تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814977841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيكان، قهرمان نيم فصل ليگ برتر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پيكان، قهرمان نيم فصل ليگ برتر
واليبال- گروه‌ ورزشي:
روياي قهرماني نيم فصل سايپا به عنوان يكي از رقيبان اصلي پيكان در چند سال اخير درست در نقطه پاياني بازي‌هاي دور رفت ليگ‌برتر واليبال ايران رنگ باخت تا نارنجي‌پوشان پايتخت همچنان تنها به عنوان حريف جدي پرافتخارترين تيم باشگاهي ايران و آسيا باقي بمانند.

سايپا در روزي كه در جدال مستقيم با پيكان مي‌توانست با كسب برتري با تحميل دومين شكست تيم مدافع عنوان قهرماني به طلسم ناكامي‌هاي چندين ساله‌اش در رسيدن به جام قهرماني ايران پايان دهد، مغلوب تجربه بيشتر تيم بيروني حريف شد و در عين ناباوري تن به شكست دور از انتظار 3 بر صفر داد.

اين نتيجه ناباورانه حتي براي پيكان و كارخانه هم باور‌كردني نبود تا جايي كه سرمربي با تجربه پيكاني‌ها در پايان بازي گفت: «اگر پيكان مقابل بيم مازندران شكست نمي‌خورد، شايد امروز ما به جاي سايپا بازنده اين ميدان مي‌شديم.»

واقعيت اين است كه بازيكنان پيكان انگيزه‌هاي بالايي براي جبران شكست هفته پيش مقابل بيم و پيروزي در برابر حريف هميشگي چند سال اخيرشان داشته‌اند و هنگامي كه سايپا در ست اول در بازي برابر در امتيازات پاياني كم آورد و21 بر 25 بازنده شد، در ست‌هاي بعدي بازيكنانش كاملا تمركزشان بر بازي را از دست داده و به لحاظ روحي و رواني به يك تيم معمولي مبدل شدند.

بالا گرفتن اشتباهات فردي نزد بازيكنان سايپا بهترين فرصت را براي بازيكنان با‌تجربه پيكان خصوصا اميرحسيني، بازيساز سابق تيم‌ملي مهيا كرد كه در رقابت با همتاي فعلي ملي‌پوشش سعيد معروف اثبات كند، توانمندي‌هايش قابل فراموشي نيست.

در اين ميدان امير حسيني تنها نبود و پيمان اكبري هم به عنوان كاپيتان سابق تيم‌ملي در اعتراض به بركناري اش از تيم‌ملي در آستانه مسابقات جام كنفدراسيون آسيا درخششي همانند دوران اوج بازيگري‌اش داشت. محمد موسوي و عليرضا نادي به عنوان دو سرعتي‌زن اصلي‌ تيم‌ملي نيز در پيروزي قاطع پيكان در ست‌هاي دوم و سوم با نتايج 25 بر 17 و 25 بر 23 و آشفتگي دفاع حريف بيشترين نقش‌آفريني را ايفا كردند.

جلسه هم انديشي واليبال

درحالي كه حسين معدني سرمربي تيم‌ملي به دنبال راهي براي گفت‌وگو با پيشكسوتان، مسئولان واليبال و كارشناسان به‌خاطر بازگرداندن دوباره اميرحسيني به تيم‌ملي و استفاده توامان از او و سعيد معروف است، كارخانه سرمربي سابق تيم‌ملي بزرگسالان و فعلي تيم جوانان و پيكان با استقبال از اين موضوع به همشهري گفت: «اين حركت بدون ترديد با پشتيباني‌هاي لازم مي‌تواند مسير واليبال ايران را در جاده مسابقات مقدماتي قهرماني جهان هموارتر كند و هم من و هم جامعه واليبال اين اقدام سرمربي تيم‌ملي را به‌فال نيك مي‌گيريم.»

فريد صائبي، سرمربي سايپا نيز در پايان بازي با پيكان با تحسين برد تيم حريف گفت: «اين پيروزي شايسته بازيكنان و كادر فني پيكان بود و آنان در همه زمينه‌ها بر تيم ما برتري داشتند.»

برقي و حيدري، گزينه هاي احتمالي پتروشيمي

در حالي دور رفت ليگ‌برتر واليبال با انجام تنها بازي معوقه از هفته دوم بين برق كرمان و ارتعاشات صنعتي فردا به پايان مي‌رسد كه در هفته پاياني نيم‌فصل، پتروشيمي پس از اخراج يوتسا ست‌كوويچ با هدايت محمدرضا دامغاني در تهران 3 بر صفر مقابل ارتعاشات صنعتي پيروز شد.

از عباس برقي و اميرحسين حيدري به عنوان جايگزينان احتمالي ست‌كوويچ نام برده مي‌شود. در بافق يزد بيم مازندران با برتري 3 بر يك برابر سنگ آهن به عنوان تيم سوم نيم‌فصل در نبرد قهرماني در كنار پيكان و سايپا باقي ماند.

در مشهد، بانك صادرات اين شهر در مصاف با فولاد اروميه 3 بر 2 بازنده شد و سقوطي 2 پله‌اي در جدول داشت.

در كرمان، جدال قعرنشينان جدول 3 بر صفر به سود شهرداري همدان شد تا برق فرصت طلايي براي رهايي از انتهاي جدول را به راحتي از دست دهد. در سيرجان دانشگاه آزاد اسلامي با برتري 3 بر صفر بر ميزبانش گل‌گهر غلبه كرد و پاديسان گنبد هم در خانه موفق به شكست 3 بر 2 داماش گيلان شد.
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن