تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815126460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*دومين روز تهاجم وحشيانه رژيم صهيونيستي به غزه* ادامه‌ مـحـكـومـيـت گـسـتـرده جهـانـي تاخير نشست اتحاديه عرب و صدور بيانيه‌ غيرالزام آور شوراي امنيت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *دومين روز تهاجم وحشيانه رژيم صهيونيستي به غزه* ادامه‌ مـحـكـومـيـت گـسـتـرده جهـانـي تاخير نشست اتحاديه عرب و صدور بيانيه‌ غيرالزام آور شوراي امنيت


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فلسـطيـن

رژيم صهيونيستي امروز (يكشنبه) و در دومين روز تهاجم هوايي گسترده به نوار غزه، به حملاتش به مردم بي‌دفاع غزه ادامه داد. در جريان اين حملات تاكنون حدود 1000 فلسطيني شهيد و زخمي شده‌اند. هم‌چنين برخي گزارش‌ها از تدارك اين رژيم براي آغاز يورش زميني به غزه حكايت دارند. اين درحالي است كه نشست وزراي خارجه‌ي اتحاديه‌ي عرب به تاخير افتاده و شوراي امنيت نيز تنها در بيانيه‌اي غيرالزام آور پايان خشونت در غزه را خواستار شده است!

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در جريان حملات رژيم صهيونيستي جنگنده‌هاي اين رژيم هم چنين مقر كابينه دولت هنيه را هدف قرار دادند. اين جنگنده‌ها مركز پليس فلسطين در منطقه شجاعيه در نوار غزه را هدف قرار دادند كه سه تن شهيد و 10 تن زخمي شدند. يك مسجد و شبكه تلويزيوني الاقصي نيز از جمله ديگر اهداف جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي بود.

در همين حال، وزير جنگ رژيم صهيونيستي امروز دستور بستن تمام گذرگاه‌هاي نوار غزه را صادر كرد.

راديو رژيم صهيونيستي اعلام كرد: تصميم ايهود باراك وزير جنگ اسراييل، در پي رايزني‌هايش با تمام گروه‌هاي ويژه گذرگاه‌هاي نوار غزه صورت گرفت.

اين رژيم هم‌چنين اعلام كرد كه ارتش در نظر دارد 6500 نيروي ذخيره را فراخواند.

هم‌چنين يك مركز حقوق بشر فلسطين، روز شنبه را خون‌بارترين روز در تاريخ اشغالگري‌هاي رژيم صهيونيستي در فلسطين دانست.

اين مركز حقوق بشر فلسطين در گزارشي اعلام كرد: رژيم اشغالگر طي اين حملات دهها مقر پليس، ساختمان‌هاي عمومي، دولتي و مواضع امنيتي را در سراسر غزه هدف قرار داده است.

بر اساس اين گزارش، با توجه به تعداد زياد شهدا و زخمي‌هاي اين حملات روز شنبه 27 دسامبر 2008 خونبارترين روز در تاريخ اشغالگري‌هاي رژيم صهيونيستي در سرزمين‌هاي فلسطيني از 41 سال پيش تا كنون محسوب مي‌شود.

در همين حال، ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي، در گفت‌وگو با شبكه‌ي اسكاي نيوز گفت كه گسترش حملات به غزه و نيز انجام حملات زميني به اين منطقه را رد نمي‌كند.

به گفته‌ي منابع بيمارستاني،‌ اجساد شهيدان در سالن‌هاي بيمارستان قرار داده شده چرا كه مكان كافي براي جا دادن تمام آنها وجود ندارد. همچنين زخمي‌ها نيز در سالن بيمارستان‌ها و بخش‌هاي مختلف آن تحت مداوا هستند.

ايهود المرت نخست وزير مستعفي رژيم صهيونيستي نيز تهديد كرد كه موج حملات عليه ملت فلسطين در نوار غزه افزايش خواهد يافت.

وي در كنفرانس خبري مشترك با تزيپي ليوني وزير خارجه و ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي گفت: عمليات اسراييل در نوار غزه تا زمان بازگشت آرامش به جنوب اسراييل ادامه خواهد يافت.

وي ادامه داد: دولت به ارتش زمان كافي براي اجراي عمليات در نوار غزه را خواهد داد. در حالي كه بازگشت زندگي عادي به جنوب اسراييل زمان خواهد برد.

نخست وزير مستعفي رژيم صهيونيستي مدعي شد: ما متعهديم كه حملات‌مان تنها عليه مواضع حماس باشد و به غيرنظاميان در غزه آسيبي نرسد.

در همين حال، اسماعيل هنيه نخست‌وزير دولت منتخب فلسطين، تاكيد كرد: كشتار وحشيانه‌اي كه دشمن صهيونيستي در نوار غزه به راه انداخت، هرگز اراده پولادين زنان و مردان پايدار و نستوه فلسطيني را تضعيف نخواهد كرد.

اسماعيل هنيه، در بيانيه‌اي اعلام كرد: ما در سرزمين غزه به مقاومت و ايستادگي خود در مقابل جنايات اسرائيل ادامه خواهيم داد و هرگز در مقابل دشمن صهيونيستي سر تسليم فرود نخواهيم آورد.

وي افزود: امكان داد كه تعداد زيادي از فرزندان غزه به خاك و خون كشيده شوند و مادران زيادي داغدار شوند، ولي هرگز غزه در دام ترفندهاي سياسي و شكست گرفتار نخواهد شد.

خالد مشعل رييس دفتر سياسي حماس نيز در واكنش به جنايات وحشيانه‌ي رژيم صهيونيستي در نوار غزه، انتفاضه سوم عليه اشغالگران را خواستار شد.

خالد مشعل تاكيد كرد: غزه و كرانه باختري جبروت اسراييل را خواهند شكست.

وي عنوان داشت: جنبش حماس از ملت و سرزمين فلسطين دفاع خواهد كرد و به مقاومت در برابر دشمن اسراييلي ادامه خواهد داد.

وي در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني الجزيره تاكيد كرد: سلاح دشمن در برابر صخره‌ي عظيم مقاومت ملت فلسطين نابود خواهد شد.

مشعل همچنين عنوان داشت: جنايت بزدلانه‌ي اسراييل عليه فلسطينيان در نوار غزه با هدف ممانعت از پايبندي‌ آنها به تحقق حقوق‌شان و صرف‌نظر كردن از بيت‌المقدس، حق بازگشت آوارگان فلسطيني و پذيرش شهرك‌سازي‌هاي اسراييل است.

معاون رييس دفتر سياسي جنبش حماس نيز جنبش فتح و برخي از كشورهاي عرب را به همكاري با صهيونيست‌ها در مورد حمله وحشيانه به نوارغزه متهم كرد.

با اين حال رييس تشكيلات خودگردان به شدت تجاوزات به نوارغزه را محكوم كرد و خواستار توقف فوري آن شد .

محمد مهدي عاكف، دبيركل جماعت اخوان المسلين نيز اظهار داشت: آنچه كه در نوار غزه مي‌گذرد با همكاري كامل حكام عرب و اسلامي و سازمان‌هاي بين المللي صورت گرفته است.

ابومرزوق در گفت‌وگو با شبكه الجزيره، مصر را متهم ساخت كه به طور غير مستقيم و با توجه به ادامه انسداد گذرگاه‌ها در اوضاع كنوني نوارغزه دست داشته است .

وي گفت: كشورهايي وجود دارند كه اسراييل را به ادامه جناياتش تشويق كرده‌اند و در انسداد معابر نيز مشاركت دارند.

ابومرزوق افزود: اين حمله كه به منظور هدف قرار دادن جنبش حماس و نابودي مقاومت فلسطين صورت گرفته است؛ هرگز نخواهد توانست اهدافش را محقق سازد. اسراييل بعد از شكست محاصره نوارغزه دست به چنين اقدام ددمنشانه‌اي زده است و بايد بداند كه اين بار نيز به خواسته‌هاي خود نخواهد رسيد و نخواهد توانست ملت فلسطين را به تسليم وادارد.

فوزي برهوم، سخنگوي حماس نيز اظهارداشت: آنچه كه در نوارغزه در جريان است به منظور نابودي حماس و مقاومت فلسطينيان صورت مي گيرد و كشورهاي عرب نيز با توجه به وخامت اوضاع سكوت اختيار كرده‌اند و از خود تحركي نشان نمي‌دهند.

برهوم اتحاديه اروپا را متهم كرد كه در اين حمله با اشغالگران همكاري كرده است و واشنگتن نيز با ارسال كمك هاي مالي و سلاح به اسراييل به حمايت بي چون و چرا از اين رژيم پرداخته است.

وي افزود: به اساس و شالوده و شاكله جنبش حماس و گردان‌هاي قسام و دولت منتخب فلسطين آسيبي نرسيده است و اين گردان‌ها و نيروهاي مقاومت اين حق را براي خود محفوظ مي دانند تا با هر وسيله ممكن به جنايات اين رژيم پاسخ بدهند .

از سوي ديگر خالد البطش، يكي از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز اظهار داشت: خشنونت افراطي و تجاوزات صهيونيست‌هاي اشغالگر نشان مي دهد كه آنها نمي خواهند دوباره در برابر مقاومت آنگونه كه در جنوب لبنان روي داد ، شكست بخورند.

وي خواستار عدم توقف شليك موشك به سوي صهيونيست‌ها شد.

محكوميت‌ها جهاني

در اين ميان وزيران خارجه اتحاديه عرب نشست اضطراري‌شان را كه قرار بود امروز در قاهره براي بررسي اوضاع بحران زده غزه برگزار شود، به دليل مشغله‌ي زياد (!) به روز چهارشنبه موكول كردند.

اين در حالي است كه شوراي امنيت نيز در پايان جلسه‌ي اضطراري كه به درخواست ليبي و براي بررسي اوضاع غزه تشكيل شد، با صدور بيانيه‌اي غيرالزام آور و بدون اشاره به نام رژيم صهيونيستي، توقف فوري حملات و خشونت را در نوار غزه خواستار شد.

عمرو موسي دبير كل اتحاديه عرب نيز در يك كنفرانس خبري اظهار داشت: نشست فوق‌العاده‌ي وزيران خارجه‌ي اين اتحاديه كه قرار بود امروز در قاهره برگزار شود، به دليل مشغوليت وزيران عرب به روز چهارشنبه موكول شد.

وي تاكيد كرد: شرايط موجود به شدت ما را نگران كرده است، اما ما هرگز سكوت نخواهيم كرد و همچنان اوضاع غزه را پيگيري مي‌كنيم.

آيت‌الله العظمي سيدعلي سيستاني نيز حملات وحشيانه‌ي رژيم صهيونيستي به نوار غزه را محكوم كرد.

آيت‌الله سيستاني از جهان عرب و اسلام خواست به منظور پايان دادن به حملات اسراييل مواضع عملي اتخاذ كنند و تنها به محكوم كردن‌هاي لفظي اكتفا نكنند.

از سوي ديگر نمايندگان دائم اتحاديه عرب شنبه شب نشستي را در قاهره برگزار كردند كه طي اين نشست پيشنهاد قطر براي برگزاري نشست فوق‌العاده‌ي كشورهاي عربي جهت بررسي اوضاع بحران‌زده‌ي غزه مطرح شد و با موافقت بيش از 10 كشور عربي توافق شد كه اين نشست در روز جمعه برگزار شود.

نبيه بري رييس پارلمان لبنان اقدام فوري براي توقف حملات رژيم صهيونيستي به غزه را خواستار شد.

طاهر نونو سخنگوي دولت هنيه نيز بر عزم جنبش حماس در رويارويي با رژيم اشغالگر تاكيد كرد و واكنش گروه‌هاي فلسطيني به شكل انتفاضه‌اي جديد در قبال اشغالگران را خواستار شد.

نونو همچنين از كشورهاي عربي خواست تا موضعي عملي، جدي در قبال اين جنايات اتخاذ كنند.

بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد با صدور بيانيه‌اي نسبت به ريخته شدن خون صدها فلسطيني در نوار غزه به شدت ابراز نگراني كرد و توقف فوري حملات رژيم صهيونيستي به اين منطقه را خواستار شد.

وي تاكيد كرد: اسراييل بايد به تعهداتش در قبال قوانين بين‌المللي به ويژه قوانين حقوق بشر پايبند باشد و از به كارگيري زياد خشونت‌ كه به كشته شدن غير نظاميان منجر شود خودداري كند.

رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه نيز توقف حملات رژيم صهيونيستي به غزه را خواستار شده و اين حملات را به شدت محكوم كرد.

وي با اعلام كناره‌گيري كشورش از ميانجيگري بين سوريه و رژيم صهيونيستي در روند مذاكرات غير مستقيم صلح، حملات صهيونيست‌ها به غزه را ضربه‌اي بر روند صلح كشورهاي عربي و اين رژيم دانست.

عبدالله گل رييس جمهور تركيه نيز با ابراز نگراني نسبت به اوضاع بحران زده غزه، توقف اين حملات را خواستار شد.

اتحاديه‌هاي شغلي و سازمان‌هاي جامعه مدني تركيه نيز با محكوم كردن جنايت صهيونيست‌ها برپايي تظاهرات گسترده در اعتراض به جنايت وحشيانه رژيم صهيونيستي در نوار غزه را خواستار شدند.

شيخ حمد بن جاسم جبر آل ثاني نخست وزير قطر نيز ضمن محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين در غزه، با خانواده شهدا و مجروحان اين جنايت هولناك ابراز همدردي كرد.

وي هم چنين توقف هر چه سريعتر حملات رژيم صهيونيستي به غزه و لغو محاصره اين منطقه را خواستار شد.

شيخ محمد صباح السالم الصباح وزير خارجه كويت نيز ضمن محكوم كردن جنايات صهيونيست‌ها در غزه آمادگي كشورش را براي پذيرش‌ مجروحان فلسطيني و درمان آنها اعلام كرد.

وي از جامعه بين‌المللي خواست تا براي متوقف كردن جنايات وحشيانه اسراييل وارد عمل شود.

رييس پارلمان كويت نيز ضمن محكوم كردن اين حملات آن را كشتار گروهي عليه ملت محاصره شده غزه و نقض آشكار قوانين بين‌المللي و ارزشهاي اخلاقي و انساني دانست.

ملك عبدالله دوم پادشاه اردن نيز با محكوم كردن جنايت صهيونيست‌ها توقف حملات به غزه را خواستار شد.

وي هم چنين از جامعه بين‌المللي خواست تا با احساس مسووليت‌ قانوني و اخلاقي بيشتر در قبال ملت فلسطين و اعمال فشار عليه رژيم صهيونيستي اين رژيم را وادار به توقف عمليات نظامي عليه غزه كند.

پارلمان اردن نيز با جنايتكارانه توصيف كردن حملات رژيم صهيونيستي، مداخله فوري جامعه بين‌المللي را خواستار شد.

هيات وكلاي اردن نيز از گروه‌هاي مردمي اين كشور خواست تا با برپايي تظاهرات‌هاي گسترده در اين كشور كشتار گروهي فلسطينيان در غزه را محكوم كند.

معمر قذافي رهبر ليبي نيز اتخاذ موضعي جدي در برابر حملات ويرانگر رژيم صهيونيستي به نوار غزه را خواستار شد.

وي هم چنين در تماس تلفني با رهبران عرب از آنها خواست تا موضعي متحد در برابر اين جنايات اتخاذ كنند.

وزارت امور خارجه ليبي نيز ضمن محكوم كردن جنايات اشغالگران عليه مردم بيگناه غزه موضع جدي كشورهاي عربي براي متوقف ساختن اين جنايت را خواستار شد.

حمد الراشدي وزير اطلاع رساني عمان نيز در يك كنفرانس خبري از جامعه بين‌المللي خواست تا با اعمال فشار عليه رژيم صهيونيستي اين رژيم را وادار به توقف حملاتشان كنند.

علي دباغ سخنگوي دولت عراق نيز با صدور بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن حملات نيروهاي اشغالگر به غزه توقف اين حملات و حمايت از جان غير نظاميان فلسطيني را خواستار شد و بر ضرورت اجتناب از سياست محاصره گروهي ملت فلسطين تاكيد كرد.

سخنگوي دولت عراق از جامعه بين‌المللي خواست تا ضمن احساس مسووليت هر چه بيشتر مواضعي جدي در برابر اين حملات اتخاذ كند.

هوشيار زيباري وزير امور خارجه عراق نيز ضمن محكوم كردن اين جنايت گفت: اين حملات اقدامي خطرناك از سوي اسراييل عليه ملت محاصره‌ شده‌ي غزه بود.

وي با درخواست توقف حملات صهيونيست‌ها به غزه همبستگي و همدردي ملت و دولت عراق را با خانواده‌هاي شهيدان و مجروحان اين حملات اعلام كرد.

دولت بحرين نيز با صدور بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن جنايات صهيونيست‌ها در نوار غزه مداخله جامعه بين‌المللي براي پايان دادن به كشتار مردم بيگناه فلسطين را خواستار شد.

در اين بيانيه تاكيد شده كه رژيم صهيونيستي مسوول شهادت و زخمي شدن صدها بيگناه فلسطيني است.

دولت مراكش و تونس نيز در بيانيه‌هايي جداگانه ضمن محكوم كردن حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه موضع‌گيري جدي و فوري جامعه بين‌المللي در توقف اين حملات و حمايت از ملت فلسطين را خواستار شدند.

ميشل سليمان رييس جمهور لبنان نيز با محكوم كردن اين جنايات موضع متحد كشورهاي عربي در قبال رژيم صهيونيستي را خواستار شد.

گوردون براون نخست وزير انگليس نيز ضمن ابراز نگراني شديد نسبت به حملات هوايي رژيم صهيونيستي به غزه از اين رژيم خواست تا خويشتن داري كند.

وي اين حملات را موجب از بين بردن روند مذاكرات صلح فلسطين و اسراييل دانست و بر ضرورت تلاش جهت حل و فصل مساله فلسطين طي سال آينده ميلادي تاكيد كرد.

يك مقام مسوول در دولت يمن نيز سكوت جامعه بين‌المللي در برابر محاصره نوار غزه را غير قابل توجيه دانست و از شوراي امنيت خواست تا هر چه سريعتر براي متوقف ساختن اين جنايت وحشيانه كه مغاير با تمامي ارزشها و پيمان‌هاي بين‌المللي است وارد عمل شود.

اين مقام يمني هم چنين ارجاع عاملان اين جنايت به دادگاه عدالت بين‌المللي به عنوان جنايتكاران جنگي را خواستار شد.

عبدالرحمن بن حمد العطيه دبيركل شوراي همكاري خليج فارس نيز در گفت‌وگو با شبكه الجزيره ضمن محكوم كردن جنايت رژيم صهيونيستي عليه ملت محاصره شده غزه عنوان داشت: ما در شوراي همكاري خليج فارس جانبداري خود را از ملت فلسطين در رويارويي با جنايات اسراييل اعلام مي‌كنيم.

وي از جامعه بين‌المللي خواست تا هر چه سريعتر براي پايان دادن به حملات اسراييل به غزه و حمايت فلسطينيان وارد عمل شود.

محمد جاسم صقر رييس پارلمان عربي نيز با محكوم كردن جنايات رژيم اشغالگر عليه ملت فلسطين تاكيد كرد: اين حملات نشان داد كه دشمن صهيونيستي هيچ گونه ارزشي براي قطعنامه‌هاي بين‌المللي قائل نيست و در راستاي تشكيل كشور مستقل فلسطين تلاش نمي‌كند.

رييس پارلمان عربي هم چنين از اعضاي اين پارلمان خواست تا نشست فوق‌العاده‌اي را در مقر اتحاديه عرب در قاهره براي پيگيري اوضاع بحران زده غزه برگزار كنند.

حارث الضاري دبيركل هيات علماي مسلمين عراق نيز با محكوم كردن جنايات صهيونيست‌ها در غزه تاكيد كرد: اسراييل با جنايات عليه مردم فلسطين سعي دارد تا بحران‌هاي داخلي‌اش را به خارج صادر كند.

وي عنوان داشت: اسراييل به دنبال كشتار جمعي فلسطينيان و سركوب مقاومت است.

معاون وزير امور خارجه نروژ نيز با محكوم كردن اقدامات اسراييل در نوار غزه از ارتش رژيم اشغالگر خواست تا به حملاتش پايان دهد.

وي عنوان داشت: استفاده‌ي زياد از قدرت توسط ارتش اسراييل قابل قبول نيست و ساكنان غزه در شرايطي بسيار سخت و نامساعد بسر مي‌برند.

هوگو چاوز رييس جمهور ونزوئلا نيز ضمن محكوم كردن حملات رژيم صهيونيستي، اين اقدام را جنايت‌آميز خواند.

وي اظهار داشت كه آمريكا تنها دولتي است كه از اين حملات اسراييل حمايت مي‌كند.

اين در حالي است كه دولت آمريكا در واكنش به حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه تنها از اين رژيم خواست تا در حملاتش از كشتن غير نظاميان خودداري كند.

كاخ سفيد هيچ اشاره‌اي به ضرورت توقف حملات هوايي رژيم صهيونيستي به نوار غزه نكرد.

كاندوليزا رايس وزير امور خارجه‌ي آمريكا نيز مدعي شد: جنبش حماس مسوول بحران كنوني غزه است.

وي ادعا كرد: عدم توقف حملات موشكي حماس موجب تشديد خشونت در غزه شد.

يكي از مشاوران باراك اوباما رييس جمهور منتخب آمريكا نيز گفت كه وي اوضاع غزه را زير نظر دارد و با رايس در اين زمينه گفت‌وگو كرده است.

عمرالبشير رييس جمهور سودان نيز با محكوم كردن اين جنايت هدف از اقدام صهيونيست‌ها را تلاش براي سركوب مقاومت فلسطين دانست.

تظاهرات جهاني عليه جنايات صهيونيست‌ها

هم‌زمان تعداد زيادي از پايتخت‌هاي كشورهاي عربي و نيز اروپايي شاهد تظاهرات اعتراض آميز مسلمانان به اين حملات بود.

مردم خارطوم پايتخت سودان با برپايي تظاهراتي گسترده‌ حملات صهيونيست‌ها به غزه را محكوم كردند و اتخاذ موضع متحد كشورهاي عربي در قبال اين جنايات را خواستار شدند.

مردم بغداد نيز با انجام تظاهراتي گسترده حملات صهيونيست‌ها را محكوم كردند.

مراكش نيز با برپايي تظاهراتي گسترده جنايات اشغالگران به غزه را محكوم كردند.

بيش از 2000 تن از اقليت‌هاي عرب و ديگر مليت‌ها در برلين نيز با تجمع مقابل سفارت آمريكا در اين شهر حملات رژيم صهيونيستي را محكوم كردند.

تظاهر كنندگان با سردادن شعارهايي، كشتار كودكان زنان و مردم بيگناه فلسطين را محكوم نموده و از دولت آلمان خواستند تا موضعي جدي در قبال اين موضوع اتخاذ كند.

تركيه، مصر، اردن، سوريه و لبنان نيز شاهد تظاهرات‌هاي مشابه در محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي در غزه بود.

مردم هلند نيز با برپايي تظاهرات‌هايي در شهر آمستردام، جنايات صهيونيست‌ها را محكوم نموده و توقف حملات به اين منطقه را خواستار شدند.

دهها هزار يمني نيز در محكوميت حملات اسراييل به نوار غزه، در ورزشگاه بزرگ صنعا دست به تظاهرات زده و خواستار پايان حملات اسراييل شدند.

همچنين انجمن‌هاي دانشجويي يمن نيز دست به تظاهرات زدند و علاوه بر صنعا ديگر استان‌هاي يمن نيز در اعلام همبستگي با قربانيان و خانواده‌هاي آنها در نوار غزه دست به تظاهرات زدند.

خبرنگار الجزيره در منطقه العريش گذرگاه مصر اعلام كرد كه مقامات مصري اجازه ورود 8 پزشك مصري را براي مداواي زخمي شدگان به نوار غزه داده‌اند و در عين حال هواپيماهاي قطري حامل كمك‌هاي فوري به نوار غزه وارد فرودگاه‌ العريش شدند.

هم‌چنين شنبه شب حدود 200 اسراييلي در تل‌آويو در محكوميت حملات اسراييل دست به تظاهرات زدند و خواستار برقراري صلح شدند.

اين خبرنگار اعلام كرد، اسراييلي‌هاي ساكن در 20 كيلومتري مرزهاي نوار غزه در پناهگاه‌ها جا داده شده و نظاميان اسراييلي به آنها هشدار دادند كه از مقرهاي خود خارج نشوند.

ساكنان كرانه باختري و تمام شهرها و روستاهاي اين منطقه به منظور عزاداري براي شهيدان حملات اسراييل دست به اعتصاب زده‌اند و پيش‌بيني مي‌شود طي ساعات آينده تظاهراتي در مناطق مختلف كرانه باختري و داخل بيت‌المقدس برگزار شود.

هم‌چنين مجلس اعلاي اسلامي عراق كشتار وحشيانه‌ي رژيم صهيونيستي در نوار غزه را محكوم كرد.

مجلس اعلاي اسلامي عراق در بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن حملات وحشيانه‌ي رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه اعلام كرد: اين حملات هوايي وحشيانه موجب كشتاري خونبار كه صدها قرباني داشته شده است.

همچنين دولت هنيه سه روز اعضاي عمومي در سراسر نوار غزه اعلام كرد.

در بيانيه‌ي دولت حماس اين اعضاي عمومي از امروز به مدت سه روز اعلام شده است.

براساس اين بيانيه‌، اين هشدار صراحتا ضربه‌اي به روحيه‌ي ملت فلسطين بوده اما هرگز اراده‌ي ملت فلسطين را نابود نكرده و همواره ملت فلسطين در مقاومت پايدار خواهند بود.

علامه محمد حسين فضل‌الله نيز تاكيد كرد: جنايت‌هايي كه اسراييل امروز در نوار غزه صورت مي‌دهد با موافقت مقام‌هاي عالي‌رتبه بين‌المللي با هدف تسليم ساختن ملت فلسطين در برابر طرح و نقشه‌هاي اسراييلي و پايان مساله فلسطين به طور كامل صورت مي‌گيرد.

اين مرجع تقليد شيعيان لبنان،گفت: دشمن آزادانه دست به اقدامات خصمانه عليه ملت فلسطين مي‌زند. هم‌چنين در لبنان نيز در اقدامات خصمانه‌اش آزاد است چرا كه نيروهاي يونيفل نيز در برابر نقض حريم هوايي و تجاوزات اسراييل سكوت اختيار كرده‌اند و سازمان ملل و فرستادگان آن نيز اين مساله را به طور جدي دنبال نمي‌كنند.

دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز تاكيد كرد كه رژيم صهيونيستي پاسخ جنايت‌هايش را در نوار غزه دريافت خواهد كرد.

عبدالله شلح دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين، اظهار داشت: اين اقدام ددمنشانه‌ يك ديرياسين جديد بود؛ فرماندهان رژيم صهيونيستي ثابت كردند كه مي‌توانند هر روز كه بخواهند، كشتارهايي را انجام دهند. اما فرق ديرياسين ديروز و امروز اين است كه در ديرياسين اول، ارتش‌هاي عربي در كنار فلسطينيان مبارزه مي‌كردند، اما كشتار ديرياسن امروز در حالي انجام مي‌شود كه پرچم اسراييل در آسمان برخي از كشورهاي عربي به اهتزاز درمي‌آيد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن