تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804700536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طيب : ابلاغ بازنشستگي من غير قانوني است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: طيب : ابلاغ بازنشستگي من غير قانوني است
عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي ابلاغ بازنشستگي خود را كه از سوي حجت الاسلام صدرالدين شريعتي رئيس دانشگاه علامه طباطبايي صادر شده غير قانوني خواند.

به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر مهدي طيب عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي با ارسال توضيحاتي به خبرگزاري مهر پيرامون اظهارات حجت الاسلام صدرالدين شريعتي رئيس دانشگاه علامه طباطبايي اين سخنان را غير قانوني دانسته كه مشروح اين توضيحات بدين شرح است.

1- دانشگاه علامه در ابلاغ بازنشستگي اينجانب به ماده 103 قانون خدمات كشوري استناد كرده و بدون درخواست اينجانب مرا بازنشسته كرده است در حالي كه به صراحت ماده مزبور بازنشسته كردن كاركنان شاغل در مشاغل تخصصي كه شرط انتصاب در آنها تحصيلات كارشناسي ارشد و بالاتر است منوط به داشتن 35 سال سابقه مي باشد. با توجه به اينكه از يكسو شرط انتصاب در مشاغل اعضاي هيئت علمي دانشگاهها (مربي و بالاتر) داشتن تحصيلات كارشناسي ارشد و بالاتر است و از اين نظر، تفاوتي بين مبربيان، دانشياران و استادان وجود ندارد در نتيجه مشاغل مربيان دانشگاهها مصداق روشن مشاغل تخصصي مذكور در قانون مي باشد و از سوي ديگر سابقه خدمت اينجانب كمتر از 31 سال و چهار ماه است لذا اقدام دانشگاه در بازنشسته كردن اينجانب به صراحت مخالف قانون مي باشد.

2- اعتراض نمايندگان محترم مجلس به قانون شكني رئيس دانشگاه علامه بر خلاف آنچه آقاي صدرالدين شريعتي آن را جوسازي خوانده اند اقدامي در راستاي انجام وظيفه نظارت بر دستگاههاي اجرايي كشور به موجب قانون اساسي است. اينگونه اظهارنظر و داوري در مورد اقدام قانوني نمايندگان محترم مجلس شاهد گويايي بر طرز تفكر و شيوه عمل رئيس دانشگاه علامه مي باشد.

3- چنانچه يك عضو هيئت علمي دانشگاه علاوه بر صلاحيت علمي در رشته تدريس خود در رشته ديگري نيز تخصص و صلاحيت علمي داشته باشد بي شك اين امر نقيصه اي براي وي به شمار نمي آيد و صلاحيت علمي وي در رشته تدريسش را خدشه دار نمي سازد.

به موجب مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مرجع تشخيص و اعلام صلاحيت علمي و عمومي اساتيد دروس معارف اسلامي دانشگاهها، معاونت اساتيد و دروس معارف اسلامي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاههاست. مرجع مزبور صرف نظر ازتحصيلات مهندسي اينجانب در بدو عضويتم در هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي و پس از آن كرار صلاحيت علمي و عمومي اينجانب را رسما تاييد و كتبا به دانشگاه علامه اعلام كرده است. علاوه بر آن، در بدو عضويت اينجانب در هيئت علمي دانشگاه علامه وزارت علوم نيز بر اساس مقرات خود صرف نظر از تحصيلات مهندسي اينجانب با ارزشيابيها و مصاحبه هاي علمي و آثار و تاليفاتم صلاحيت اينجانب را براي عضويت هيئت علمي تاييد و حكم عضويت اينجانب در هيئت علمي دانشگاه علامه را صادر كرده است.

مضافا بر اين در طول ساليان تدريس اينجانب در دانشگاه علامه توسط خود دانشگاه و نيز توسط معاونت اساتيد و دروس معارف نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها بارها از كلاسهاي اينجانب ارزشيابي به عمل آمده است كه در اين ارزشيابيها همواره بالاترين اعتبارات تدريس به اينجانب تعلق گرفته است.

ضمنا در سال 1386 در دانشگاه علامه به عنوان استاد نمونه گروه معارف برگزيده و مورد تقدير قرار گرفتم. در جنبه پژوهشي نيز به علت كثرت كتب و مقالات علمي كه از اينجانب منتشر شده است بنا به اعلام كتبي دانشگاه امتيازات پژوهشي اينجانب به ميزاني است كه براي ترفيعات بيش از 37 سال آينده كفايت مي كند و مقدار آن چند برابر مجموع امتيازات پژوهشي 12 نفر استاد ديگر گروه معارف دانشگاه علامه است.

بنابراين نتيجه عملكرد اينجانب در جنبه هاي آموزشي و پژوهشي نيز به روشني از صلاحيت علمي ام براي عضويت هيئت علمي گروه معارف دانشگاه حمايت مي كند. اينكه رئيس دانشگاه علامه در مصاحبه گفته است تا سن 100 سالگي از حضور استادان خوب استفاده مي كند به روشني گواهي مي دهد كه معيار خوب بودن استاد از نظر ايشان توانمنديها و صلاحيتهاي آموزشي و پژوهشي استاد نيست زيرا همان گونه كه ذكر شد از اين نظرها اينجانب در گروه معارف دانشگاه علامه همواره در بالاترين سطح قرار داشته ايم.

همچنين اين سئوال جا دارد كه رئيس دانشگاه علامه كه در مصاحبه كرارا گفته است "ما به وظيفه انساني و اصول علمي عمل مي كنيم." كدام وظيفه انساني و اصل علمي حكم مي كند يكي از توانمندترين و موفقترين اعضاي هيئت علمي را بر خلاف نص قانون از عرصه خدمت بيرون راند؟ واقعيت اين است كه بازنشسته كردن اينجانب نه به حكم وظايف انساني و اصول علمي بلكه به حكم عدم تحمل رئيس دانشگاه در برابر انتقادات اينجانب از عملكردهاي نارسا و نادرست وي در اداره دانشگاه و در جهت حذف منتقدين و در مقام انتقامجويي صورت گرفته است.

4- اينكه رئيس دانشگاه در مصاحبه گفته است سازمان بازرسي كل كشور طي نامه اي استخدام اينجانب در گروه معارف را ممنوع اعلام كرده است واژگونه كردن واقعيات در جهت اغراض خويش است. چيزي كه وي آن را دستاويز توجيه عملكرد خلاف قانون خود قرار داده است بندي از گزارش سازمان بازرسي كل كشور در دوران رئيس قبلي دانشگاه مي باشد كه در آن چگونگي عضويت تعدادي از اساتيد علامه در گروههاي ناهمگون با رشته تحصيليشان مورد سئوال قرار گرفته است و در ذيل آن ذكر شده است كه رئيس دانشگاه توضيح داد به كارگيري استادان مزبور طبق مقررات و قوانين انجام شده است.

دو سال قبل متعاقب طرح انتقاداتي از سوي اينجانب به آقاي شريعتي ايشان گزارش مربوط به دوره رئيس قبلي دانشگاه را بيرون كشيد و از جمع اساتيد متعدد مذكور در آن صرفا نام اينجانب را مورد توجه قرار داد كه در همان زمان در پاسخ نامه مدير اداري دانشگاه در اين مورد نامه اي مشروح با ذكر مستندات نوشتم و ارسال كردم كه در پي آن پاسخ متقابلي دريافت نكردم و ظاهرا مسئله حل شد. لكن اكنون پس از دو سال بار ديگر آقاي شريعتي براي توجيه اقدام خلاف قانون خود مجددا آن را در مصاحبه اش مستمسك قرار داده است.

امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذكر منبع " خبرگزاري مهر " مجاز است.

در همين زمينه بخوانيد ...
ابلاغ بازنشستگي من غير قانوني است
حضور 100 استاد بالاي 40 سال سابقه در دانشگاه علامه طباطبايي

775226780715
780715
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن