تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814729186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درخواست ايران و تشكيل نشست فوري مجمع عمومي سازمان ملل در باره غزه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: درخواست ايران و تشكيل نشست فوري مجمع عمومي سازمان ملل در باره غزه
سازمان ملل - شوراي امنيت تحت فشار شديد آمريكا با گذشت 20 روز از آغاز نسل كشي رژيم اشغالگر اسرائيل در غزه نتوانسته است ماشين مرگ و جنايت اين رژيم را متوقف كند و كشورها اكنون در قالب مجمع عمومي مي كوشند تا اعتراض جهاني را به گوش كشورهاي قدرتمند شوراي امنيت برسانند.


جمهوري اسلامي ايران كه از هفتم ديماه و آغاز تهاجم همه جانبه اسرائيل به مردم بي دفاع غزه تلاشهاي گسترده اي را در عرصه جهاني براي توقف اين جنايت آغاز كرده , از رييس مجمع عمومي سازمان ملل خواسته است تا نشست فوري تشكيل دهد.
درخواست ايران روز چهارشنبه در ديدار رسمي محمد خزاعي سفير ايران در سازمان ملل با دسكوتو بروكمن رييس مجمع عمومي مطرح شد.
نشست فوري مجمع عمومي سازمان ملل به اين ترتيب قرار شد روز پنجشنبه به وقت نيويورك تشكيل شود.
به گزارش ايرنا , سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل پس از اين ديدار به خبرنگاران ايراني گفت كه دليل عمده ملاقات , درخواست تشكيل نشست فوري مجمع عمومي براي توقف فوري كشتار در غزه و رسيدگي به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه بود.
خزاعي افزود: در اين نشست تاكيد شد كه قطعنامه شوراي امنيت بازگو كننده و پاسخي به همه مشكلات غزه نبود هر چند كه همان قطعنامه نيز توسط رژيم صهيونيستي اجرا نشد و بنابر اين نياز است كه مجمع عمومي سازمان ملل به اين موضوع رسيدگي كند.
وي گفت: يك نامه رسمي هم براي ايشان نوشتم كه حاوي 5 محوري بود كه لازم است در قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل مورد تاكيد قرار گيرند.
در كنار محكوميت جنايات اسرائيل , "توقف فوري حملات رژيم صهيونيستي و پايان بخشيدن به تجاوزات آن به مردم بي گناه فلسطين در غزه ،عقب نشيني فوري آن رژيم از غزه، رفع محاصره غزه،بازگشايي معابر و اتخاذ تمهيدات فوري براي كمك‌هاي انساني براي مردم در منطقه" از جمله محورهاي مذكور بود.
سفير ايران اظهارداشت كه همچنين عنوان كرديم جامعه بين المللي بايد اين رژيم را در قبال جناياتش و خساراتي كه به مردم بي دفاع فلسطين وارد آورده مسئول بداند و تلاش براي تاسيس يك دادگاه بين المللي بمنظور بررسي جرم و جنايات مقامات صهيونيستي عليه ملت فلسطين را آغاز كند.
خزاعي افزود: در مجموع جلسه مشروحي بود و همچنين با شماري از سفيران كشورهاي اسلامي در سازمان ملل در ارتباط با تحولات غزه , سرگرم مشورت هستيم .
اروپام 360
 پنجشنبه 26 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن