زودي با آمدن رئيس جمهور 12 هزار و 500 خانوار طعم صاحبخانه شدن را مي چشند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدا احداث مسكن مهر براي اقشار كم درآمد جامعه در اراضي بكر و باير اطراف شهرهاي بزرگ از جمله مشهد، اجراي اين پروژه را به گونه اي ديگر رقم زده بود و اين طرح را با اما و اگرهاي فراواني روبرو كرده بود اما در حال حاضر اين پروژه مسير درست خويش را در سطح كشور و به ويژه استان يافته است.

واحدهاي مسكن مهر مشهد با حضور رئيس جمهور افتتاح مي شود

در اين رابطه معاون مسكن و شهرسازي خراسان رضوي در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: مسكن مهر به عنوان يكي از سياست هاي و اقدامات اساسي دولت از سال 86 همزمان با كشور در استان آغاز به كار كرد.

علي عودي هدف از طرح مسكن مهر را خانه دار شدن افراد كم درآمد و فاقد مسكن برشمرد و افزود: اين طرح شرايط مسكن دار شدن اين افراد را زير چتر دولت فراهم كرده و به عبارتي بهترين راه براي خانه دار شدن افراد كم درآمد است.

وي در خصوص افتتاح دوره جديد مسكن مهر افزود: ساخت بيش از 12 هزار واحد مسكن مهر تعهدي بوده است كه براي دوره جديد افتتاح مجتمع هاي مسكوني مهر به مقامات كشوري قول داده ايم و در حال حاضر12 هزار و 500 واحد در سطح استان آماده بهره برداري و افتتاح است.

وي با بيان اينكه 20 آذر پارسال 3 هزار و 30 واحد از مجتمع هاي مسكوني مهر در سطح استان افتتاح شد اظهار كرد: پيش بيني مي شود بزودي واحدهاي مسكن مهر با حضور مقامات كشوري از جمله رئيس جمهور و مقامات استاني افتتاح شود.

وي افزود: از ميان اين 12 هزار و 500 واحد حدود هفتصد و 33 واحد كه شامل پروژه خود مالكي، انبوه سازان "تفاهم نامه سه جانبه و تعاوني ها" بوده و شهرك بينالود حدود 76 واحد و به شهرك مهرگان نيز حدود هزار واحد اختصاص دارد.

وي در خصوص تعداد واحدها و اندازه مسكن مهر گفت: اندازه اين مسكن 75 متر مفيد است كه در كل كشور ثابت بوده اما قطعا با داشتن فضاهاي جانبي مانند پاركينگ و راه پله حدود 100 متر غير مفيد است.

وي ادامه داد: تنوع ساخت و ساز در مسكن مهر زياد است به همين دليل مجتمع هاي 2 واحدي ساخته شده كه در كل كشور منحصر به فرد است و اين مجتمع ها براي اولين بار در دوره جديد در سطح استان افتتاح مي شود و در كنار آن مجتمع هاي 16 واحدي نيز ساخته شده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مسكن مهر بر اساس آزمون و خطا در استان ساخته شده گفت: كار فني و مهندسي را نمي توان بر اساس آزمون و خطا به پيش برد و هر طرحي به ويژه طرح ساختمان از قبل مورد مطالعه قرار مي گيرد و با توجه به نقشه و انجام محاسبه و تائيد نظام مهندسي انجام مي شود و به طور كلي ضابطه قانوني بر نظام مهندسي حاكم است.

وي افزود: پروژه مسكن مهر در سطح استان به شكل دقيق و با نظام و نظارت ساخته شده و نمي توان گفت كه اين طرح بر اساس آزمون و خطا به پيش رفته است.

عودي در زمينه برخورد با پيمانكاراني كه در ساخت مسكن به درستي كار نكرده اند بيان كرد: هنگامي كه حجم كار زياد شود و آمار به صد و هشت هزار واحد برسد قطعا درصدي از اين واحدها پيمانكاراني دارد كه ممكن است كوتاهي هايي را در روند ساخت و ساز انجام دهند و يا در پرسه ساخت موارد فني را رعايت نكنند كه در اين گونه موارد ناظر با تذكر كتبي به پيمانكار او را در جهت انجام درست پروژه ياري مي كند.

وي با بيان اين مطلب كه در صورت عدم نقص فني با پيمانكار و معمار برخورد جدي مي شود افزود: چنانچه پيمانكار يا معمار به تذكر ناظر گوش ندهند و مشكل فني ساختمان بر طرف نشود پيمانكار يا معمار به شوراي انتظامي نظام مهندسي به عنوان متخلف دعوت مي شوند و در برخي از موارد سبب تعطيلي كار و پرداخت جبران خسارت از سوي آنها مي شود.

وي ادامه داد: در پروژه مسكن مهر بيشتر پيمانكاران كار خود را به خوبي انجام داده اند به طوري كه وزير مسكن الجزاير و سوريه از برخي پيمانكاران ما براي همكاري در كشورهاي خود دعوت كرده اند.

وي در خصوص پيشرفت فيزيكي پروژه مسكن مهر اظهار كرد: پروژه هاي مسكن مهر به طور يكسان و در يك زمان كار خود را شروع نكردند به همين دليل درصد پيشرفت فيزيكي در پروژه هاي اين مسكن متفاوت است.

مسكن مهر 50 درصد پيشرفت فيزيكي دارد

وي بيان كرد: در مسكن مهر پروژه هايي با پيشرفت فيزيكي 97 تا 100 درصدي و 15 درصدي نيز وجود دارد اما در مجموع پيشرفت فيزكي در اين طرح 50 درصد است.

عودي در زمينه نحوه ثت نام مسكن مهر بيان كرد: متقاضيان مي توانند در سايت مسكن وارد شوند و با درج كردن مشخصات شناسنامه اي و كد رهگيري جهت مراجعه به باجه هاي پستي و تكميل پرونده اقدام كنند.

وي افزود: مشخصات شناسنامه اي فرد به لحاظ عدم سابقه دريافت زمين و آپارتمان از دولت بررسي مي شود و در صورت متاهل بودن در رديف متقاضيان دريافت مسكن مهر قرار مي گيرد.

وي افزود: زنان خود سرپرست با داشتن حداقل 35 سال سن، نخبگان علمي با معرفي بنياد نخبگان كشور، معلولين جسمي، حركتي با دارا بودن حداقل 20 سال سن و با معرفي سازمان بهزيستي كشور افرادي هستند كه مي توانند بدون دارا بودن تاهل و شرط سرپرست خانوار در زمره متقاضيان واجد شرايط دريافت مسكن مهر قرار بگيرند.

22 هزار متقاضي مسكن مهر در خراسان رضوي

وي در مورد تعداد متقاضيان مسكن مهر عنوان كرد: در كل استان 22 هزار و 590 نفر تا امروز در سايت ثبت نام كرده و متقاضي دريافت مسكن مهر هستند.

وي در خصوص ميزان دريافت مبلغ از متقاضيان مسكن مهر بيان كرد: مبلغ مسكن مهر بر اساس نوع پروژه، نحوه ساخت وساز، تعداد واحد، مكان شهر و بر اساس پروژه اسكلت بتن، فلز و تكنولوژي نوين قيمت گذاري مي شود و بر اساس قيمت تمام شده از متقاضي دريافت مي شود.

وي ادامه داد: براي ساخت مسكن غيرصنعتي همراه با تسهيلات آماده سازي تا سقف 20 ميليون تومان، براي مسكن نيمه صنعتي همراه با تسهيلات آماده سازي تا سقف 22 ميليون تومان و براي ساخت صنعتي تا سقف 25 ميليون تومان براي هر واحد مسكوني توسط دولت تسهيلات داده مي شود.

وي سهم استان را از 3.5 ميليون واحد هدف گذاري شده، 109 هزار و 700 واحد مسكوني دانست و اظهاركرد: اين پروژه ها در حال انجام است و بخشي از آن در فاز نخست بهره برداري شده و اينك در فاز دوم 12 هزار واحد ديگر تكميل شده است.

عودي با اشاره به اينكه ۴۰ درصد از واحدهاي مسكن مهر در استان به روش صنعتي و نيمه صنعتي احداث شده است، گفت: استان خراسان رضوي از برترين استان هاي كشور در زمينه استفاده از فناوري هاي نوين در صنعت ساختمان است.

وي بيان كرد: مسكن و شهرسازي متولي ساخت و ساز مسكن مهر در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر، بنياد مسكن متولي ساخت مسكن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر و شركت هاي عمران شهرهاي جديد در گلبهار و بينالود متولي ساخت وساز در شهرهاي جديد هستند.

عودي در خصوص مسائل لوله كشي، برق رساني و گاز رساني نيز اظهار كرد: براي تمامي مجتمع هاي مسكوني مهر در سطح استان انشعاب برق، آب و گاز صورت گرفته و انشعابات شهرك هاي گلبهار، بينالود و مهرگان نيز با اولويت خاص بالاي 90 درصد انجام شده است.

وي در خصوص كاهش هزينه ها و تسهيلات مسكن مهر گفت: با كمك ها و توجهات ويژه دولت بيمه و هزينه هاي نظام مهندسي تا يك سوم كاهش يافته و حتي تعرفه هزينه هاي انشعابات نيز با قيمت مناسب كاهش پيدا كرده كه تمام اين تسهيلات درراستاي كمك و ياري به افراد فاقد خانه و مسكن است.

...................................

گزارش: مرضيه صاحبي

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن