تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820294758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تغيير مسير خطوط لوله انتقال نفت ري-قوچك و ري - كن


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تغيير مسير خطوط لوله انتقال نفت ري-قوچك و ري - كن
اقتصاد. نفت. فرآورده‌هاي نفتي
مدير عامل شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران از تغيير مسير خطوط لوله ري - قوچك ( انبار شمال شرق ) و ري - كن (انبار شمال غرب ) ، خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا ، حسين ايزدي روز شنبه در جمع خبرنگاران ، با بيان آنكه خطوط لوله اين مسير در گذشته از ايمني مناسبي برخودار بوده است ، افزود: اما از آنجايي كه ميزان ساخت و ساز در مسير خطوط لوله اين مناطق بسيار زياد بوده ، مشكلاتي براي اين خطوط ايجاد و ايمني آنها كاهش يافته است .

وي با ابراز نگراني از مشكلات ايجاد شده براي اين خطوط ، گفت: با وجودي كه پروژه‌هاي جديدي براي رفع اين مشكل در حال اجرا مي‌باشد ، اما هنوز كار اجرايي آنها به پايان نرسيده است .

ايزدي در ادامه تصريح كرد: پروژه خط لوله ري - قوچك ‪ ۸۰‬درصد و پروژه خط لوله انتقال نفت ري - كن ‪ ۷۰‬در صد پيشرفت فيزيكي داشته است ، اما ادامه اجراي اين خطوط لوله با مشكلاتي مواجه شده است.

مدير عامل شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران اظهار داشت: پرونده رسيدگي به اين خطوط لوله در زمان حاضر در شواري عالي امنيت ملي در دست بررسي است .

وي تصريح كرد: براي جلوگيري از بروز مشكل در اين زمينه اطلاع رساني مناسب به صاحبان خانه‌هاي اطراف اين خطوط لوله انجام شده است .

اين مقام مسئول ادامه داد: خطوط جديد در مسيرهاي جديد در حال احداث است و بزودي نيز با رفع مشكل به مرحله بهره برداري خواهند رسيد.

وي در خصوص وضعيت سوخت رساني در زمستان سال جاري نيز گفت: پيش بيني‌هاي لازم براي سوخت رساني سال جاري انجام شده و امادگي‌هاي مناسبي نيز در اين زمينه وجود دارد.

ايزدي با اشاره به كمبود گاز در كشور نيز گفت: ميزان مصرف گاز در كشور در فصل زمستان افزايش مي‌يابد و اين امر سبب مي‌شود تا اولويت با سوخت خانگي و مصرف سوخت مايع باشد.

وي در ادامه در خصوص فعاليت‌هاي شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران نيز گفت: اين شركت ارتباط توليد نفت خام از مبادي توليد و فرآورده‌ها از پالايشگاه‌ها با انبارها را انجام مي‌دهد.

اين مقام مسئول گفت: ‪ ۱۴‬هزار كيلومتر خط لوله و ‪ ۱۷۰‬مركز انتقال نفت در زمان حاضر در كشور وجود دارد كه كار انتقال نفت را در سراسر ايران انجام مي‌دهند.

وي تصريح كرد: فعاليت اين شركت براي انتقال نفت خام و فرآورده‌ها همانند سيستم گردش خون در بدن است .

ايزدي سپس وابستگي صنعت نفت به مخابرات را از ديگر فعاليت‌هاي اين شركت نام برد و افزود: محور فعاليت‌هاي اين شركت عملياتي و مرتبط با مخابرات است.

مديرعامل شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران ، اجراي پروژه‌هاي ترميم خطوط لوله و تعريف پروژه‌هاي جديد با بهره‌گيري از فناوري‌هاي روز را از برنامه‌هاي اين شركت عنوان كردو گفت: لوله‌گذاري در مسير رودخانه‌ها از مشكلات موجود است كه راهكارهاي مناسبي براي رفع اين مشكل اتخاذ شده است .

به نحوي كه لوله‌ها بدون حفاري از رودخانه‌ها عبور خواهند كرد .

وي از ايجاد امكانات مانيتورينگ خطوط لوله نفت خام خبر داد و گفت: از اين طريق امكان مانور در نقاط كم مصرف و پر مصرف ايجاد خواهد شد.

مدير عامل شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران از امكان انتقال ‪۱/۱‬ ميليون بشكه نفت خام در روز خبر داد و گفت: امكان انتقال يك ميليون و ‪۲۰۰‬ هزار بشكه فرآورده‌هاي نفتي در روز در زمان پيك مصرف وجود دارد.

وي در ادامه در خصوص پروژه‌هاي جديد نيز گفت: بر اساس برنامه ريزي انجام شده قرار است ‪ ۱۰‬نيروگاه به خطوط لوله متصل شوند كه از اين ميزان پنج نيروگاه با ظرفيت ‪ ۲۰‬ميليون ليتر به خطوط و پست انتقال متصل شده است و پيش بيني مي‌شود با اتصال بقيه نيروگاه‌ها اين رقم به ‪ ۴۰‬ميليون ليتر در روز افزايش يابد.

ايزدي در خصوص كاهش قيمت نفت و تاثير اين امر بر اجراي پروژه‌ها و خطوط انتقال نفت گفت : پروژه‌هاي اين شركت چندان تاثير پذيري از نوسان‌هاي قيمت نفت ندارند .

به گفته وي، نيروگاه‌هاي اروميه ، دماوند، شهيد رجايي ( قزوين ) ، گيلان و اردبيل از نيروگا
ه‌هاي متصل شده به خطوط لوله هستند و نيروگاه‌هاي كرج ، نيشابور ، بندر عباس و آبادان نيز بزودي و نيروگاه سنندج نيز در اوايل سال آينده به خطوط لوله اين شركت متصل خواهند شد.

وي سپس از پياده‌سازي شبكه انتقال اطلاعات در شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران خبر داد و گفت: اين شبكه كه داراي سيستم‌هاي جديد و نوين مي باشد ، بزودي بهره برداري مي‌شود .

ايزدي در خصوص ترميم خطوط لوله نيز گفت: چهار هزار كيلومتر خط لوله تاكنون در سراسر
كشور ترميم شده و قرار است هر سه سال يكبار اين امر تكرار شود تا خوردگي جديدي ايجاد نشود .

اين مقام مسئول در خصوص ظرفيت خطوط لوله براي واردات فراورده نيز گفت : خطوط اختصاصي براي واردات وجود ندارد ، اما براي واردات از ظرفيت خط لوله بندر عباس - رفنسجان كه حدود ‪ ۳۰۰‬هزار بشكه در روز است ، بهره‌گيري مي‌شود.

وي در پايان گفت: خطوط لوله اين شركت سال گذشته معادل ‪ ۱۲۰‬ميليارد ليتر نفت و فراورده‌هاي نفتي را انتقال دادند و امسال نيز آماده انتقال اين ميزان نفت و فراورده نفتي هستيم .
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن