تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815253353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيام وزير آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصيلي 89 ـ 88


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: پيام وزير آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصيلي 89 ـ 88:
زيرساخت.هاي تحول بنيادين آموزش و پرورش در حال شكل.گيري است



خبرگزاري فارس: وزير آموزش و پرورش در پيامي به مناسبت آغازسال تحصيلي 89 ـ 88 گفت: زيرساخت.هاي تحول بنيادين كه از مطالبات به. حق رهبر فرزانه انقلاب است و موجبات تعالي نظام تعليم و تربيت را مي.سازد، در حال شكل.گيري است.






به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا» به نقل از مركز اطلاع.رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، در آستانه آغاز سال تحصيلي 90 ـ 89 و بازگشايي مدارس، وزير آموزش و پرورش در پيامي خطاب به دانش.آموزان و فرهنگيان سراسر كشور با بيان اينكه تحول بنيادين نه يك انتخاب بلكه يك اضطرار است، به تشريح مهمترين محورهاي اين موضوع پرداخت.

در متن پيام حميدرضا حاجي.بابايي آمده است: تقارن زماني بازگشايي مدارس با هفته دفاع مقدس در روزشمار ماه مهر، حلاوت اين ماه را دو چندان ساخته است؛ ضمن تبريك آغاز سال تحصيلي جديد و هفته دفاع مقدس به تمامي فرهنگيان، دانش.آموزان و اولياي آنان و آرزوي توفيق براي يكايك آنان، با اعلام يك خبر نويدبخش مطلع مهر را مي گشاييم و آن اينكه زيرساخت.هاي تحول بنيادين كه از مطالبات به.حق رهبر فرزانه انقلاب است و موجبات تعالي نظام تعليم و تربيت را مي.سازد، در حال شكل.گيري است و در آينده نزديك با همراهي و همگامي شما گام.هاي مؤثرتري در اين زمينه برداشته مي.شود.

وزير آموزش و پرورش در اين پيام مي.افزايد: امروز تحول بنيادين كه لازمه نظام تعليم و تربيت است، نه يك انتخاب بلكه يك اضطرار است؛ اگرچه اشاره به زير.ساخت.هاي تحول بنيادين از حوصله اين مقال خارج است اما اشاره به مهمترين ركن آن كه معلم است ضروري مي.نمايد؛ معلم مفسّر، مبيّن و محقق.كننده اهداف بلند تحول بنيادين است و از اين روست كه نظام تعليم و تربيت تمام توان خود را به كار گرفته است تا در مسير اين تحول جايگاه و شأن معلم، نوع نگاه جامعه به معلم و نوع نگاه مردم به نظام تعليم و تربيت را ارتقا بخشد؛ مؤيّد اين امر نيز تلاش.هايي است كه در طول 10 ماه گذشته انجام گرفته است.

در ادامه پيام حاجي.بابايي به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد آمده است: در اين ايام تنها 40 موضوع در آموزش و پرورش مورد بررسي و مطالعه قرار گرفته يا به مرحله اجرا درآمده است؛ در سند ملي آموزش و پرورش كه مراحل نهايي قانوني.شدن خود را مي.گذراند معلم و مدرسه از جايگاه ويژه.اي برخوردارند؛ در اين سند معلم به عنوان ركن ركين نظام آموزش و پرورش و مدرسه نيز به عنوان كانون تحول فرهنگي محله مد نظر است.

وزير آموزش و پرورش در بخش ديگري از اين پيام مي.گويد: همان.طور كه گفته شد، در ارتباط با مهمترين ركن نظام تعليم و تربيت كه همانا نيروي انساني است در طول ماه.هاي اخير اقدامات قابل توجهي صورت گرفته است كه يكي از اين اقدامات، انتخاب و استخدام 40 هزار معلم در رشته.هاي متنوع تخصصي از ميان 630 هزار داوطلب معلمي است كه با ورودشان به آموزش و پرورش از سال تحصيلي جديد، خون تازه.اي در كالبد اين نظام تزريق مي.كنند؛ از ديگر اقدامات مهم قابل ذكر تبديل وضعيت 26 هزار معلم حق.التدريس و استخدام سه هزار آموزشيار نهضت سوادآموزي است كه سال.هاي متمادي در نظام تعليم و تربيت كوشيده.اند.

حاجي.بابايي در ادامه اين پيام تصريح مي.كند: در اين راستا مي.توان به مواردي نظير .تغيير نظام مدارس به دليل تعريف ويژه از آن و در آينده نه چندان دور اتصال همه مدارس به شبكه اينترانت ملي و به.روز كردن اطلاعات و فناوري ( IT ) اشاره كرد كه از برنامه.هاي متعدد ديگري است كه در مدرسه تعريف خواهد شد همچنين ايجاد 10 هزار مدرسه قرآن، هشت هزار مجتمع آموزشي و پرورشي تحت عنوان «ترنم ولايت»، ترقي جايگاه مديريت مدرسه و ايجاد معاونت اجرايي در مدارس از مهم.ترين برنامه.هايي است كه بايد تحت عنوان زيرساخت.هاي تحول بنيادين شكل گيرد و ساير برنامه.ها از قبيل اصلاح ساختار وزارت آموزش و پرورش نيز در همين راستا انجام شده است كه در زمان خود اعلام خواهد شد.

وزير آموزش و پرورش در اين پيام مي.افزايد: گفتني است آنچه تا امروز انجام پذيرفته همه در راستاي تحول بنيادين در نوع نگاه به معلم بوده است و امروز نيز هيچ اقدامي صورت نمي.گيرد مگر آنكه ارتباط آن با تحول بنيادين تعريف شده باشد؛ اميد است فرهنگيان در سراسر كشور با دلگرمي، همراهي و همكاري با وزارت آموزش و پرورش قدم.هاي بلندتري در مسير مؤلفه.هاي تحول بنيادين اعم از اصلاح دوره.هاي تحصيلي، كتب درسي، روش.هاي تدريس، تحول در نوع نگاه به دانش.آموز با محوريت «تهذيب، تحصيل، ورزش» و در نهايت پرورش نيروي انساني كه مهمترين ويژگي آن خلاقيت، ابتكار و نوآوري است، بردارند و برونداد اين تلاش دسته.جمعي، دانش.آموزي شود كه براي زندگي و جامعه خود مفيد فايده باشد؛ دانش.آموزي تربيت شود با ويژگي.هايي نظير ايثارگري، ايمان، استقلال كه بتواند مقتضيات جامعه خود را به سهولت درك كرده و در مسير تعالي آن گام بردارد.

در پايان پيام حاجي.بابايي به مناسبات آغاز سال تحصيلي 89 ـ 88 آمده است: به همين اندازه بسنده مي.كنم و اميدوارم خداوند سبحان سال جديد را براي همه فرهنگيان در سراسر كشور منشأ خدمات، همت و كار مضاعف و نتيجه خدمت صادقانه. آنان را آرامش و اطمينان در خانواده.ها قرار دهد؛ اين مهم حاصل نمي.شود مگر آنكه به ارتباط نزديك اوليا با مدرسه و مدرسه با خانواده كه از اركان مهم نظام تعليم و تربيت هستند، عنايت ويژه.اي مبذول شود؛ در پايان از حمايت.هاي رئيس.جمهور كه موجبات تسهيل در تحقق اهداف بلند نظام تعليم و تربيت را فراهم كرده است، سپاسگزاري مي.كنم.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن