تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815620970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتباري براي فنس كشي زيستگاه گوزن زرد در كازرون فارس اختصاص نيافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اعتباري براي فنس كشي زيستگاه گوزن زرد در كازرون فارس اختصاص نيافت
شيراز-مدير كل محيط زيست استان فارس با بيان اينكه طرح توسعه زيستگاه گوزن زرد در سه مرحله گفت: مبلغ پنج ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده براي مرحله اول به تهران اعلام شده ولي تاكنون اعتباري تخصيص نيافته است.


حسام حسيني، روزشنبه دربازديد مشاور سازمان حفاظت محيط زيست كشور از طرح نگهداري گوزن زرد در ميان كتل و منطقه حفاظت شده پريشان شهرستان كازرون، درگفت و گوبا خبرنگار ايرنا افزود:با توجه به اينكه به دلايل مختلف نسل گوزن زرددر حال انقراض بود، دولت هاي قبل و دولت نهم تصميم گرفتند در بعضي از نقاط جنگلي كشور، گوزن زرد پرورش دهند كه يكي از مناطق در نظر گرفته شده ميان كتل كازرون است.
وي اظهار داشت: با توجه به اينكه 150 هكتار از جنگل هاي ميان كتل فنس كشي شده است و 53 راس گوزن زرد درمنطقه نگهداري مي شود، طرح توسعه زيستگاه گوزن زرد در سه مرجله اجرا مي شود.
حسيني ادامه داد: در مرحله ي اول 150 هكتار به 400 هكتار، در مرحله ي دوم به 700 هكتار و در مرحله ي سوم از فنس كشي صرف نظر مي شود تا بتوانيم از گوزن ها در يك محدوده آزاد جنگلي نگهداري كنيم.
مدير كل محيط زيست استان فارس همچنين با بيان اينكه درياچه پريشان يكي از تالاب هاي بين المللي است، افزود: با توجه به اينكه سالانه تعداد زيادي پرنده از نقاط مختلف به اين زيستگاه مهاجرت مي كنند و منطقه خوبي براي زاد و ولد پرندگان مهاجر است بايد از اين منطقه به خوبي حافظت شود.
حسيني ادامه داد: به دليل خشكسالي بخش بزرگي از اين درياچه خشك شده كه اميدواريم با بارندگي در سال زراعي جاري اين موضوع جبران شود.
همچنين در جلسه اي با حضور مدير كل محيط زيست استان فارس ، مشاور سازمان حفاظت محيط زيست و منصور صالح پور، فرماندار كازرون، مسايل مختلف زيست محيطي شهرستان كازرون بررسي شد.
حسام حسيني در اين جلسه با بيان اينكه زمين مورد نياز در كازرون وجود دارد، افزود: بزودي با تامين اعتبار عمليات احداث مركز مطالعات زيست محيطي شامل مهمانسرا، كتابخانه، موزه و مركز مطالعه آغاز خواهد شد.
فرماندار كازرون هم در مورد پيگيري و تامين اعتبار اين طرح قول مساعد داد.
گوزن زرد به زير راسته نشخواركنندگان و تيره گوزن ها تعلق دارد.
گوزني است با اندازه متوسط كه بلندي قامتش در قسمت شانه 95 تا 110 سانتيمتر و طول بدن در حدود 240 سانتيمتر و طول دم با موهاي انتهايي د رحدود 30 سانتيمتر است. گوش ها بلند هستند ولي نوك آنها زياد تيز نيست ولبه جلويي قسمت پايين گوش داراي حاشيه‌اي از مو است. پوزه برهنه و چروكدار و تيره رنگ است. سم ها تيره رنگ و باريك و بلند هستند. رنگ زمينه بدن قهوه‌اي آهويي است.گوزن زرد در ايران در جنگلهاي نواحي گرم جنوب غربي ايران زندگي مي‌كند. روزها در انبوه درختان جنگل پنهان مي‌مانند و فقط صبح زود و هنگام غروب در حاشيه جنگل ظاهر مي‌شوند.ازگياهان جنگلي و جوانه درختها تغذيه مي‌كنند. در ماه اول بهار بچه به دنيا مي‌آورند. تعداد بچه‌ها يك يا دو تا است. بچه ها در داخل جنگل در جاي كاملا محفوظ زاييده مي‌شوند و در دو هفته اول در همانجا باقي مي‌مانند. در نر شاخ تا اواسط زمستان مي‌افتد و به جاي آن شاخ تازهاي روييده مي‌شود و تا تابستان شاخ ها رشد مي كند و از پوسته خارجي تميز داده مي‌شود.
كازرون در 160 كيلومتري غرب شيراز واقع شده است.ك/3
/7372/7380 / 675

7380
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن