تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815538190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آستانه فرارسيدن ماه غم و اندوه؛ دانشنامه امام حسين(ع) با بيش از 900 مطلب بر روي اينترنت قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: در آستانه فرارسيدن ماه غم و اندوه؛ دانشنامه امام حسين(ع) با بيش از 900 مطلب بر روي اينترنت قرار گرفت


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: همزمان با فرارسيدن ماه محرم الحرام دانشنامه امام حسين(ع) با 915 مطلب شامل، گزيده كتاب، پرسش و پاسخ، چكيده پايان نامه، مجله و مقالات به همت محققان و پژوهشگران پايگاه حوزه بر روي شبكه جهاني اينترنت قرار گرفت.

به گزارش روز يكشنبه گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز" مدير پايگاه اطلاع رساني حوزه گفت: اين دانشنامه با مطالبي خواندني و قابل تحقيق و پژوهش در قالب 19 نمايه اصلي و 16 نمايه فرعي از هم اكنون بر روي شبكه جهاني اينترنت در دسترس علاقه مندان است.
حجت الاسلام و المسلمين دكتر قاسم ترخان افزود: در اين دانشنامه كه ابتدا به توضيح زندگينامه امام حسين (ع) بعنوان سومين امام شيعيان مي پردازد به ويژگيهاي و خصوصيات فردي اين امام همام پرداخته است.
اين محقق و پژوهشگر حوزه علميه قم با اشاره به روايتي از پيامبر(ص) كه فرمودند: احب الله من احب حسينا(خداوند دوست مي دارد كسي را كه حسين را دوست بدارد) اظهار داشت: زندگاني امام قبل از امامت،
امام در دوره امامت، امام و كربلا از جمله نمايه هاي اين دانشنامه مي باشد.
دكتر ترخان افزود: تحليل واقعه ي عاشورا، درسهايي از امام، سيره و اخلاق امام، فضائل و مناقب امام، امام و نقش آفرينان حماسه ي كربلا، امام از نگاه قرآن و اهل بيت(ع)، امام از نگاه انديشمندان، امام در اينترنت و رسانه ها، امام و عاشورا در آينه هنر و ادب از ديگر نمايه هاي اين دانشنامه است.
مدير پايگاه اطلاع رساني حوزه دعاي عرفه و زيارت امام حسين(ع) را از نمايه هاي ديگر دانشنامه حضرت عنوان كرد و افزود: اربعين حضرت، امام و عزاداري، قيام امام و انقلاب اسلامي ايران، امام - كتاب و كتابشناسي همچنين امام حسين (عليه السلام) و ويژه نامه هاي مجلات از جمله نمايه هاي اصلي اين دانشنامه مي باشد.
حجت الاسلام والسلمين دكتر ترخان به نمايه هاي فرعي اين دانشنامه مذهبي اشاره كرد و گفت: عوامل و زمينه هاي نهضت عاشورا، اهداف و انگيزه‏هاي نهضت، پيام‏ها و پيامدهاى نهضت، حضرت عباس سلام الله عليه علمدار كربلا، اصحاب و ياران امام در كربلا، حضرت زينب (س) پيام رسان كربلا و زنان و نهضت حسيني از جمله نمايه هاي فرعي دانشنامه امام حسين(ع) مي باشند.
مدير پايگاه اطلاع رساني حوزه نِت ادامه داد: امام حسين(ع) و امام مهدي (عج)، خاطرات زائران حسيني، مصائب حسيني، تاريخچه عزاداري، شيوه هاي عزاي حسيني، فلسفه عزاداري، تبليغ و محرم و عزاداري و عنايات حسيني از جمله ديگر نمايه هاي فرعي اين دانشنامه عنوان كرد.
لازم به ذكر است علاقمندان خاندان امامت و ولايت مي توانند جهت استفاده از اين دانشنامه به آدرس اينترنتي ذيل مراجعه كنند.
http://www.hawzah.net/Hawzah/Subjects/Subjects.aspx?id=4927&
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن