تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815276509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توليد 1.5 ميليارد ليتر بنزين در پتروشيمي.ها


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: جام جم آنلاين: وزير نفت با اشاره به توليد 1.5 ميليارد ليتر بنزين در صنايع پتروشيمي از فروش 12.8 ميليارد دلاري محصولات پتروشيمي ايران در 10 ماهه نخست امسال خبر داد.



به گزارش مهر، سيدمسعود ميرکاظمي در مراسم بهره برداري از طرح پلي استايرن مقاوم پتروشيمي تبريز با بيان اينکه محورهاي اصلي تحريمهاي بين المللي تحريم فروش بنزين و سرمايه گذاري در صنعت نفت ايران بوده است، گفت: با وجود افزايش فشارهاي بين المللي با اجراي طرح ضربتي توليد بنزين در صنايع پتروشيمي بيش از يک ميليارد و 500 ميليون ليتر بنزين در اين واحدها توليد شده است.
وزير نفت با اعلام اينکه آلودگي هاي هواي شهر تهران هيچ گونه ارتباطي به بنزين توليدي در صنايع پتروشيمي ندارد، تصريح کرد: بنزين توليدي در اين واحدها داراي اکتان بالاي 100 بوده و از سوي ديگر در شرايط فعلي بنزين مورد نياز تهران از پالايشگاههاي شازند و تهران تامين مي شود.

اين عضو کابينه دولت با تاکيد بر اينکه بنزين توليدي در صنايع پتروشيمي به هيچ وجه در تهران مورد استفاده قرار نگرفته است، اظهار داشت: از سوي ديگر اجراي طرح توليد بنزين در صنايع پتروشيمي از مجموع 38 مجتمع تنها در 6 واحد پتروشيمي توليد شده است.

اين عضو کارگروه نمايندگان ويژه رئيس جمهور در امور نفت با يادآوري اينکه با وجود توليد بنزين در صنايع پتروشيمي توليد و صادرات محصولات پتروشيمي و فرآورده هاي پليمري کشور رشد قابل توجه اي داشته است، بيان کرد: بر اساس آمارهاي موجود در 10 ماهه نخست سالجاري 33.4 ميليون تن انواع محصولات پتروشيمي در واحدهاي مختلف توليد شده است.

وي با اشاره به رشد 10 درصدي توليد محصولات پتروشيمي نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اعلام کرد: همچنين در اين مدت ميزان کل فروش داخلي و خارجي محصولات پتروشيمي ايران 19.1 ميليون تن بوده است که 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش نشان مي دهد.

ميرکاظمي از صادرات 13.2 ميليون تن انواع محصولات پتروشيمي از ايران در 10 ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: در اين مدت ميزان فروش خارجي محصولات پتروشيميايي کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزايش را نشان مي دهد.

وزير نفت همچنين ميزان رشد فروش داخلي محصولات پتروشيمي را 10 درصد عنوان کرد و ادامه داد: از ابتداي امسال 8.7 ميليارد دلار محصولات پتروشيميايي از ايران صادر شده که از نظر ارزشي صدور اين محصولات 61 درصد افزايش يافته است.

اين مقام مسئول حجم کل فروش داخلي و خارجي محصولات پتروشيمي کشور در 307 روز نخست سالجاري را 12.8 ميليارد دلار دانست و يادآور شد: از نظر ارزشي ميزان کل فروش داخلي و خارجي رشدي 51 درصدي داشته است.

رئيس ستاد تدابير ويژه اقتصادي وزارت نفت همچنين با بيان اينکه هم اکنون ظرفيت نصب شده در صنايع پتروشيمي کشور حدود 51 ميليون تن است، خاطر نشان کرد: به زودي طرحهاي جديد پتروشيميايي در بندر ماهشهر و عسلويه به طور رسمي در مدار بهره برداري قرار مي گيرد.

وي از برنامه ريزي براي سرمايه گذاري 49 ميليارد دلاري در طرحهاي پتروشيمي برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: هم اکنون طرحهاي پتروشيمي مصوب در برنامه پنجم و چهارم توسعه از پيشرفتي صفر تا 98 درصدي برخوردار هستند.

وزير نفت در پايان حجم سرمايه گذاري در صنايع بالادستي و پايين دستي صنعت نفت در برنامه پنجم توسعه را بيش از 200 ميليارد دلار اعلام کرد و ياداور شد: هم اکنون بخشي از قراردادهاي داخلي و خارجي براي جذب بخشي از منابع مالي امضا شده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن