تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815363872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مالكي با بدرقه داوودي تهران را ترك كرد توافق هاي مهم تهران و بغداد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: مالكي با بدرقه داوودي تهران را ترك كرد توافق هاي مهم تهران و بغداد
نخست وزير عراق كه براي سفري دو روزه به تهران آمده بود، با بدرقه رسمي معاون اول رييس جمهور، تهران را ترك كرد.
به گزارش ايسنا، پرويز داوودي و نوري المالكي پيش از مراسم بدرقه در يك كنفرانس خبري به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
معاون اول رييس جمهور كشورمان با تاكيد بر تاييد تلاش ها و تدابير دولت و ملت عراق براي پيش برد روند سياسي اين كشور گفت: اميدواريم اين تلاش ها حقوق ملت عراق را احقاق كند.
به گزارش ايسنا، پرويز داوودي ظهر يك شنبه در مراسم بدرقه نوري المالكي، نخست وزير عراق، با اشاره به گفت وگوهاي سياسي انجام گرفته در اين سفر گفت: در اين دوره از گفت وگوها تماميت ارضي، وحدت ارضي و حاكميت دولت عراق كه ايران بارها از آن حمايت كرده مورد بحث قرار گرفت و هم چنين تدابير دولت و ملت عراق براي پيشبرد روند سياسي شان كه مورد تاييد ايران بوده نيز مورد بحث قرار گرفت كه اميدواريم نتيجه اين تلاش ها احقاق حقوق ملت عراق را درپي داشته باشد.
وي بحث بر سر موضوع غزه و تاكيد دو كشور بر توقف حملات و امدادرساني به مردم غزه را از ديگر مباحث مطرح در مذاكرات عنوان كرد.
به گفته داوودي بحث بر سر گسترش همكاري هاي كشورهاي حاشيه خليج فارس با ايران و ايجاد خطوط حمل و نقل انرژي چهارجانبه ميان ايران، تركيه، سوريه و عراق را از جمله ديگر مباحث مطرح در مذاكرات انجام گرفته در جريان سفر نوري المالكي به تهران عنوان كرد.
معاون اول رييس جمهور، كشور عراق را به لحاظ علايق تاريخي، فرهنگي، همسايگي و ريشه هاي عميق دوستي دو ملت براي جمهوري اسلامي ايران مهم توصيف كرد و گفت: با توجه به عمق اين روابط و تحولات عراق احساس شد كه ما بايد روابط عميق تر اقتصادي با عراق داشته باشيم كه براساس دعوت جمهوري اسلامي ايران المالكي به تهران آمد تا روابط اقتصادي را با عمق بيش تري گسترش دهيم.
او ادامه داد: بر روي موضوعات مختلفي نظير برق، راه، زوار و بازارچه هاي مرزي بحث هايي صورت گرفت كه در ارتباط با بحث تجارت اميدواريم بتوانيم رقم 4 ميليارد دلار رابطه تجاري را به 10 ميليارد دلار برسانيم.
داودي صدور خدمات فني و مهندسي به عراق را از ديگر موضوعات مطرح ميان هيات هاي ايراني و عراقي بر شمرد و اظهار كرد: توافق شد كه شركت هاي پيمانكاري ايراني با حجم بيش تري وارد عمل شوند و تجارت حرفه اي و بازارچه هاي مرزي مدنظر قرار گيرد.
به گفته وي بحث بر سر نمايشگاه هاي تخصصي و ايجاد تسهيلات بيش تر براي زوار در امور حمل و نقل از ديگر مباحث مطرح شده است كه در كنار آن پاكسازي اروند و تعيين خطوط مرزي در خاك و در اروند رود مورد توافق قرار گرفت و بحث هايي بر سر آن حادث شد.
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن