تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815043788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موفقيت ها در زمينه پژوهش در حوزه شيلات هنوز نسبي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: موفقيت ها در زمينه پژوهش در حوزه شيلات هنوز نسبي است
رييس موسسه تحقيقات شيلات ايران گفت: موفقيت ها در زمينه پژوهش درحوزه شيلات هنوز نسبي است و براي رسيدن به اهداف بلند راه زيادي در پيش داريم.


عباسعلي مطلبي روز شنبه در مراسم تجليل از پژوهشگران برتر موسسه شيلات ايران افزود: تحقيقات بايد به گونه اي صورت گيرد كه هموار كننده مشكلات مسير توسعه در كشور باشد.
وي با اشاره به اينكه طرح هاي پژوهشي بايد كاربردي باشند اظهارداشت: طرح هايي از ارزش بالا برخوردارند كه مسير سرمايه گذاري را هموار كنند وباعث پايداري توسعه در كشور شوند.
اين كارشناس ادامه داد: از آنجا كه عرصه فعاليت موسسه تحقيقات شيلات ايران در راستاي حفظ محيط زيست و آبزيان است از اين رو اين موسسه بيشترين كارهاي تحقيقاتي را در اين عرصه در آبهاي كشور انجام داده و اين فعاليت ها همچنان ادامه دارد.
مطلبي با تاكيد بر وجود گونه هاي متعدد آبزيان در آبهاي كشور گفت: تحقيقات ميداني نشان مي دهد، در آبهاي درياي خزر و خليج فارس و درياي عمان به ترتيب حدود 180 و 400 گونه آبزي وجود دارد كه ارزش اقتصادي دارند.
وي ادامه داد: با وجود اين پهنه وسيع آبزيان در آبهاي كشور، مسووليت موسسه تحقيقات شيلات ايران براي حفظ و نگهداري آن سنگين تر مي شود ، از اين رو موسسه تحقيقات شيلات ايران برنامه هاي متعددي را دردست اجرا دارد.
رييس موسسه تحقيقات شيلات ايران با بيان اينكه ايجاد ايستگاه تحقيقاتي فناوري هاي نوين آبزي پروري و مطالعه برروي سيستم هاي بازگردش آب يكي از برنامه هاي اين موسسه است، گفت: مولد سازي ميگوي وانامي و ماهيان بومي به جهت توسعه و تنوع گونه هاي آبزيان پرورشي نيز از ديگر برنامه هاي موسسه تحقيقات شيلات ايران است كه حدود هزار و 700 هكتار از اراضي آبزي پروري كشور به اين امر اختصاص يافته است.
به گفته وي در گذشته مولد اين نوع ميگو از جزاير هاوايي در امريكا وارد كشور مي شد، اما امروز اين مولد بومي سازي شده است.
مطلبي مطالعات تغذيه اي آبزيان براي معرفي فرمول اقتصادي ، مطالعات مربوط به تنوع گونه اي آبزيان پرورشي (كپورهندي ، تيلاپيا، كفال ) ، مطالعات مربوط به بيوتكنيك پرورش ماهي سفيد ، آزاد درياي خزر و كپور دريايي در تاكيد بر حفظ گونه هاي ممتاز و حفظ ذخاير ژنتيكي كشور و مطالعات ماهيان زينتي و ايجاد پارك هاي آبزيان در استان هاي مختلف كشور را از ديگر برنامه هاي موسسه تحقيقات شيلات ايران در سال جاري عنوان كرد.
وي در ادامه در خصوص توليد غذاي آبزيان گفت: دراين راستا محققان اين موسسه موفق به توليد نوعي جلبك كه غذاي اصلي لارو ماهيان خاوياري است شدند.
به گفته مطلبي در گذشته بيومس جلبك از خارج وارد كشور مي شد، اما امروزه روزانه بيش از 15 تا 20 تن بيومس جلبك در كشورتوليد مي شود.
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن