تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813126543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سردار نجار:900 هزار هكتار از اراضي آلوده به مين كشور پاكسازي شده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سردار نجار:900 هزار هكتار از اراضي آلوده به مين كشور پاكسازي شده است
از زمان آغاز سفرهاي استاني رئيس جمهور در سال 1384 تا پايان آبان ماه سال جاري ‌از حدود يك ميليون و 28 هزار هكتار اراضي آلوده به مين يا گلوله‌هاي عمل نكرده باقيمانده از دوران دفاع مقدس در كشور نزديك به 900 هزار هكتار شناسايي، بازنگري يا پاكسازي شده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، سرتيپ پاسدار مصطفي محمد نجار كه روز سه شنبه پس از بازديد از عمليات اجرايي پاكسازي ميادن مين در استان خوزستان سخن مي گفت افزود: از اين ميزان حدود 427 هزار هكتار متعلق به استان ايلام، 400 هزار هكتار از اراضي استان خوزستان، 62 هزار و 17 هزار هكتار بقيه نيز مربوط به زمينهاي آلوده استانهاي كرمانشاه، آذربايجان غربي و كردستان بوده است.

وي در ادامه ميزان شناسايي، بازنگري و پاكسازي كل اراضي آلوده كشور را در استانهاي خوزستان، ايلام، كرمانشاه، كردستان و آذربايجان غربي به ترتيب 91، 85، 80، 63 و يك درصد ذكر كرد.

نجار در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: با واگذاري ويژه رئيس‌ جمهوري در امر پاكسازي ميادين مين كشور به وزارت دفاع در سال 1384، اين وزارتخانه با تدوين و اجراي برنامه‌اي پنجساله و با بهره گيري از توان و دانش عوامل اجرايي و نظارتي در ارتش سپاه پاسداران، وزارت كشور،‌ سازمانهاي وزارت دفاع، استانداريهاي مربوطه و شركتهاي خصوصي اقدامات قابل توجهي را در اين امر مهم انجام داده است.

وزير دفاع افزود: در چارچوب اين برنامه مدون، شناسايي مناطق آلوده با استفاده از روشهاي علمي پيشرفته انجام شده كه از مهم‌ترين ويژگي آن ‌تهيه نقشه جامع مناطق آلوده براساس يك متدولوژي (روش ‌شناسي) علمي با بهره‌گيري از نرم ‌افزار‌هاي علمي مهندسي مانند GIS ، نظارت، هدايت و كنترل پروژه بوده است.

وي ايجاد دستگاه نظارت مستقل از اجرا جهت اعمال نظارت مقيم و نظارت عاليه با تدوين برخي از الزامات و دستورالعملها با بهره ‌گيري از استانداردهاي بين‌المللي آيمس (IMAS) و تهيه پيش‌نويس مقررات ملي پاكسازي مناطق آلوده- كه مبتني بر آيمس بوده و بومي‌سازي شده است را از ديگر شاخص‌هاي برنامه‌ مدون پنج ساله در امر پاكسازي ميادين مين كشور برشمرد.

سردار نجار تاكيد كرد: بهره ‌گيري از صنايع داخلي بخش دفاع براي ساخت و توليد تجهيزات حفاظت انفرادي و دستگاهي همچون كفش، كلاه ايمني مخصوص، ويزور، مين‌ياب، جليقه ضد گلوله و تجهيزات و ماشين‌آلات مكانيزه پاكسازي (غلطكهاي مين ‌كوب و مين ‌روب دستي و كنترل از راه دور) نيز از ويژگيهاي ديگر اين برنامه بوده است.

وزير دفاع پيش‌ بيني كرد: براساس برنامه ‌ريزيهاي انجام شده، پاكسازي اراضي آلوده استانهاي آذربايجان غربي و كردستان تا پايان سال 1387 و اراضي آلوده استان‌هاي كرمانشاه ايلام و خوزستان تا پايان سال 1389 به اتمام خواهد رسيد.

وي در پايان اضافه كرد: در انجام اين ماموريت مهم و سازنده،‌ نيروهاي مسلح شجاع و ايثارگر جمهوري اسلامي ايران نيز اين بار همچون دوران هشت سال دفاع مقدس ‌تنها از سال 1383 تاكنون با تقديم 283 شهيد و جانباز وفاداري خود را به خون شهيدان و آرمانهاي والاي انقلاب اسلامي و سربلندي و سرافرازي ايران اسلامي به نمايش گذاشته‌ اند.

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 306]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن