تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806708593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا برخی وقت ها باید صدا را بالا برد!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: نمونه بارز این ماجرا ماجرای "فشار-انتصاب-استعفا"ی محمد شریف ملک زاده است. در این موضوع که الحمدالله ختم به خیر شد برخی نمایندگان از همان ابتدا با صدای بلند مقابل این انتصاب واکنش نشان دادند.
محسن مقدسی در الف نوشت:
در عالم سیاست برخی وقت ها باید داد زد. کسانی که کمتر فرصت می کنند رفتار قدرت طلبان را رصد کنند، معمولا در چنین شرایطی به داد زدن در زمین سیاست خرده می گیرند و همه را به آرامش دعوت می کنند. انتقاد این گروه ظاهر منطقی دارد. این دست افراد معتقدند که گرهی که به دست می توان باز کرد را به دندان نمی سپارند. همچنین معتقدند خلاف ادب است فریاد زدن و خلاف شئونات است تند رفتن. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که عده ای هم در عالم سیاست به داد زن حرفه ای تبدیل شده اند و باعث شدند که جامعه نیزبه هر صدای بلندی حساسیت پیدا کنند.
اما به این فهم در مواردی هزینه انتقاد با "لحن محافظه کارانه و مصلحت اندیشانه" کمتر از سکوت کردن نیست. و این در شرایطی است که سیاست در مدار عقلانیت نیست و عده ای گوش خود را گرفته اند و برخی هم خود را به ناشنوائی زده اند. در چنین شرایطی مراد از داد زدن رسیدن صدا به گوش مسئول یا سیاستمدار نیست بلکه در چنین شرایطی باید فریاد زد تا جامعه به هوش شود و مطالبه ملی شکل گیرد.
نمونه بارز این ماجرا ماجرای "فشار-انتصاب-استعفا"ی محمد شریف ملک زاده است. در این موضوع که الحمدالله ختم به خیر شد برخی نمایندگان از همان ابتدا با صدای بلند مقابل این انتصاب واکنش نشان دادند. نمایندگان مجلس به محض اطلاع از این موضوع وزیر را تهدید به استیضاح کردند و علیه ملک زاده صریحترین موضع را اتخاذ کردند. در این بین برخی دوستان گلایه داشتند که چرا این همه تندی و عصبیت. مگر نمی توان از راه های دیگری نیز با این موضوع برخورد کرد؟ مثلا چرا از دستگاه قضائی نمی خواهیم که به تخلفات وی رسیدگی کند و یا اینکه چرا از ابزار دعوت وزیر به کمسیون و یا پس از آن سوال، مخالفت خود را ابراز نکردند.
مجلسیان عزم کرده بودند که وزیر را استیضاح کنند و یکی از دلائل عدم رای اعتماد به سجادی و استقبال بسیار سرد از رئیس جمهور نیز هشدار به ماجرای ملک زاده بوده است.
اما نقش صدای بلند در این ماجرا چه بود؟
1- واکنش سیاسی افراد را باید در نسبت به آنچه اتفاق می افتد دید. اساسا اندازه واکنش را میزان خطای صورت گرفته نشان می دهد. در چنین شرایطی اگر متناسب با آنچه رخ داده واکنش صورت نگیرد، در خطای انجام شده سهیم شده ایم. لحن و صوت انتقاد حاکی از ابعاد فساد دارد. طبیعی است که نباید به انتصاب یک استاندار مجیز گو به ریاست یک سازمان به اندازه انتصاب یک متهم به فساد در یک پست کلیدی با ماموریت های خاص واکنش نشان داد.
واکنش افراد میزان خطای صورت گرفته را نشان می دهد که این واکنش فارغ از اثر مقطعی خود در تاریخ ثبت خواهد شد و حتما آیندگان درباره مواضع افراد در قبال این تخلف به ارزیابی خواهند نشست. در ماجرای اخیر ماجرا را باید اینگونه دید. در شرایطی که رسانه ها در چند ماه گذشته اسناد قابل توجهی از فساد یک مقام سیاسی را منتشر کرده اند ، وی در شرایطی کاملا غیر طبیعی و با فشار شخص رئیس جمهور و در کلیدی ترین و پر مناقشه ترین پست سیاسی به کار گرفته می شود.
این انتصاب چند پیام داشت.اول دهن کجی به دستگاه قضائی و همه کسانی است که علیه فساد این شخص کار و روشنگری کردند. دوم به سخره گرفتن شعار مبارزه با فساد در دولت است. و سوم نیز احیای جریان انحرافی در وزارت خارجه و نفوذ جریان موازی سیاست خارجه در این وزارت خانه بود. ونهایتا تصویری از وزیر را نشان می داد که همانطور که پیش بینی می شد برای "بله قربان گوئی گزینش شده "است.
2- در ماجرای اخیر برخی مدعی بودند که چرا نمایندگان مجلس از روش های مسالمت امیزتری برای مخالفت با این تصمیم رئیس جمهور استفاده نمی کنند؟ و این حرف درست که استیضاح وزیر در این شرایط حتما برای نظام هزنیه خواهد داشت.
در این رابطه باید به ماموریت ملک زاده در این سمت توجه کرد و اینکه وی با چه هدفی انتخاب شده است و قرا است کدام پروژه را جلو ببرد. ماموریت ملک زاده در وزارت خارجه نشان می داد که هرگونه فوت وقت برای مقابله با این انتصاب مساله برانگیز، اگر خیانت نباشد، سهو جبران ناپذیری است.
به این ترتیب نمایندگان مجلس چاره ای نداشتند که برای مخالفت با این انتصاب مشکوک از همه ابزارهای قانونی خود استفاده کنند هر چند که ظاهرا هزینه دار باشد.
به تعبیری تعلل نمایندگان و یا انتقاد کردن با لحن و صدای بی رمق این حساسیت را ایجاد نمی کرد و ملک زاده نیز استعفا نمی داد و در آرامش تمام ماموریت ها خود را پیش می برد و معلوم نبود که دستگاه قضائی نیز جسارت پیدا کند و اقدام به بازداشتش نماید و چه بسا که سرنوشت وی نیز به پرونده رحیمی و مرتضوی و بقائی و غیره پیوند می خورد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن