تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818056310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايمن سازي نسبت به هپاتيتBدر۲طرح «بسيج واكسيناسيون» بيش از90 درصد اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ايمن سازي نسبت به هپاتيتBدر۲طرح «بسيج واكسيناسيون» بيش از90 درصد اعلام شد
پوشش ايمن سازي هپاتيت B در دو مرحله طرح بسيج واكسيناسيون هپاتيت B در استان بيش از 90 درصد بوده است.

كارشناس مسئول مبارزه با بيماري هاي مركز بهداشت استان با بيان اين كه طرح واكسيناسيون هپاتيت B با هدف ايمن سازي سراسري هپاتيت B در نوجوانان 15 تا 18 سال در دستور كار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي قرار گرفته است، مي گويد: واكسيناسيون گروه سني متولدين 68 و 69 در 3 نوبت انجام شده و ساير گروه هاي سني نيز در سنوات آينده واكسينه خواهند شد.

دكتر مجيد بهلگردي پوشش واكسيناسيون طرح بسيج واكسيناسيون هپاتيت B را در استان مطلوب ارزيابي مي كند و مي افزايد: بيش از 90 درصد افراد واجد شرايط طرح با مراجعه به مراكز بهداشتي درماني فعال استان واكسن هپاتيت را در 3 نوبت دريافت كردند.

به گفته وي هپاتيت يك بيماري التهابي با گستره جهاني است كه باعث آسيب به كبد و اختلال در فعاليت آن مي شود و به عبارت ديگر هپاتيت به معناي التهاب كبد است.

وي اضافه مي كند: در برخي موارد با وجود اختلال در عملكرد كبد علايم بيماري ظاهر نمي شود اما گاهي اوقات علايم كبدي بروز مي كند.وي با بيان اين كه هپاتيت ممكن است در اثر ويروس، دارو و الكل ايجاد شود و در اين خصوص بايد توجه داشت شايع ترين علت هپاتيت و سيروز كبدي در كشور و مهم ترين دليل سرطان كبد در ايران و جهان ويروس هايي هستند كه ايجاد آلودگي مي كنند.وي سيروز كبدي را بيماري معرفي مي كند كه در آن سلول هاي كبدي قابليت خود را از دست داده و قادر به فعاليت نمي باشند و اعمال پاك سازي سموم و ديگر وظايف خاص سلول هاي كبدي مختل مي شود.

وي با بيان اين كه آلودگي ويروس هپاتيت B به سه حالت حاد، مزمن و آلودگي بدون علامت مشاهده مي شود، متذكر مي شود: در هپاتيت حاد در بيمار پس از گذراندن يك دوره مقدماتي علايمي از جمله تب، استفراغ، تهوع، درد شكم، سرماخوردگي، ادرار تيره رنگ و از همه مهم تر زردي چشم ها خود به خود بروز مي كند.

وي ادامه مي دهد: پس از ورود ويروس و ايجاد علايم مذكور و زردي در اكثر بيماران بعد از 6 ماه، خون از ويروس پاك مي شود و تنها 5 تا 10 درصد بيماران به مرحله مزمن مي رسند و به اصطلاح آلودگي مزمن مي شود.

وي شايع ترين علايم مرحله مزمن را خستگي و ضعف طولاني مدت عنوان مي كند و مي گويد: در اين مرحله ممكن است زردي خفيف يا خارش كم اتفاق بيفتد و با پيشرفت بيماري نارسايي كبدي بروز مي كند و اين گروه از بيماران كه در مرحله پيشرفته هستند به طور حتم بايد تحت نظر پزشك باشند تا دارو درماني انجام شود.

وي در خصوص بيماران داراي آلودگي بدون علامت مي گويد: اين گروه از بيماران هيچ گونه نشانه باليني و يا آزمايشگاهي از بيماري ندارند اما ويروس هپاتيت در خون آن ها وجود دارد.

وي با بيان اين كه، افراد مذكور مي توانند ويروس را به ديگران منتقل كنند، مي افزايد: اين بيماران به طور معمول به دارو درماني نيازي ندارند اما خطر هپاتيت مزمن در آن ها بسيار زياد است و بايد هر 6 ماه يك بار توسط پزشك معاينه شوند.

وي با استناد به آمارهاي جهاني متذكر مي شود: بيش از 2 ميليارد نفر از جمعيت دنيا با ويروس هپاتيت B در تماس هستند و حدود 350 ميليون نفر ناقل ويروس هپاتيت B مي باشند.

وي عمده ترين راه هاي انتقال ويروس هپاتيت B را ورود ويروس از طريق خون فرد آلوده در بدن فرد ايمن و غير آلوده بيان مي كند و ادامه مي دهد: واگيري ويروس هپاتيت B، صد برابر ويروس ايدز است.وي ساير روش هاي انتقال ويروس هپاتيت B را تماس جنسي حفاظت نشده با فرد آلوده، استفاده مشترك از ابزار آلوده تيز و برنده مانند تيغ، سرنگ، سوزن، مسواك، تماس شغلي با ادوات تيز و برنده آلوده در مراكز خدمات بهداشتي درماني و بيمارستان ها بيان مي كند.

دكتر بهلگردي مي افزايد: تزريق مكرر خون و فرآورده هاي خوني آلوده از ديگر روش هاي انتقال ويروس است كه با توجه به كنترل مطلوب خون هاي اهدايي احتمال ورود ويروس به خون از اين طريق بسيار اندك است.

به گفته اين پزشك، دياليز با وسايل آلوده و پيوند اعضاي فرد آلوده نيز ممكن است باعث انتقال ويروس و بيماري شود، همچنين در مادران آلوده هپاتيت B به شرط آن كه در كودك واكسن و تزريق ايمنوگلوبين انجام نشده باشد، احتمال آلودگي وجود دارد.

اين كارشناس مسئول با تاكيد بر رعايت موارد ايمني و بهداشتي متذكر مي شود: سوراخ كردن گوش، حجامت، خالكوبي و خدمات پزشكي و دندان پزشكي در محل هاي غير مطمئن و با وسايل آلوده و هر گونه اقدامي كه باعث سوراخ شدن پوست با وسايل آلوده و غير استريل شود، احتمال آلودگي با ويروس هپاتيت B وجود دارد.

دكتر بهلگردي بهترين روش پيشگيري از هپاتيت B را واكسيناسيون بيان مي كند و مي گويد: هپاتيت در واقع يكي از بيماري هاي قابل پيشگيري با واكسن است.

وي مي افزايد: واكسن هپاتيت B اولين و در حال حاضر تنها واكسن موجود عليه يكي از مهم ترين سرطان هاي دنيا يعني سرطان كبد مي باشد ودر مورد خيلي از سرطان ها واكسن وجود ندارد.وي اضافه مي كند: واكسيناسيون هپاتيت B در بدو تولد انجام مي شود و همچنين طبق راهنماي واكسيناسيون در يك ماه و 6 ماهگي نيز تزريق مي شود.وي متذكر مي شود: در زمينه واكسيناسيون نظارت جدي اعمال مي شود به طوري كه افرادبا مراجعه به مراكز بهداشتي درماني براي كودكان خود كارت سلامت دريافت مي كنند و واكسيناسيون روتين انجام مي شود.

وي تاكيد مي كند: انجام واكسيناسيون شيوع بيماري كاهش مي يابد و هدف كلي ايمن سازي واكسيناسيون، پيشگيري از ايجاد عفونت هاي مزمن است تا فرد مبتلا در آينده به بيماري هاي كبدي و سيروز كبدي مبتلا نشود.

به گفته اين پزشك ويروس هپاتيت B زودگذر و به طور معمول بر طرف مي شود و هپاتيت B به علت شيوع بيشتر، خطرناك تر است و در واقع هپاتيت C ميزان ابتلا و شيوع كمتر اما شديدتر از هپاتيت B است.وي در پايان خاطرنشان مي كند: به جز ويروس هپاتيت B، ويروس هاي ديگري نيز ممكن است عامل بيماري باشند.
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن